Χρυσή τομή στο Σχέδιο του ΟΛΠΑ και «τα θέλω» της πόλης
Του Βασίλη Αϊβαλή, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι».
Ενα διόλου ευκαταφρόνητο κομμάτι του Τουρισμού είναι ο θαλάσσιος.
Στον τομέα του, ένας από τους κυρίαρχους άξονες είναι το yachting και η κρουαζιέρα. Η έντονη ανάπτυξή τους συμβαδίζει, απόλυτα, με την τουριστική ανάπτυξη και της δυνατότητας ελλιμενισμού σκαφών, σε συνδυασμό με άλλες μορφές αναψυχής.
Ετσι, σε μία πόλη η οποία θέλει την αύξηση εσόδων, για την ίδια και τους πολίτες της, που επιδιώκει αύξηση παραγωγικότητας και εισερχόμενης οικονομικής δραστηριότητας, η δημιουργία μιας αμιγώς αναπτυξιακής υποδομής είναι αυτονόητη.
Προφανώς, κανείς δεν μπορεί να πει όχι σε μαρίνα μεγάλων σκαφών, που θα προσφέρει στην περιοχή τα παραπάνω, χωρίς να απεμπολούμε τη διεκδίκηση του συνόλου του Παραθαλάσσιου Μετώπου στον Δήμο Πατρέων.
Η θέση αυτή ενισχύεται από το δεδομένο -σύμφωνα με τις πορείες σκαφών αναψυχής- ότι η πόλη μας μπορεί να αποτελέσει σταθμό, αν κι εφόσον έχει υποδομές ελλιμενισμού μεγάλων, οι οποίες ωστόσο δεν υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή. Αντίστοιχες μελέτες δεν υφίστανται, που να αποδεικνύουν το γενικότερο αποτύπωμα, που θα είχε ένα τέτοιο έργο.
Η δημιουργία μαρίνας μεγάλων σκαφών, όμως, είναι έργο στο οποίο δεν συμφωνούμε μόνο εμείς.
-Στο Εθνικό Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης, η Πάτρα εμφανίζεται ως Μητροπολιτικός πόλος για βελτίωση της προσπελασιμότητας του Τουρισμού στην χώρα, με την προώθηση κατάλληλων παρεμβάσεων και υποδομών.
-Στο Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Δυτικής Ελλάδας (2019) η Πάτρα κατέχει τον ρόλο, ως κύριος πόλος ανάπτυξης και στον ειδικό και ποιοτικό Τουρισμό, περί ποιοτικής αναβάθμισης, αλλά και στην ενδοχώρα μέσω της χρήσης Βόρειας Λιμενολεκάνης του Παλαιού Λιμανιού ως… Αναψυχής και Κρουαζιέρας.
-Στο ΕΧΠΣΑΑ, η Πάτρα ανήκει στις τουριστικά αναπτυσσόμενες περιοχές, που περιλαμβάνουν παράκτιο χώρο. Για όλες τις περιοχές αυτές προωθούνται Ολοκληρωμένες Τουριστικές Παρεμβάσεις, με παροχή κινήτρων για δημιουργία οργανωμένων Υποδοχέων Τουριστικών Δραστηριοτήτων Ανάπλασης Κοινόχρηστων Χώρων και αναβάθμισης Δομημένων.
-Από την άλλη, όμως, στον Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό Δήμου Πατρέων το Παραλιακό Μέτωπο, εκτός από λιμενική δραστηριότητα, προορίζεται και για την ανάπτυξη τουριστικών δραστηριοτήτων και λειτουργιών αναψυχής. Ομως στη ζώνη, που ανήκει η Κεντρική Λιμενολεκάνη, γίνεται αναφορά σε απόδοση του Μετώπου στην πόλη, με τη διαμόρφωση Κοινόχρηστων χώρων με ήπια ανάπτυξη χρήσεων αναψυχής και περιπάτου και η αποκατάσταση Διατηρητέων κτιρίων.
Αρα, κάπου πρέπει να υπάρξει χρυσή τομή, η οποία δεν εξυπηρετείται από το Σχέδιο Χωροθέτησης του ΟΛΠΑ, ως προς «τα θέλω» της πόλης.
Αυτό γιατί…
Οσον αφορά τη Θαλάσσια Χωροθέτηση των προτεινόμενων έργων της Μαρίνας, με δεδομένο ότι γίνεται για μέγιστη αξιοποίηση του χώρου συμφωνούμε με την πρόταση του ΟΛΠΑ. Εκεί που διαφωνούμε σθεναρά είναι σχετικά με την Πολεοδόμηση του Χερσαίου και τον καθορισμό οικοδομικών τετραγώνων.
Συνολικά, από Νόρμαν μέχρι Κεντρικό Λιμενοβραχίονα προτείνεται επιπλέον κάλυψη 3.000 τ.μ. και δόμηση 4.080 τ.μ., πλέον των ήδη υφιστάμενων.
Εν κατακλείδι εμείς προτείνουμε:
Ναι στη κατασκευή μαρίνας μεγάλων σκαφών στην Κεντρική Λιμενολεκάνη.
Ναι στην αξιοποίηση των κτιριακών υποδομών που υπάρχουν σήμερα.
Οχι στην επιπλέον πολεοδόμηση της Λιμενικής ζώνης.
Οχι στην αύξηση κάλυψης ελεύθερων χώρων.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News