Γλυπτά του Παρθενώνα: «Ανήσυχη» η Γερμανία – Τι θα γίνει με τη Νεφερτίτη που εκτίθεται στο Βερολίνο

Το δημοσίευμα της Deutsche Welle που μεταφέρει τα δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

ΒΕΡΟΛΙΝΟ

Την ώρα που γίνονται συζητήσεις γύρω από την ενδεχόμενη επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα, ο γερμανικός τύπος παρακολουθεί τα όσα συμβαίνουν. Yπάρχει ανησυχία για τη Νεφερτίτη που εκτίθεται στο Βερολίνο.

Μάλιστα η Welt am Sonntag – όπως μεταφέρει η Deutsche Welle – αναφέρεται εκτενώς και στην διάσημη προτομή της Αιγύπτιας Βασίλισσας Νεφερτίτης, συζύγου του Φαραώ Ακενατών, η οποία από τη δεκαετία του 1930 εκτίθεται στο Νέο Μουσείο του Βερολίνου.

Αναλυτικά το δημοσίευμα της Deutsche Welle που μεταφέρει τα δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου για τα Γλυπτά του Παρθενώνα έχει ως εξής:

«Tι συμβαίνει πραγματικά με το ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα μεταξύ Βρετανικού Μουσείου και Αθήνας; Πόσο κοντά βρίσκονται Ελλάδα και Μεγάλη Βρετανία σε μια ιστορική συμφωνία; Το θέμα απασχολεί και τον γερμανικό Τύπο τις τελευταίες ημέρες, ο οποίος παρακολουθεί με ενδιαφέρον τη συζήτηση που εκτυλίσσεται διεθνώς.

»Μετά το δημοσιεύμα στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων (dpa) προ ημερών, όπου εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου επιβεβαιώνει ουσιαστικά ότι συνεχίζονται «εποικοδομητικές συνομιλίες» στο πλαίσιο διαπραγμάτευσης για μια «νέα συνεργασία» για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, σειρά έχει σήμερα και η κυριακάτικη Welt.

«Προηγούμενο» μπορεί να δημιουργήσει το Βρετανικό Μουσείο

»Όπως επισημαίνει σε μακροσκελές δημοσίευμα, «από όλα τα μουσεία στον κόσμο, το Βρετανικό Μουσείο είναι εκείνο που πιθανώς θα δημιουργήσει προηγούμενο» ως προς τον επαναπατρισμό σημαντικών πολιτιστικών αγαθών.

»Σημειώνει μάλιστα ότι «τα ‘Ελγίνεια’ από τη ζωφόρο του Παρθενώνα αποτελούν το κεντρικό έκθεμα του Μουσείου. Η Αθήνα τα διεκδικεί πίσω αλλά το Λονδίνο μέχρι στιγμής έχει αρνηθεί μια επιστροφή. Τα ‘Μάρμαρα’ αφηγούνται μια μοναδική ιστορία για τις κοινές καταβολές της ανθρωπότητας’.

Τώρα γίνεται λόγος για ‘σύνθετες συνομιλίες΄ και ότι μερικά εξ αυτών μπορούν να επιστραφούν με μόνιμο δανεισμό, ‘καλύτερα τώρα παρά αργότερα’. Σε αντάλλαγμα η Ελλάδα φέρεται να σχεδιάζει να δανείσει άλλα αρχαία έργα τέχνης στη Μεγάλη Βρετανία. Η πολιτιστική ανταλλαγή μπορεί να γίνει κατανοητή ως μια σύγχρονη μορφή ανταλλακτικής πρακτικής’» αναφέρει η γερμανική εφημερίδα.

»Πάντως σε σχετικό ερώτημα της Deutsche Welle προς την ελληνική πλευρά, το ελληνικό υπ. Πολιτισμού δεν έδωσε καμία απάντηση. Το ρεπορτάζ στο αγγλικό πρόγραμμα της DW αναφέρεται εκτενώς στη διαμάχη για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, στα πρόσφατα δημοσιεύματα στον γερμανικό Τύπο αλλά και την πάγια ελληνική στάση, κατά την οποία τα Γλυπτά του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο αποτελούν «προϊόν κλοπής».

Το ρεπορτάζ σημειώνει μάλιστα ότι «ακόμη κι αν και οι δύο πλευρές συμφωνήσουν αρχικά σε ένα δάνειο, η διαμάχη για τα μαρμάρινα Γλυπτά είναι πιθανό να συνεχιστεί. Οι ελληνικές αρχές έχουν διατυπώσει ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα μέχρι να αποκτήσουν την πλήρη κυριότητα των πολύτιμων Γλυπτών.»

Τι θα γίνει με τη Νεφερτίτη και τον Βωμό της Περγάμου;

»Την ίδια ώρα όμως η Welt am Sonntag αναφέρεται εκτενώς και στην διάσημη προτομή της Αιγύπτιας Βασίλισσας Νεφερτίτης, συζύγου του Φαραώ Ακενατών, η οποία από τη δεκαετία του 1930 εκτίθεται στο Νέο Μουσείο του Βερολίνου σε ειδική αίθουσα, αποτελώντας ουσιαστικά την ‘ατραξιόν΄ του Μουσείου, με την Welt να την παρομοιάζει με τη «Μόνα Λίζα» στο Λούβρο.

»Η Αίγυπτος διεκδικεί τη Νεφερτίτη εδώ και χρόνια, ειδικά φέτος όμως η συζήτηση αποκτά νέα διάσταση, διότι επίκειται η έναρξη της λειτουργίας του Μεγάλου Αυγυπτιακού Μουσείο της Γκίζας. Παρόμοια ερωτήματα εγείρει επίσης και η περίπτωση του Βωμού της Περγάμου, αριστούργημα της ελληνιστικής περιόδου από τη Μικρά Ασία, που βρίσκεται αναστυλωμένο στο ομώνυμο Μουσείου της Περγάμου στο Βερολίνο.

»Αζίζει πάντως να σημειωθεί ότι πρόσφατα η Γερμανία επέστρεψε στη Νιγηρία, παρουσία της υπ. Εξωτερικών Αναλένα Μπέρμποκ και της υφυπ. Πολιτισμού Κλαούντια Ροτ (αμφότερες από τους Πρασίνους), τα διάσημα 20 μπρούντζινα έργα τέχνης του Μπενίν, προϊόντα κλοπής από τη σκοτεινή περίοδο της αποικιοκρατίας.

 

Ακολουθείστε τις ειδήσεις του pelop.gr στο

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments