ΑΑΔΕ: «Χτενίζει» τραπεζικούς λογαριασμούς – Ποιες καταθέσεις και γιατί μπαίνουν στο μικροσκόπιο

Προτεραιότητα για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς συνιστούν οι κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών του έτους 2017, καθώς η συγκεκριμένη χρονιά παραγράφεται στις 31 Δεκεμβρίου 2023 και η Εφορία δεν θα μπορεί πλέον από την 1-1-2024 να ελέγξει και να καταλογίσει φόρους.

Οικονομία

Από «κόσκινο» προγραμματίζει να περάσει φέτος τα υπόλοιπα που είχαν το 2017 χιλιάδες τραπεζικοί λογαριασμοί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Και αυτό γιατί οι ελεγκτικές Αρχές ψάχνουν να εντοπίσουν εκείνους που δήλωναν «ψίχουλα» στην Εφορία, εντούτοις είχαν «παχυλές» καταθέσεις ή κατέγραψαν κινήσεις υπέρογκων ποσών στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς. Από το στόχαστρο της ΑΑΔΕ δεν θα ξεφύγουν και οι καταθέσεις «μεσαίου μεγέθους» με μία νέα υπηρεσία να αναλαμβάνει το «χτένισμα».

Ποιες προτεραιότητες θέτουν οι ελεγκτές

Προτεραιότητα για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς συνιστούν οι κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών του έτους 2017, καθώς η συγκεκριμένη χρονιά παραγράφεται στις 31 Δεκεμβρίου 2023 και η Εφορία δεν θα μπορεί πλέον από την 1-1-2024 να ελέγξει και να καταλογίσει φόρους.

Ήδη, στις 31 Δεκεμβρίου 2022, παραγράφηκε η δυνατότητα της Εφορίας, να ελέγξει τις κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών του 2016 και προγενέστερων ετών.

Έτσι, στην τσιμπίδα των ελεγκτών της Εφορίας υπολογίζεται πως θα πιαστούν όσοι φορολογούμενοι ανιχνευτούν από τα «ειδικά» συστήματα της ΑΑΔΕ, όχι μόνον κατά το παρελθόν αλλά και σήμερα να πραγματοποιούν κινήσεις στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς, με ποσά τα οποία δεν δικαιολογούνται από τα δηλωθέντα εισοδήματα.

Ποιοι μηχανισμοί ενεργοποιούνται για τους ελέγχους
Οι μηχανισμοί του ελέγχου των καταθέσεων που διαθέτει η ΑΑΔΕ, είναι δύο και συγκεκριμένα:

Το «Ειδικό Λογισμικό Ελέγχου Προσαύξησης Περιουσίας», το οποίο χρησιμοποιείται από τον Μάιο του 2017 για τον προσδιορισμό της συνολικής καθαρής ατομικής/οικογενειακής τραπεζικής περιουσίας για κάθε ΑΦΜ και τη σύγκρισή της με τα δηλωθέντα ατομικά/οικογενειακά εισοδήματα κατ’ έτος, έτσι ώστε εξάγεται εκτίμηση αποκρυβείσας ή μη φορολογητέας ύλης. Μέσω αυτοματοποιημένων λογιστικών αλγορίθμων, το σύστημα μπορεί να συσχετίζει τα στοιχεία των πρωτογενών καταθέσεων με τα δηλωθέντα εισοδήματα μέσα σε λίγη ώρα, οδηγώντας σε κάποιες πρώτες ενδείξεις πιθανής φοροδιαφυγής, που αποτελούν το έναυσμα για τον ενδελεχή φορολογικό έλεγχο.
Το «Σύστημα Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών», που παρακολουθεί τις κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών του ελεγχόμενου.
Σε ποιες καταθέσεις και φυσικά πρόσωπα θα επικεντρωθεί ο έλεγχος
Ταυτόχρονα, βάσει του νέου οργανογράμματος της ΑΑΔΕ από τον ερχόμενο μήνα και συγκεκριμένα από τις 6 Φεβρουαρίου στο στόχαστρο μπαίνουν και οι μεσαίες και μεγάλες καταθέσεις.

Μεταξύ των τμημάτων που εντάσσονται στον μηχανισμό της ΑΑΔΕ είναι το «Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχου Φυσικών Προσώπων Μεγάλου και Μεσαίου Πλούτου».

Στόχος του νέου τμήματος είναι ο έλεγχος φυσικών προσώπων, εφόσον πληρούν οποιοδήποτε από τα παρακάτω κριτήρια:

H αξία ακίνητης περιουσίας του φορολογουμένου, του/της συζύγου και των προστατευόμενων τέκνων αυτού, όπως υπολογίζεται στην ηλεκτρονική εφαρμογή του ΟΠΣ Περιουσιολογίου της ΑΑΔΕ, υπερβαίνει αθροιστικά, από την 1η-12015 και μετά τουλάχιστον σε ένα έτος, το ποσό του 1.000.000 ευρώ.

H ετήσια τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης, που προκύπτει από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2018, υπερβαίνει το ποσό των 100.000 ευρώ.

Τα ποσά δαπανών απόκτησης περιουσιακών στοιχείων στο φορολογικό έτος 2018 υπερβαίνουν τις 200.000 ευρώ.

Απέστειλαν στο εξωτερικό χρηματικά εμβάσματα συνολικού ύψους 100.000 ευρώ, σε τουλάχιστον ένα έτος από το 2015 και μετά.

Κάθε είδους τραπεζικός λογαριασμός θα βρεθεί φέτος στο στόχαστρο της Εφορίας, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν τα ποσά και οι κινήσεις που έγιναν κατά το παρελθόν συνάδουν με τα δηλωθέντα εισοδήματα των κατόχων τους, όπως αναφέρει το enikonomia.gr.

Ποιες προτεραιότητες θέτουν οι ελεγκτές
Προτεραιότητα για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς συνιστούν οι κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών του έτους 2017, καθώς η συγκεκριμένη χρονιά παραγράφεται στις 31 Δεκεμβρίου 2023 και η Εφορία δεν θα μπορεί πλέον από την 1-1-2024 να ελέγξει και να καταλογίσει φόρους.

Ήδη, στις 31 Δεκεμβρίου 2022, παραγράφηκε η δυνατότητα της Εφορίας, να ελέγξει τις κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών του 2016 και προγενέστερων ετών.

Έτσι, στην τσιμπίδα των ελεγκτών της Εφορίας υπολογίζεται πως θα πιαστούν όσοι φορολογούμενοι ανιχνευτούν από τα «ειδικά» συστήματα της ΑΑΔΕ, όχι μόνον κατά το παρελθόν αλλά και σήμερα να πραγματοποιούν κινήσεις στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς, με ποσά τα οποία δεν δικαιολογούνται από τα δηλωθέντα εισοδήματα.

Ποιοι μηχανισμοί ενεργοποιούνται για τους ελέγχους

Οι μηχανισμοί του ελέγχου των καταθέσεων που διαθέτει η ΑΑΔΕ, είναι δύο και συγκεκριμένα:

Το «Ειδικό Λογισμικό Ελέγχου Προσαύξησης Περιουσίας», το οποίο χρησιμοποιείται από τον Μάιο του 2017 για τον προσδιορισμό της συνολικής καθαρής ατομικής/οικογενειακής τραπεζικής περιουσίας για κάθε ΑΦΜ και τη σύγκρισή της με τα δηλωθέντα ατομικά/οικογενειακά εισοδήματα κατ’ έτος, έτσι ώστε εξάγεται εκτίμηση αποκρυβείσας ή μη φορολογητέας ύλης. Μέσω αυτοματοποιημένων λογιστικών αλγορίθμων, το σύστημα μπορεί να συσχετίζει τα στοιχεία των πρωτογενών καταθέσεων με τα δηλωθέντα εισοδήματα μέσα σε λίγη ώρα, οδηγώντας σε κάποιες πρώτες ενδείξεις πιθανής φοροδιαφυγής, που αποτελούν το έναυσμα για τον ενδελεχή φορολογικό έλεγχο.
Το «Σύστημα Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών», που παρακολουθεί τις κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών του ελεγχόμενου.
Σε ποιες καταθέσεις και φυσικά πρόσωπα θα επικεντρωθεί ο έλεγχος
Ταυτόχρονα, βάσει του νέου οργανογράμματος της ΑΑΔΕ από τον ερχόμενο μήνα και συγκεκριμένα από τις 6 Φεβρουαρίου στο στόχαστρο μπαίνουν και οι μεσαίες και μεγάλες καταθέσεις.

Μεταξύ των τμημάτων που εντάσσονται στον μηχανισμό της ΑΑΔΕ είναι το «Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχου Φυσικών Προσώπων Μεγάλου και Μεσαίου Πλούτου».

Στόχος του νέου τμήματος είναι ο έλεγχος φυσικών προσώπων, εφόσον πληρούν οποιοδήποτε από τα παρακάτω κριτήρια:

H αξία ακίνητης περιουσίας του φορολογουμένου, του/της συζύγου και των προστατευόμενων τέκνων αυτού, όπως υπολογίζεται στην ηλεκτρονική εφαρμογή του ΟΠΣ Περιουσιολογίου της ΑΑΔΕ, υπερβαίνει αθροιστικά, από την 1η-12015 και μετά τουλάχιστον σε ένα έτος, το ποσό του 1.000.000 ευρώ.

H ετήσια τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης, που προκύπτει από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2018, υπερβαίνει το ποσό των 100.000 ευρώ.

Τα ποσά δαπανών απόκτησης περιουσιακών στοιχείων στο φορολογικό έτος 2018 υπερβαίνουν τις 200.000 ευρώ.

Απέστειλαν στο εξωτερικό χρηματικά εμβάσματα συνολικού ύψους 100.000 ευρώ, σε τουλάχιστον ένα έτος από το 2015 και μετά.

 

Ακολουθείστε τις ειδήσεις του pelop.gr στο

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments