Πατρών – Πύργου: Οι «7 καρποί» των διεκδικήσεων, παρεμβάσεις Περιφέρειας και Δήμων
Μπαίνουν στο πλάνο 7 συμπληρωματικά έργα στην Πατρών – Πύργου. Η σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρουσία Χρίστου Δήμα.

Με «καλά νέα στις αποσκευές τους» αποχώρησαν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οι αυτοδιοικητικοί της Δυτικής Ελλάδας, λίγες μόλις ημέρες πριν την επίσημη παράδοση στην κυκλοφορία του πρώτου τμήματος της Πατρών – Πύργου, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας για την Πατρών Πύργου: «Παραμένουν κρίσιμα ζητήματα προς επίλυση»
Κατά την ενημερωτική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες Τρίτη 15/07/2025, στην Αθήνα, ο περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης και οι δήμαρχοι Πατρέων Κώστας Πελετίδης, Δυτικής Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος, Ανδραβίδας – Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας, Πηνειού Αλέξιος Καστρινός, Ηλιδας Χρήστος Χριστόπουλος, Πύργου Στάθης Καννής είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν αναλυτικά από τον υπουργό Χρίστο Δήμα, τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο, τον γενικό γραμματέα Δημήτρη Αναγνώπουλο αλλά και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ Παναγιώτη Παπανικόλα για την πρόοδο του έργου, αλλά και για την ένταξη σειράς συμπληρωματικών παρεμβάσεων που αποτελούσαν πάγια αιτήματά τους.
Το βασικό μήνυμα της συνάντησης ήταν ξεκάθαρο: η φωνή της Περιφέρειας και των δήμων εισακούστηκε. Οι συνεχείς τεχνικές και πολιτικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της λειτουργικότητας του νέου αυτοκινητόδρομου και τη διασφάλιση της συνδεσιμότητας των τοπικών κοινωνιών απέδωσαν καρπούς.
ΤΑ ΕΡΓΑ
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, δρομολογούνται οι παρακάτω επτά συμπληρωματικές παρεμβάσεις:
⦁ Ασφαλτόστρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.
⦁ Σύνδεση και ανακατασκευή της υφιστάμενης οδού 3,3 χλμ. από τον ανισόπεδο κόμβο ΒΙΠΕ έως την είσοδο της Βιομηχανικής Περιοχής Πάτρας.
⦁ Διαπλάτυνση της οδού από το αεροδρόμιο Αράξου έως τον Λάππα, σε μήκος περίπου 6 χλμ., για τη βελτίωση της πρόσβασης στο αεροδρόμιο.
⦁ Αναβάθμιση της οδού Κυλλήνης – ΠΕΟ Πατρών-Πύργου, μήκους 6,5 χλμ., μαζί με νέο ισόπεδο κυκλικό κόμβο στον ανισόπεδο κόμβο Κυλλήνης.
⦁ Ανακατασκευή της επαρχιακής οδού Αρχαίας Ηλιδας, 6,3 χλμ. από τον κόμβο Γαστούνης έως τα φανάρια της ΝΕΟ.
⦁ Κατασκευή νέου οδικού τμήματος για τη σύνδεση του κόμβου Αμαλιάδας με την πόλη.
⦁ Ξεκινά άμεσα η εκπόνηση μελετών για αντιπλημμυρική προστασία σε 14 σημεία εντός των Δήμων που διασχίζει ο νέος δρόμος, προκειμένου να αντιμετωπιστούν πιθανές επιπτώσεις από την κατασκευή του.
ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
Ενα ακόμη ζήτημα που απασχολούσε έντονα τις τοπικές κοινωνίες –η τιμολογιακή πολιτική των διοδίων– ρυθμίζεται θετικά: θα εφαρμοστεί αναλογική χρέωση ανά χιλιόμετρο, κάτι που θα μειώσει σημαντικά το κόστος μετακίνησης για τους κατοίκους που χρησιμοποιούν συχνά τον δρόμο για τοπικές μετακινήσεις.
Η παρουσίαση του έργου σημείο προς σημείο και η αποδοχή των τοπικών αιτημάτων από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών επιβεβαιώνει την αποτελεσματικότητα της συνεργασίας μεταξύ κεντρικού κράτους και Αυτοδιοίκησης, αλλά και την ανάγκη οι μεγάλες υποδομές να «κουμπώνουν» στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών.
ΦΑΡΜΑΚΗΣ: «Ενσωματώθηκαν στις εργασίες οι περισσότερες επισημάνσεις μας»

Ο Νεκτάριος Φαρμάκης
«Η νέα Πατρών – Πύργου δεν είναι απλά ένας νέος δρόμος. Είναι το ξεκίνημα μίας νέας εποχής για όλη τη νοτιοδυτική Ελλάδα που αφήνει οριστικά στο παρελθόν τις θλιβερές αναμνήσεις πολλών ετών και δημιουργεί πολλές νέες ελπίδες και ευκαιρίες.
Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, που όλα τα τελευταία χρόνια αγωνιστήκαμε για την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου, συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε ο νέος αυτοκινητόδρομος να αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο έργο, που θα διευκολύνει τις αναπτυξιακές δυνατότητες του τόπου μας. Και όπως αποδείχτηκε και από τη σημερινή σύσκεψη ουσίας, η πολιτική ηγεσία ακούει την φωνή της τοπικής κοινωνίας και έχει ήδη ενσωματώσει στις προγραμματισμένες εργασίες, τις περισσότερες από τις δικές μας παρατηρήσεις και επισημάνεις.
Γι’ αυτό και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με όλους, ώστε ο νέος οδικός άξονας να αποτελέσει πολλά παραπάνω από ένα μεγάλο τεχνικό έργο: Ενα έργο… ζωής και προκοπής!».
ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ: «Ακούσαμε και περιμένουμε να δούμε»

Ο Κώστας Πελετίδης
«Η συνάντηση είχε περισσότερο χαρακτήρα οργάνωσης της τελετής για την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος. Μας παρουσιάστηκε από το υπουργείο ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα δρομολογηθούν τα αιτήματά μας για επιπλέον εργασίες και πως θα έχουν ολοκληρωθεί το 2026. Μας είπαν πως θα κάνουν πολλά απ’ αυτά, αλλά εμείς ως Δήμος καταθέσαμε το υπόμνημά μας που θέτουμε όλα τα ζητήματα, όπως τα αντιπλημμυρικά στην περιοχή του πρώην Δήμου Ρίου.
Αναφέρουμε αναλυτικά στο υπόμνημα πως θέλουμε αντιπλημμυρική προστασία, το έργο σύνδεσης στα Τσουκαλέικα και την τοποθέτηση φαναριών και διαβάσεων σε όλο το μήκος παλαιάς εθνικής. Ουσιαστικά μας είπαν στο μιλητό τις προθέσεις τους.
Εμείς περιμένουμε να τα δούμε στην πράξη. Ολα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Γι’ αυτό τα θέλουμε να τα δούμε ολοκληρωμένα. Είναι μικρά έργα, αλλά μεγάλα για τη ζωή των ανθρώπων που ζουν».
ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: «Θετικό πως υπάρχει βούληση»

Ο Γρηγόρης Αλεξόπουλος
«Λίγες ημέρες πριν παραδοθεί ένα από τα πλέον στρατηγικά έργα υποδομής στην περιοχή μας, είχαμε την ευκαιρία να θέσουμε στον υπουργό κρίσιμα ζητήματα που είναι σε εκκρεμότητα και πρέπει να διευθετηθούν άμεσα, ώστε ο νέος αυτοκινητόδρομος να παρέχει ασφάλεια, να είναι λειτουργικός, βιώσιμος και να προσδίδει αναπτυξιακή προοπτική στην περιοχή μας.
Εξαρχής έγιναν λάθη και παραλείψεις που οφείλουμε να αποκαταστήσουμε με προτεραιότητα την οδική ασφάλεια και την προσβασιμότητα, την αξιοποίηση του έργου για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και του τουρισμού, της προσέλκυσης επενδύσεων και της περιφερειακής ανάπτυξης.
Το θετικό είναι πως υπάρχει διάθεση συνεργασίας και πολιτική βούληση».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News