Έρευνα για την Black Friday: «Στασιμότητα των επιδόσεων εν μέσω συσσωρευμένων πληθωριστικών πιέσεων»
Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για τη “Black Friday 2023” επιβεβαιώνουν την εξέλιξη της πρακτικής αυτής ως μιας καθιερωμένης ετήσιας ενέργειας στον κλάδο του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα.
Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, για όγδοη χρονιά, διερεύνησε τη συμμετοχή των εμπορικών επιχειρήσεων στη “Black Friday” και αξιολόγησε τα κυριότερα χαρακτηριστικά της, πραγματοποιώντας έρευνα σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 300 επιχειρήσεων του κλάδου που πραγματοποιούν εκπτώσεις.
Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για τη “Black Friday 2023”, προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:
- Η συμμετοχή των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου στη “Black Friday” παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, με το 56% των επιχειρήσεων να συμμετέχει στην πρακτική. Ωστόσο, η συμμετοχή αυτή ήταν ελαφρώς χαμηλότερη σε σχέση με πέρυσι, οπότε και είχε συμμετάσχει το 61% των επιχειρήσεων.
- Οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην “Black Friday” πραγματοποίησαν εκπτώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μετατρέποντας ουσιαστικά την “Black Friday” σε “Black Week”.
- Το ποσοστό των εκπτώσεων κυμάνθηκε κυρίως μεταξύ 11% και 30%.
- Οι επιχειρήσεις εμφανίζονται σχετικά ικανοποιημένες αναφορικά με την επισκεψιμότητα και τον κύκλο εργασιών, ωστόσο η εικόνα τόσο αναφορικά με την επισκεψιμότητα όσο και με τις πωλήσεις, προσομοιάζει κατά πολύ με την αντίστοιχη περυσινή, υπογραμμίζοντας τη στασιμότητα της αγοραστικής κίνησης.
- Οι πωλήσεις των επιχειρήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της φθινοπωρινής περιόδου ήταν χειρότερες συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
- Η συμμετοχή των καταστημάτων στη “Cyber Monday” ήταν πολύ χαμηλή (23%).
- Έντονο προβληματισμό στις επιχειρήσεις προκαλούν οι εκτιμήσεις για τις επιπτώσεις του νέου φορολογικού νομοσχεδίου.
Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για τη “Black Friday 2023” επιβεβαιώνουν την εξέλιξη της πρακτικής αυτής ως μιας καθιερωμένης ετήσιας ενέργειας στον κλάδο του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα. Ωστόσο, η στασιμότητα των επιδόσεων της πρακτικής αυτής, σε συνδυασμό με την επιδείνωση των πωλήσεων των επιχειρήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της φθινοπωρινής περιόδου, υποδηλώνουν ότι η καταναλωτική κίνηση παραμένει υποτονική, υπό το βάρος των πληθωριστικών πιέσεων και της αναταραχής που προκαλεί η ενεργειακή κρίση.
Η χαμηλή συμμετοχή των επιχειρήσεων στη “Cyber Monday” υποδηλώνει ότι η πρακτική αυτή δεν έχει ακόμη κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Η συμμετοχή των επιχειρήσεων στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο αποτελεί μια σημαντική πρόκληση για τον κλάδο, καθώς οι επιχειρήσεις εκτιμούν ότι θα επηρεαστούν αρνητικά από αυτό.
Συνολικά, τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ υποδηλώνουν ότι ο κλάδος του λιανικού εμπορίου αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, οι οποίες αναμένεται να συνεχιστούν και τους επόμενους μήνες.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News