Εθνική Τράπεζα και περιφερειακή ανάπτυξη – Κλιμάκιο της Διοίκησης στην Πάτρα

Κλιμάκιο της Διοίκησης της Τράπεζας, σε καταστήματα της Πάτρας. Επαφές με επιχειρηματίες.

Πάτρα

Στην Πάτρα βρίσκεται, από χθες, κλιμάκιο της Εθνικής Τράπεζας, με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του ομίλου, Παύλο Μυλωνά, πραγματοποιώντας επισκέψεις σε καταστήματα της πόλης και κάνοντας επαφές με επιχειρηματίες. Το πρόγραμμα επισκέψεων ξεκίνησε από το κεντρικό κατάστημα της Εθνικής στην πλατεία Τριών Συμμάχων, ενώ ακολούθησαν συναντήσεις σε μεγάλες επιχειρήσεις της Πάτρας και στις 7.30 το απόγευμα η διοίκηση της τράπεζας παρέθεσε δείπνο σε σημαντικούς πελάτες της στο ξενοδοχείο My Way.

Στον ίδιο χώρο σήμερα πρωί έγινε ενημερωτική συνάντηση του κλιμακίου με εκπροσώπους δεκάδων επιχειρήσεων της περιοχής, όπου θα παρουσιαστούν τα νέα προγράμματα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με στόχο την κάλυψη αναγκών ρευστότητας, νέων επενδύσεων αλλά και την εξυπηρέτηση αναγκών που προκύπτουν από το αυξημένο κόστος χρήματος, μετά τις συνεχείς αυξήσεις επιτοκίων.

ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ

Να σημειωθεί ότι το κλιμάκιο της τράπεζας βρίσκεται στην Πάτρα και για έναν ακόμα λόγο. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητά επενδυτές για ένα νέο πακέτο μετοχών της τάξης του 20% που σκοπεύει να διαθέσει, για να αντλήσει επιπλέον ρευστότητα, προσπάθεια που ξεκίνησε τον περασμένο Ιανουάριο, η οποία όμως δεν έχει ευοδωθεί μέχρι σήμερα.
Να σημειωθεί ότι η μετοχή της Εθνικής Τράπεζας, μετά τα θετικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε το 2022, βρίσκεται στο επίπεδο 5,2 ευρώ. Οι επενδυτές αναμένουν την ανακοίνωση των νέων οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου του 2023, περίοδος κατά την οποία έχουν σημειωθεί σοβαρές εξελίξεις στο διεθνές τραπεζικό περιβάλλον με διασώσεις μεγάλων τραπεζών, ενώ η συνεχόμενη άνοδος των επιτοκίων αλλάζει ριζικά το τραπεζικό περιβάλλον και στην Ελλάδα, δημιουργώντας ανησυχίες για μια επερχόμενη νέα γενιά μη εξυπηρετούμενων δανείων.

ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

Πέρα από τα συγκεκριμένα ζητήματα, η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας καλείται να ενσκήψει και στις ανάγκες των χιλιάδων μικρών πελατών της. Τα παράπονα στο πεδίο της εξυπηρέτησης είναι πάρα πολλά, από πελάτες που περιμένουν στην ουρά για ένα απλό ραντεβού, συχνά μετά από εβδομάδες ή και μήνα και συνεχώς διαμαρτύρονται γιατί δεν βρίσκουν έναν υπάλληλο να εξυπηρετηθούν.
Και πώς να βρουν, όταν από τα capital control και μετά η Αχαΐα από 13 καταστήματα της Εθνικής έχει ξεμείνει με μόλις επτά και από 600 και πλέον υπαλλήλους η τράπεζα αριθμεί στην περιοχή λιγότερους από 300; Οι λίγοι εναπομείναντες υπάλληλοι στο τοπικό Δίκτυο «τραβάνε κουπί» και «ξεζουμίζονται», όπως λένε και οι ίδιοι. Και ενώ οι ιθύνοντες ωθούν όλο και μεγαλύτερο αριθμό πελατών εκτός καταστημάτων, σε ηλεκτρονικές εφαρμογές και e-banking, δεν φροντίζουν τουλάχιστον να λειτουργούν κανονικά όλα τα ΑΤΜ τράπεζας.

ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ

Ο δε τρόπος διαχείρισης των κόκκινων δανείων, εκ μέρους της Εθνικής Τράπεζας δημιουργεί προβληματισμό. Δικηγόροι της Πάτρας, που χειρίζονται τέτοιες υποθέσεις, αναφέρουν στην εφημερίδα «Πελοπόννησος», ότι πέρα από τη μεγάλη ταλαιπωρία του κοινού στις συναλλαγές λόγω της έλλειψης προσωπικού, η Εθνική έχασε τα τελευταία χρόνια τη φήμη της τράπεζας θεσμό, που προτιμούσε κατά παράδοση η αστική τάξη. Μετά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης, αλλά και έπειτα από την πανδημία του κορονοϊού οι δανειολήπτες δεν βρίσκουν πλέον «ευήκοα ώτα» και την ελαστικότητα που είχαν σε περιόδους οικονομικής δυσπραγίας.
Προτάσεις ρυθμίσεων και αναπροσαρμογής του πλαισίου αποπληρωμής δανείων, απορρίπτονται ασυζητητί, ενώ οι αντιπροτάσεις της τράπεζας όπως αναφέρουν έγκριτοι νομικοί της Πάτρας είναι δυσβάστακτες, ανεδαφικές και ανεφάρμοστες.

ΕΥΘΥΝΗ

Στο σημείο αυτό, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε και τις δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα, όταν από τα τέλη του προηγούμενου χρόνου τόνιζε δημοσίως ότι οι τράπεζες οφείλουν να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων, να συνεισφέρουν στην προσπάθεια μετάβασης προς μια οικονομία πιο δυναμική, πιο παραγωγική, πιο εξωστρεφή, ψηφιακή, πράσινη, χωρίς αποκλεισμούς και ανισότητες, κάνοντας τα εξής:

Να συμβάλουν στην πιστωτική επέκταση με όλα τα διαθέσιμα εργαλεία, λαμβάνοντας υπόψη τις νέες ανάγκες που δημιουργεί το μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον

Να εντατικοποιήσουν τις προσπάθειες για την ταχεία υλοποίηση ρυθμίσεων οφειλών μέσω του νέου και σύγχρονου εξωδικαστικού μηχανισμού

Να αναμορφώσουν την τιμολογιακή πολιτική δανείων, καταθέσεων και προμηθειών με τρόπο που δεν επιβαρύνει δυσανάλογα επιχειρήσεις και νοικοκυριά

Να δείξουν ευαισθησία στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες

Να εκπαιδεύσουν προσωπικό και πελάτες στην ψηφιακή μετάβαση των εργασιών τους

Να συμβάλουν στον πράσινο μετασχηματισμό της οικονομίας.

Και αν τα παραπάνω αναφέρονται σε όλες τις τράπεζες, η Εθνική Τράπεζα έχει την ευθύνη να τα λάβει πολλές φορές υπόψη, αφού συνδέεται με το Δημόσιο. Ειδικά στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, που είναι γνωστό ότι εδώ και πολλά χρόνια αντιμετωπίσει αναπτυξιακό έλλειμμα, όπως και το μεγαλύτερο μέρος της Ελληνικής Περιφέρειας, η Εθνική Τράπεζα πρέπει να δείξει εμπράκτως ότι το κατανοεί και πράττει τα δέοντα.