Πάτρα: Εγκρίθηκαν οι μελέτες για τις αντιδρομήσεις – Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Οπως εξήγησε η αντιδήμαρχος Αναστασία Τογιοπούλου, η απόφαση θα σταλεί για έλεγχο νομιμότητας, έγκριση των ρυθμίσεων και στη συνέχεια θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, ώστε να μπορέσει η δημοτική αρχή να προχωρήσει στην εφαρμογή.

Η επανέγκριση των ρυθμίσεων κυκλοφορίας και στάθμευσης στην κεντρική περιοχή της Πάτρας πραγματοποιήθηκε χθες στο δημοτικό συμβούλιο, όπως αυτές περιλαμβάνονται σε δύο μελέτες για τη σηματοδότηση των οδών Κορίνθου και Κανακάρη – Ναυαρίνου και για την αναβάθμιση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, διαχείριση της κυκλοφορίας και στάθμευσης.
Οι ρυθμίσεις εγκρίθηκαν, με την παράταξη του κ. Σβόλη να ψηφίζει κατά.
Ο Κώστας Σβόλης επισήμανε ότι δεν υπάρχει μελέτη που να έχει καταγράψει τις σημερινές συνθήκες στην πόλη, μετά την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος, η οποία θεωρεί ότι θα έπρεπε να υπάρχει. «Τα κάνατε όλα ανάποδα χωρίς να έχουμε μελέτες. Οταν θα γίνουν οι αντιδρομήσεις θα υπάρχουν δυσκολίες στην έξοδο από την Κανακάρη και μεγάλη δυσκολία. Θα υπερψηφίζαμε αν υπήρχε επικαιροποίηση της μελέτης».
Ο Βασίλης Αϊβαλής από την πλευρά του κατηγόρησε τη δημοτική αρχή πως «άφησε να περάσουν επτά μήνες, για να κάνετε αυτό που εξ αρχής σας λέγαμε», σημειώνοντας ότι παρατηρείται κυκλοφοριακή ασφυξία στην πόλη.
Ο Πέτρος Ψωμάς ανέφερε ότι το θέμα ήρθε προς συζήτηση με τρομακτική καθυστέρηση και πως τα δεδομένα στο θέμα έχουν αλλάξει κατά πολύ. «Καθυστερήσατε γιατί δεν είχατε έγνοια και δεν φροντίσατε τα συνοδά έργα.
Πλέον, όπως εξήγησε η αντιδήμαρχος Αναστασία Τογιοπούλου, η απόφαση θα σταλεί για έλεγχο νομιμότητας, έγκριση των ρυθμίσεων και στη συνέχεια θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, ώστε να μπορέσει η δημοτική αρχή να προχωρήσει στην εφαρμογή.
Με βάση τα συμπεράσματα της μελέτης, ισχύουν τα όσα ξέραμε για τις αλλαγές που έρχονται στον κυκλοφοριακό χάρτη της Πάτρας.
Οι κυριότερες από αυτές είναι:
– Η αντιδρόμηση της Κορίνθου και της Κανακάρη, με τους δύο βασικούς αυτούς κομβικούς οδούς του κέντρου της Πάτρας να αλλάζουν κατεύθυνση.
– Η αντιδρόμηση των οδών Ζαΐμη και Αράτου.
– Η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος από το ύψος της Αράτου έως και το ύψος της Γούναρη.
– Η αντιδρόμηση των τμημάτων της βόρειας πλευράς της Μαιζώνος (προς την Αγίας Σοφίας) που δεν θα έχουν πεζοδρομηθεί. Αντίθετα τα τμήματα της οδού από την Γούναρη και μετά θα παραμείνουν στην ίδια κατεύθυνση.
– Η αντιδρόμηση της Κωνσταντινουπόλεως, της οδού δηλαδή που αποτελούσε έως τώρα μία από τις εισόδους προς το κέντρο της Πάτρας.
– Η διπλή κατεύθυνση που θα έχει πλέον ο δρόμος της Αγίας Σοφίας που παίρνει και πάλι τον χαρακτήρα που είχε παλαιότερα, αποτελώντας ένα κομβικό κομμάτι του νέου χάρτη.
– Οι πεζόδρομοι που θα προκύψουν μέσα από τις αλλαγές αυτές, όπως αυτός στην Αγίου Νικολάου στο κομμάτι από το ύψος της Μαιζώνος έως το ύψος της Κορίνθου και από το ύψος της Κορίνθου έως την Αλεξάνδρου Υψηλάντου, θα κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος.
Επιπλέον, χθες υπερψηφίστηκε ομόφωνα και το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, που ουσιαστικά είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός για τη μετακίνηση πολιτών και αγαθών στην πόλη. Με λίγα λόγια, περιγράφει πως θα βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες με μειωμένη χρήση αυτοκινήτου. Στο σχέδιο δράσης υπάρχουν όλα τα έργα και μέτρα που προβλέπονται ως προτάσεις για να βελτιωθούν οι υποδομές και οι συνθήκες στην πόλη.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News