Αβατη η Πάτρα για τους πεζούς, τι αποκαλύπτει διεθνής μελέτη

Η γενική εντύπωση ότι η Πάτρα είναι μια βατή πόλη, με απλή ρυμοτομία και εύκολα προσβάσιμη φαίνεται πως δεν συμβαδίζει με τα σύγχρονα πρότυπα ποιότητας ζωής. Μια νέα μέτρηση έρχεται να καταρρίψει αυτή τη διαδεδομένη άποψη και να κατατάξει την Πάτρα, ως τη δεύτερη λιγότερο βατή πόλη στον κόσμο.

Πάτρα

Η γενική εντύπωση ότι η Πάτρα είναι μια βατή πόλη, με απλή ρυμοτομία και εύκολα προσβάσιμη, φαίνεται πως δεν συμβαδίζει με τα σύγχρονα πρότυπα ποιότητας ζωής.

Μια νέα μέτρηση διεθνούς μελέτης, έρχεται τώρα να καταρρίψει αυτή τη διαδεδομένη άποψη και να κατατάξει την Πάτρα στις τελευταίες θέσεις, ως τη δεύτερη λιγότερο βατή πόλη στον κόσμο.

Είναι γνωστό ότι για να αποκτήσουμε καλύτερη αίσθηση ενός τόπου που επισκεπτόμαστε, ο καλύτερος τρόπος είναι να τον περπατήσουμε. Ετσι απολαμβάνουμε καλύτερα τη ατμόσφαιρα, τις μυρωδιές, την αρχιτεκτονική, τον κόσμο και ταυτόχρονα ανακαλύπτουμε μερικά λιγότερο γνωστά μικρά σημεία στη διαδρομή. Και παρά τα εκπληκτικά δίκτυα δημόσιων συγκοινωνιών που διαθέτουν πολλές πόλεις, άλλες έχουν και το πλεονέκτημα να διαθέτουν πολύ καλύτερες τοποθεσίες για βόλτα.
Λαμβάνοντας τα παραπάνω υπ’ όψιν, οι ειδικοί στην Compare the Market AU ανέλυσαν διάφορους παράγοντες για να δουν ποιες πόλεις στον κόσμο είναι οι πιο βολικές για περπάτημα. Η Πάτρα κατατάσσεται ως η δεύτερη λιγότερο βατή πόλη στον κόσμο, υστερώντας μόνο από το Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη.

Η έκθεση, που διεξήχθη από τον ιστότοπο σύγκρισης τιμών Compare the Market, εξέτασε παράγοντες όπως οι αποστάσεις με τα πόδια, οι βαθμολογίες ασφάλειας, το κόστος των δημόσιων συγκοινωνιών και άλλα κριτήρια για τον προσδιορισμό των πιο προσβάσιμων πόλεων για τους πεζούς.

Η Πάτρα είχε 0 μονοπάτια, αποστάσεις 69 χλμ. για ποδήλατο, βαθμολογία ασφάλειας 63,32 και το πιο ακριβό εισιτήριο συγκοινωνίας μεταξύ των μεγάλων πόλεων στην Πάτρα, αλλά πολύ πιο φθηνό από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις και ένα συνολικό σκορ 2.085 βαθμών που την κατατάσσει στις τελευταίες θέσεις.

Οι παράγοντες που χρησιμοποιήθηκαν είναι οι ακόλουθοι:

– Απόσταση ποδηλατοδρόμων που αναφέρονται στο BikeMap.

– Αριθμός μονοπατιών πεζοπορίας που αναφέρονται στο AllTrails.

– Μια αριθμητική τιμή που αντιπροσωπεύει το συνολικό επίπεδο ασφάλειας σε κάθε πόλη.

– Το κόστος ενός εισιτηρίου μιας διαδρομής με τα μέσα μαζικής μεταφοράς σε κάθε πόλη.

– Βαθμολογία δημόσιων συγκοινωνιών που βασίζεται στην πυκνότητα των μέσων μεταφοράς, την αποτελεσματικότητα και το ποσοστό χρήσης. Τιμή σε ποσοστιαία μορφή που συγκρίνει τις επιδόσεις με άλλες πόλεις.

– Μέση μηνιαία βροχόπτωση σε mm.

– Χώροι χωρίς αυτοκίνητο, όπως ένα πάρκο.

– Το ποσοστό των κατοίκων που ζουν σε απόσταση 1 χλμ. με τα πόδια από υπηρεσίες υγείας και εκπαίδευσης.

Οι επιδόσεις της Αχαϊκής πρωτεύουσας, με βάση τα παραπάνω κριτήρια, δείχνουν την μεταστροφή του κόσμου σε διαφορετικούς παράγοντες ποιότητας ζωής. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια, τα έργα αστικών αναπλάσεων και το δίκτυο πεζοδρόμων που αναμένεται να κατασκευαστεί από τον Δήμο Πατρέων, ίσως αλλάξει αυτή την εικόνα της πόλης.
Αυτό που πρέπει να γίνει αντιληπτό είναι η θέσπιση νέων κανόνων λειτουργίας της Πάτρας στο κυκλοφοριακό και η βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών.