Πάτρα: Τρία ερωτήματα για τον ποδηλατόδρομο – Απορίες και απαντήσεις

O ποδηλατόδρομος που κατασκευάζεται στην Πάτρα ξεκινά από την Κανελλοπούλου και θα καταλήγει σε πρώτη φάση στην Παπαφλέσσα. Αρχικά υπολογιζόταν πως περίπου αυτή την εποχή θα είχε παραδοθεί το έργο.

ποδηλατόδρομο

Τρία σημαντικά ερωτήματα για την εύρυθμη λειτουργία της πόλης, ένας κατάλληλος άνθρωπος να μας απαντήσει. Ο αντιδήμαρχος Αρχιτεκτονικού Εργου του Δήμου Πατρέων Χρήστος Κορδάς μιλάει σήμερα στην «Π» για το θέμα του ποδηλατόδρομου.

Τους προηγούμενους μήνες, οι Πατρινοί είδαμε με ικανοποίηση να ξεκινούν οι εργασίες για την κατασκευή ποδηλατοδρόμου στην παραλιακή ζώνη της Πάτρας. Ωστόσο, διερχόμενοι αρκετοί συμπολίτες από την Ηρώων Πολυτεχνείου αλλά και την Οθωνος- Αμαλίας, βλέποντας και την εξέλιξη των εργασιών, έχουν απορίες τόσο για τους λόγους που διακόπτονται τα έργα, αλλά και για το αν το τελικό αποτέλεσμα θα είναι αυτό που χρειαζόμαστε.

ΓΙΑΤΙ ΠΑΓΩΝΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ;

ποδηλατόδρομο

Το έργο έχει αργήσει να παραδοθεί. Ο Χ. Κορδάς δεν κρύβει ότι υπάρχει πρόβλημα ρευστότητας

Ερώτημα πρώτο: Γιατί «παγώνουν» τα έργα κι ενώ βλέπουμε συνεργεία τη μία εβδομάδα, μετά εξαφανίζονται;

Ο κ. Κορδάς εξηγεί: «Πρέπει να καταλάβει ο κόσμος πως κατά την εκτέλεση ενός έργου υπάρχουν αρκετές δυσκολίες. Οταν το δημοπρατούμε, υπάρχει συγκεκριμένη δαπάνη και για αυτό το έργο, τα λεφτά περιμένουν στην τράπεζα. Μιλώντας γενικά, ο ανάδοχος ξεκινάει ένα έργο, αλλά στην πορεία μπορεί να αντιμετωπίσει δυσκολίες, όπως η ρευστότητα, και να ”παγώσει” για λίγο. Τότε ο Δήμος κάνει ειδικές προσκλήσεις και ζητάει να εκτελεστούν συγκεκριμένες εργασίες. Βάζουμε όρια δηλαδή για να συνεχίζονται τα έργα. Αυτό που συμβαίνει και στον ποδηλατόδρομο δηλαδή».

Αυτό που καταλαβαίνουμε, λοιπόν από την απάντηση του κ. Κορδά είναι πως τα χρήματα υπάρχουν και το έργο θα μπορεί να προχωρά γρήγορα, αν δεν εμφανίζονταν δυσκολίες στον εργολάβο. Πρέπει να συνυπολογίζουμε επιπλέον, πως κανένας εργολάβος δεν θέλει να βγει «έκπτωτος», καθώς τότε δεν θα μπορεί να συμμετάσχει σε νέους διαγωνισμούς, άρα καταλήγουμε πως τα έργα θα συνεχίζονται, ανάλογα με τον ρυθμό πίεσης που θα ασκείται από τον Δήμο.

ΠΕΡΝΑΝΕ ΔΥΟ ΠΟΔΗΛΑΤΑ;

Ερώτημα δεύτερο: Από τα κομμάτια του ποδηλατόδρομου που ήδη έχουν ξεκινήσει να φτιάχνονται, υπάρχει κόσμος που απορεί για το αν χωράνε δύο ποδήλατα με αντίθετη κατεύθυνση. Χωράνε; Καθησυχάζει ο αντιδήμαρχος: «Ολα έχουν προβλεφθεί από τις μελέτες. Το όλο δίκτυο των ποδηλατοδρόμων θα ξεκινάει από την Πλαζ και θα καταλήγει στον Γλαύκο. Παράλληλα θα υποδέχεται και την κάθετη κίνηση από τους πεζόδρομους-ποδηλατοδρόμους της πόλης που θα κατασκευαστούν στο πλαίσιο της ανάπλασης του ιστορικού κέντρου. Το ποδήλατο λογίζεται ως μέσο μεταφοράς και οι ποδηλατόδρομοι έχουν αυτόν τον σκοπό. Η λειτουργικότητα, λοιπόν, των ποδηλατόδρομων θα είναι δεδομένη. Οι μελετητές είναι αρκετά έμπειροι και τέτοιες αστοχίες δεν έχουν παρατηρηθεί σε άλλα πιο δύσκολα έργα. Αυτό που βλέπουμε σήμερα, δεν είναι το τελικό αποτέλεσμα».

ΣΤΕΝΕΥΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΩΝ ΣΥΜΜΑΧΩΝ;

Το τρίτο και τελευταίο ερώτημα που είχαμε αφορά στη στενότητα του δρόμου και πόσο θα επηρεαστεί η κυκλοφορία των οχημάτων μπροστά από τον σταθμό του ΟΣΕ στην πλατεία Τριών Συμμάχων επί της Οθωνος-Αμαλίας. Απαντά ο κ. Κορδάς: «Για να προχωρήσουμε σε ένα έργο, οι μελέτες λαμβάνουν πολλές εγκρίσεις. Στην προκειμένη περίπτωση λαμβάνονται υπόψη και τα συγκοινωνιακά δεδομένα. Ειδικά μπροστά από την πλατεία Τριών Συμμάχων ο δρόμος είναι ακόμα πιο πλατύς, οπότε δεν θα υπάρξει πρόβλημα». Βέβαια, σε αυτό το σημείο πρέπει να τονίσουμε πως για να μην δουν οι οδηγοί διαφορά στο πλάτος του δρόμου, θα πρέπει να μην υπάρχουν παρκαρισμένα οχήματα στην αριστερά πλευρά του οδοστρώματος και προφανώς οι μελετητές ενός έργου δεν υπολογίζουν τις «κακές συνήθειες»…