Πάτρα: Πεδίο αντιπαράθεσης το Τεχνικό Πρόγραμμα – Τα νέα έργα και τα σημεία τριβής
Στα νέα έργα ξεχωρίζουν κυρίως οι συντηρήσεις, αλλά η πολιτική αντιπαράθεση μονοπώλησε το ενδιαφέρον χθες
Το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Πατρέων για το 2024 ψηφίστηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, το οποίος όπως είχε παρουσιάσει η «Π» την περασμένη εβδομάδα δεν περιλαμβάνει κάποιο νέο μεγάλο έργο αλλά δίνει βάρος στην πρόοδο των συνεχιζόμενων από τα προηγούμενα χρόνια.
Ο συνολικός προϋπολογισμός για το 2024 ανέρχεται στα 84.873.663,05€ με τις χρηματοδοτήσεις να προέρχονται από κρατικούς, περιφερειακούς, ευρωπαϊκούς και ιδίους πόρους.
Ο αντιδήμαρχος Εργων Παναγιώτης Μελάς πραγματοποίησε μια πολιτική εισήγηση και αναφέρθηκε στις μεγάλες ανάγκες της Πάτρας, την υποστελέχωση των υπηρεσιών του Δήμου αλλά και την κρατική υποχρηματοδότηση. Επιτέθηκε στις κυβερνητικές πολιτικές που δεν δίνουν έμφαση στην ανθρώπινη ζωή μέσα από έργα (αντιπλημμυρικά, αντιπυρικά, αντισεισμικά, οδοποιίας κ.ά.), ενώ αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνία (ακρίβεια, Υγεία, Παιδεία κ.λπ.).
Υπενθύμισε δε τις διεκδικήσεις του Δήμου για αναπλάσεις γειτονιών, υλοποίηση αντισεισμικού ελέγχου, κατασκευή δικτύων όμβριων υδάτων, κατασκευή σχολείων (Αγιος Βασίλειος, Ιτιές, Καμίνια), αντιπυρική προστασία σε περιαστικές περιοχές, ανακατασκευή βοηθητικών γηπέδων στο «Τόφαλος», υπογειοποίηση τρένου από το Ρίο, παραχώρηση εμπορικού λιμένα και Ριγανοκάμπου και άλλα. Για το τεχνικό πρόγραμμα είπε πως εκτελούνται ή είναι σε εξέλιξη πάνω από 290 έργα και μελέτες συνολικού προϋπολογισμού 250εκ. ευρώ, αλλά χωρίς να εξειδικεύσει.
Η αντιπολίτευση άσκησε πολιτική κριτική με δεδομένο ότι το Τεχνικό Πρόγραμμα θα περνούσε, αφού η δημοτική αρχή έχει τις απαιτούμενες ψήφους.
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Κώστας Σβόλης σημείωσε, μεταξύ άλλων: «Μας μπερδεύετε. Τελικά έχουμε πλούσιο τεχνικό πρόγραμμα ή έχουμε παράπονα για τις χρηματοδοτήσεις. Μην ακούμε συνέχεια πως ο Δήμος είναι στραγγαλισμένος οικονομικά. Πρέπει να συμφωνήσουμε να διεκδικούμε περισσότερες χρηματοδοτήσεις με άλλους τρόπους», ενώ σχετικά ξεκαθάρισε πως είναι κατά των κεντρικών πράσινων σημείων που βρίσκονται εντός Τεχνικού Προγράμματος αλλά και ότι πρέπει να αποφασιστεί τι θα γίνει με το Κτίριο Υπηρεσιών Λιμένα.
Ο Βασίλης Αϊβαλής από την πλευρά του κατηγόρησε τη δημοτική αρχή πως έχει «κλειστά αυτιά σε προτάσεις» και τόνισε ότι λείπουν σημαντικά έργα από την πόλη. Μεταξύ άλλων, καυτηρίασε το γεγονός πως «στα χρόνια της κλιματικής αλλαγής, δεν υπάρχουν έργα στις Διευθύνσεις Περιβάλλοντος και Πρασίνου».
Τέλος, ο Πέτρος Ψωμάς ξεκαθάρισε ότι διαφωνεί η παράταξή του με το πολιτικό σκεπτικό του Προγράμματος, καθώς εκτιμά ότι δεν απαντά στα μεγάλα θέματα της πόλης όπως το παραλιακό μέτωπο, το κυκλοφοριακό, το πρώην παράρτημα του Πανεπιστημίου, τα αδέσποτα και άλλα. Ενώ επιπλέον θεωρεί πως έγινε πλημμελής διαβούλευση για τα νέα έργα.
Κλείνοντας τη συζήτηση, πήρε τον λόγο ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης. «Εχετε υπόψη σας από πού βρίσκουμε χρήματα για έργα ή έρχεται ο καθένας εδώ και λέει τον καημό του;» είπε σε ένα σημείο της τοποθέτησής του, ενώ υπεραμύνθηκε του έργου που γίνεται στην Πάτρα, τονίζοντας ότι η πόλη διανύει την πιο δημιουργικής της περίοδο.
«Εχετε αναρωτηθεί γιατί έφτασε Μάρτιος για να ψηφίσουμε το τεχνικό πρόγραμμα και αργότερα τον προϋπολογισμό; Τα έξοδα με τα έσοδα δεν κούμπωναν! Ενα μήνα κόβαμε για να φτάσουμε σε έναν περίπου ισοσκελισμό» είπε ο δήμαρχος για να καταδείξει την οικονομική κατάσταση του Δήμου και σημείωσε ότι αν το κράτος έδινε τα 67 εκ. ευρώ χρηματοδοτήσεων που δεν αποδίδονται στην Πάτρα, τότε «θα είχε πάρει η πόλη αυτά που δικαιούται». Τέλος, ανέφερε ότι η πόρτα του ίδιου και των αντιδημάρχων είναι ανοικτή σε όσους θέλουν να συνεργαστούν και να καταθέσουν προτάσεις με «πράξεις και όχι με λόγια».
Το τεχνικό πρόγραμμα υπερψηφίστηκε με ψήφους της δημοτικής αρχής, της παράταξης Σβόλη και όλων των προέδρων κοινοτήτων που συμμετείχαν στη διαδικασία (εκτός του κ. Κοζιώρη από το Μονοδένδρι που ψήφισε λευκό). Οι παρατάξεις του Β. Αϊβαλή και του Π. Ψωμά ψήφισαν «λευκό».
ΤΟ ΝΕΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΙΧΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ Η «Π»
Το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Πατρέων για το 2024 πήρε την έγκριση της δημοτικής επιτροπής προχθές, αλλά χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των παρατάξεων της αντιπολίτευσης. Ο Δήμος Πατρέων δεν προχώρησε στην ένταξη πολλών νέων έργων για την τρέχουσα χρονιά, καθώς επιδιώκεται να δοθεί βάση στην ολοκλήρωση όσων προέρχονται από τα προηγούμενα χρόνια.
Στην προχθεσινή συνεδρίαση εγκρίθηκαν τα έργα που βρίσκονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα από τέσσερις διευθύνσεις του Δήμου (Αρχιτεκτονικού Εργου, Εργων Υποδομής, Περιβάλλοντος και Πολεοδομικού Σχεδιασμού), ενώ στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τον προϋπολογισμό θα ενταχθούν και υπόλοιπα έργα άλλων υπηρεσιών και νομικών προσώπων.
Ο συνολικός προϋπολογισμός για το 2024 ανέρχεται στα 84.873.663,05€ με τις χρηματοδοτήσεις να προέρχονται από ΣΑΤΑ (5.864.199,29€), ΣΑΤΑ Σχολείων (2.942.697,44€), ίδιους πόρους (8.056.134,59€), ανταποδοτικά (500.000€) και από χρηματοδοτήσεις Υπουργείων, Περιφέρειας, ΕΣΠΑ και προγραμμάτων όπως ΕΣΠΑ, Θησέας, Πράσινο Ταμείο, Leader κλπ (67.510.730,73€).
Η Διεύθυνση Αρχιτεκτονικού Εργου είναι αυτή που έχει την πλειοψηφία των μεγάλων έργων της πόλης. Προχωρούν οι αναπλάσεις σε Ανω και Κάτω πόλη ενώ συνολικά συνεχίζονται από προηγούμενα έτη 121 έργα. Για το 2024 η υπηρεσία έχει εντάξει στο πλάνο της 24 νέα έργα, αλλά κανένα από αυτά δεν ξεπερνά σε προϋπολογισμό το ένα εκατ. ευρώ. Τα περισσότερα νέα έργα δεν θα εκτελεστούν το 2024 και απλώς δεσμεύουν ποσά σε κωδικούς και ξεχωρίζουν οι εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης σιντριβανιών και φανοστατών της πλατείας Βασιλέως Γεωργίου Α΄ και οι εργασίες υποδομών λειτουργίας και η/μ εξοπλισμού σιντριβανιών.
Η Διεύθυνση Εργων Υποδομής θα δώσει βάση στη συνέχεια μεγάλων έργων που έρχονται από προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο, στο Τεχνικό Πρόγραμμα βρίσκονται και νέα έργα, που δύσκολα θα ξεκινήσουν την τρέχουσα χρονιά, που αφορούν βελτιώσεις υδραυλάκων, περιφράξεις κοιμητηρίων, αποκαταστάσεων αστοχιών, οδοποιία σε Σούλι-Καρυά-Ρωμανό-Ελεκίστρα και τοποθετήσεις στηθαίων ασφαλείας σε δρόμους.
Το έργο της Διεύθυνσης Πολεοδομικού και Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού θα συνεχιστεί με έργα που έρχονται από το παρελθόν, όπως η εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και οι οριοθετήσεις χειμάρρων (Ανω Καστριτσίου, Βολιναίου, Νερομάνας, Μανωλιάς κ.ά.). Στα νέα έργα βρίσκονται οι εκκινήσεις μελετών γεωλογικής καταλληλότητας για την Παραλία Πατρών, η μελέτη για αρίθμηση οδών και τα τεύχη δημοπράτησης για την εγκατάσταση και λειτουργία σήμανσης στις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του κέντρου της πόλης.
Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος δεν σχεδιάζει κάποιο νέο έργο εντός του 2024.
Διαβάστε επίσης:
Ευκαιρία απασχόλησης για 21.500 άνεργους άνω των 55 ετών στο Δημόσιο – Οι δικαιούχοι
Ερχεται εθελοντική στράτευση των γυναικών – Το χρονοδιάγραμμα των αλλαγών στη στρατιωτική θητεία
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News