Πάτρα: Το κόκκινο φανάρι, η εγκληματική αριστερή στροφή και ο φόρος αίματος
Η «Π» έκανε αυτοψία στη Νέα Εθνική Οδό, στο ύψος της Αρέθα, για να παρατηρήσει τη λειτουργία των φαναριών, απ’ όπου καθημερινά περνούν χιλιάδες οχήματα.
Εχουν περάσει τρεις ημέρες και δεν το χωράει ο ανθρώπινος νους πώς χάθηκαν άδοξα δύο νέα παιδιά γεμάτα όνειρα για ζωή. Μια ακατανόητη ενέργεια, εγκληματική όπως δείχνει βίντεο που ήρθε στη δημοσιότητα, ήταν αρκετή για να κόψει το νήμα της ζωής του 20χρονου Γιάννη Στεργίου και του 18 Γιώργου Παπαδόπουλου που κηδεύτηκαν το Σάββατο μέσα σε κλίμα οδύνης.
Η «Π» έκανε αυτοψία στη Νέα Εθνική Οδό, στο ύψος της Αρέθα, για να παρατηρήσει τη λειτουργία των φαναριών απ’ όπου καθημερινά περνούν χιλιάδες οχήματα. Ενδεχομένως δεν έχει υπάρξει Αχαιός που δεν έχει διαβεί τον συγκεκριμένο δρόμο, με το σταυροδρόμι να έχει απασχολήσει πολλές φορές λόγω των συγκρούσεων που έχουν σημειωθεί εκεί.
Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ
Το βράδυ της Πέμπτης, το ρολόι έγραφε 22.24. Ο οδηγός του μαύρου Audi που κινούνταν επί της Πατρών-Αθηνών προς Ρίο αποφάσισε να κάνει αριστερή στροφή στην Αρέθα. Το φανάρι που ρυθμίζει την κυκλοφορία για την αριστερή στροφή ήταν κόκκινο και το συμπέρασμα εξάγεται από το γεγονός ότι την ίδια στιγμή στο αντίθετο ρεύμα της Πατρών-Αθηνών προς Πάτρα ήταν «καθαρό πράσινο». Η μηχανή όπου επέβαιναν οι αδικοχαμένοι νεαροί συνέχιζε σωστά την πορεία της, με ταχύτητα που θα διακριβωθεί από τις Αρχές. Ομως δεν υπήρχε χρόνος αντίδρασης για να αποφύγουν τη σύγκρουση με το μαύρο Audi που αγνόησε τον ερυθρό σηματοδότη, αν και οι αναβάτες της μηχανής έκαναν προσπάθεια να ρίξουν τη μηχανή μερικά μέτρα πριν την πρόσκρουση.
ΤΙ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ
Στην Εθνική Οδό Πατρών-Αθηνών, στο ύψος της οδού Αρέθα στο ρεύμα προς Ρίο, ο σηματοδότης ανάβει «πράσινο» για το κυρίως ρεύμα και όσους κατευθύνονται προς Ρίο, αλλά για την αριστερή στροφή προς Αρέθα παραμένει «κόκκινο» και αλλάζει χρώμα αρκετά δευτερόλεπτα αργότερα. Ενα πιθανό σενάριο είναι ο οδηγός του αυτοκινήτου να είδε την πράσινη σήμανση για το κυρίως ρεύμα και να πήρε την μοιραία απόφαση να στρίψει, ενώ το φανάρι για την αριστερή στροφή παρέμενε κόκκινο!
Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση του τροχαίο δυστυχήματος, είναι ξεκάθαρο, με βάση τους χρόνους των συγκεκριμένων φαναριών, ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου πέρασε με κόκκινο!
Επιπλέον, κατά γενική ομολογία, σε άλλες περιπτώσεις και όχι στο μοιραίο τροχαίο της Πέμπτης, τα φανάρια στην Εθνική Οδό που επιτρέπουν τις αριστερές στροφές σε κάθετους δρόμους παραβιάζονται τακτικά από οδηγούς, καθώς πολλοί, για να μην περιμένουν να αλλάξει ξανά σε πράσινο, ανεβάζουν ταχύτητα ενώ βλέπουν από μακριά την πορτοκαλί σήμανση.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ
Ο φόρος αίματος που πληρώνουμε καθημερινά στους δρόμους της χώρας επιβάλλεται να μειωθεί. Σε χώρες του εξωτερικού, έχοντας διαπιστώσει ότι σε διασταυρώσεις δρόμων αυξημένης κυκλοφορίας όπου τα οχήματα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα σημειώνονταν πολλά τροχαία, έχουν προχωρήσει στη δημιουργία κυκλικών κόμβων στα επικίνδυνα σημεία.
Παρόμοιες περιπτώσεις, όπου παλαιότερα είχαν σημειωθεί εκατοντάδες τροχαία, έχουμε και στην Πάτρα, με χαρακτηριστικό το σημείο εισόδου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών στο Ρίο.
Εκεί, μέχρι πριν μερικά χρόνια, ήταν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο η σύγκρουση οχημάτων, που πλέον δε συμβαίνει λόγω της ύπαρξης του κόμβου. Σημαντική πρόοδος στη μείωση τροχαίων σημειώνεται και στον κόμβο στο Κουκούλι, όπου όχι μόνο ελαφρύνθηκε η κυκλοφοριακή συμφόρηση, αλλά δεν συμβαίνουν τακτικά ατυχήματα.
Διαβάστε επίσης:
Πάτρα – Απογευματινά χειρουργεία: Οι γιατροί τα θέλουν, αρκεί το προσωπικό;
ΚΥΣΕΑ: «Πράσινο φως» για τον απόπλου της φρεγάτας «ΥΔΡΑ» προς την Ερυθρά Θάλασσα
Καιρός – Αέρας 8 μποφόρ και χαλάζι:Τι προβλέπει το έκτακτο δελτίο που επικαιροποιήθηκε
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News