Τρένο: Υπέρ εναλλακτικής λύσης η Περιφέρεια – Ανοιχτή μια ρεαλιστική αλλαγή σε υπόγειο τρένο
Για το θέμα που απασχολεί όλη την Αχαΐα μίλησε στον Peloponnisos FM 104,1 ο αναπληρωτής περιφερειάρχης, για αίτημα σε ρεαλιστική βάση και όχι επιμονή σε λύσεις που θα φέρουν το τρένο σε μια διαδικασία φαραωνικού έργου.
Η χθεσινή αποκάλυψη της «Πελοποννήσου» , σχετικά με την πρωτοβουλία της Περιφέρειας και του Νεκτάριο Φαρμάκη να γίνει σύσκεψη όλων των φορέων σχετικά με το ζήτημα του τρένου, θα φέρει εξελίξεις.
Για το θέμα που απασχολεί όλη την Αχαΐα μίλησε στον Peloponnisos FM 104,1 ο αναπληρωτής περιφερειάρχης, για αίτημα σε ρεαλιστική βάση και όχι επιμονή σε λύσεις που θα φέρουν το τρένο σε μια διαδικασία φαραωνικού έργου.
Ο Χαράλαμπος Μπονάνος, μιλώντας στον Δημήτρη Τριανταφυλλόπουλο, ανέφερε: «Το ζήτημα του τρένου είναι κάτι που μπορεί να μην έχουμε την πρωτοβουλία, όμως μας ενδιαφέρει όσο τίποτε άλλο γιατί μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας. Το σημαντικότερο που πρέπει να πρυτανεύει στο μυαλό μας είναι ότι το τρένο πρέπει να είναι συνδεμένο με το νέο λιμάνι για να μεταφέρει εμπορεύματα ώστε να υπάρξει προοπτική ανάπτυξης. Μας λυπεί το η απόφαση της επιτροπής που δεν περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση για την υπογειποίηση. Μην ξεχνάμε ότι εξασφαλίστηκε μισό δισεκατομμύριο ευρώ από κοινοτικούς πόρους για τη χρηματοδότηση σιδηρόδρομων έργων στην Ελλάδα, ωστόσο απουσιάζει η περιοχή μας.
Πρέπει όμως χωρίς να πετάμε πέτρες ή να κάνουμε πορείες επαναστατικής γυμναστικής, να δούμε πως θα μπορέσουμε με ρεαλιστικό τρόπο και με ποια πρόταση θα φτάσει το τρένο στο νέο λιμάνι. Ολοι οι φορείς της πόλης θα πρέπει να εφαρμόσουμε μια συγκεκριμένη γνώμη και με αυτή να διεκδικήσαμε το καλύτερο δυνατό».
– Στην πρώτη ανακοίνωσή του ο Δήμος Πατρέων επέλεξε την περιφερειακή αρχή, μιλώντας για «καλά παιδιά της κυβέρνησης»; Τι μπορούμε να φανταστούμε; Οτι αναζητά εχθρούς και βρήκε εσάς; Τι απαντάτε;
«Δεν νομίζω ότι ο δήμαρχος αναζητά αντίπαλους στην περιφερειακή αρχή. Θα ήταν εντελώς άδικο τη στιγμή που εμείς βοηθάμε πάντα. Δεν θέλω να μιλήσω για χρηματοδοτήσεις από το 2019 και μετά, είτε για αναπλάσεις, όπως τα 10εκ. ευρώ για την μελέτη του παραλιακού μετώπου. Εμείς προσπαθούμε ισόρροπα για ανάπτυξη και στις 19 πόλεις στην περιφέρειά μας. Αυτό που λέει ο Φαρμάκης το ασπάζομαι. Για εμάς δεν υπάρχουν καλά ή κακά παιδιά. Θέλουμε να είμαστε χρήσιμα παιδιά για τη Δυτική Ελλάδα».
-Η Περιφέρεια τι λέει; Να αλλάξει η απόφαση του δημοτικού συμβούλιου για υπογειοποίηση;
«Για αυτό είπαμε να πάμε σε μια συνάντηση όλοι μαζί. Να δούμε όλα τα δεδομένα για το πώς θα προχωρήσει το έργο. Το έργο έχει τεράστιες τεχνικές δυσκολίες, όμως δεν πρέπει η πόλη να χωριστεί στα δύο, δεν πρέπει να έχει υψηλούς φράχτες, αλλά και δεδομένα που κρύβουν φαραωνικό έργο με τεχνικές δυσκολίες».
-Αν απαιτηθεί, δεν αποκλείεται να ανατραπεί η απόφαση;
«Θα δούμε τι άλλες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν. Ππρέπει να συναντηθούμε στην πραγματικότητα, να κάνουμε ρεαλιστικό διάλογο, να μην κάνουμε βήμα πίσω και να μη χάνουμε την πυξίδα, που είναι το τρένο στο εμπορευματικό λιμένα».
Ζαΐμης: «Η τελική απόφαση είναι της κυβέρνησης»
Την άποψη ότι την τελική ευθύνη για το τρένο θα την πάρει η κυβέρνηση, εξέφρασε χθες ο αντιπερειφερειάρχης Αχαΐας, μιλώντας στο ΣΚΑΙ Πάτρας 89,4. Ο Φωκιών Ζαΐμης μεταξύ άλλων, είπε:
* «Παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη του έργου και είμαστε ένθερμοι οπαδοί ότι πρέπει να γίνει».
* «Ημασταν θετικοί ώστε να υλοποιηθεί το πλάνο που μας είχε παρουσιαστεί επίσημα, ωστόσο τώρα έχουμε άλλα δεδομένα».
* «Υπάρχουν δύο βασικά ζητήματα που πρέπει να δούμε. Το ένα είναι να συνδεθεί η Πάτρα με την πρωτεύουσα και το άλλο είναι να συνδεθεί και με το λιμάνι για το εμπορευματικό κομμάτι. Είναι δύσκολη εξίσωση, αλλά πρέπει να βρεθεί λύση η οποία να είναι βιώσιμη».
* «Για τα μεγάλα έργα στη χώρα, αυτά που είναι εθνικής εμβέλειας, τις αποφάσεις λαμβάνει η κυβέρνηση. Ασφαλώς θα ακούσει και την τοπική κοινωνία, αλλά η τελική απόφαση ανήκει στην κυβέρνηση».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News