ΚΤΕΟ: Τι αλλάζει στους ελέγχους – Ασχημα νέα για τους ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων

Νέοι αυστηροί έλεγχοι με κάμερες στο ΚΤΕΟ. Παντού, διασταυρώσεις μητρώων και δελτίων ελέγχου, ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών.

ΚΤΕΟ

Την αυστηροποίηση των ελέγχων των οχημάτων και των δικύκλων στα ΚΤΕΟ προωθεί το υπουργείο Μεταφορών, δρομολογώντας μια σειρά αλλαγών στο Σύστημα Μηχανογράφησης των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

Μεταξύ άλλων, το σύστημα θα αποστέλλει, στο μητρώο του υπουργείου σε πραγματικό χρόνο, τα στοιχεία των οχημάτων και των ελέγχων, ενώ σε αυτά πλέον θα συγκαταλέγονται και φωτογραφίες από τη διαδικασία του ελέγχου σε κάθε στάδιο, αλλά και στατιστικά των ελέγχων, των ελλείψεων και των αποτελεσμάτων ανά όχημα, ανά ημέρα, ανά ιδιοκτήτη και ανά υπάλληλο του ΚΤΕΟ.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας ΚΤΕΟ Γιάννη Διδάχο, σήμερα οι έλεγχοι σπό κάμερες γίνονται κατά την είσοδο και έξοδο του οχήματος από το κέντρο ελέγχου. Επίσης, οι τεχνικοί λάμβαναν φωτογραφίες του οχήματος στο στάδιο του ελέγχου μέσω τάμπλετ και τις απέστειλαν στη διεύθυνση Μεταφορών. Με τις νέες αλλαγές, η λήψη βίντεο θα γίνεται αυτόματα και στην μπάρα ελέγχου, χωρίς οι τεχνικοί να το γνωρίζουν.

Για τη λειτουργία του συστήματος προβλέπονται σταθερές αλλά και φορητές κάμερες οι οποίες θα τραβούν φωτογραφίες και στους «λάκκους επιθεώρησης» των γραμμών ελέγχου ή στους ανυψωτήρες, όπου θα πρέπει καθαρά να φαίνεται και η κατάσταση των ελαστικών του οχήματος.

O κ. Διδάχος τόνισε ακόμα ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα προβεί το προσεχές διάστημα και σε δειγματοληπτικούς ελέγχους, στα δελτία ελέγχου που έχουν εκδώσει τα ΚΤΕΟ, ώστε να διαπιστωθεί η εγκυρότητά τους, με τις λίστες που υπάρχουν στη βάση δεδομένων του υπουργείου. Αργότερα, μέσα στο έτος, θα γίνει και ένας μεγάλος έλεγχος, των δελτίων που έχουν κατατεθεί από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, προκειμένου να διαπιστωθεί αν πληρούν τις τεχνικές απαιτήσεις που ισχύουν στην Ελλάδα για να ταξινομηθούν.

Ο κ. Διδάχος τόνισε ακόμα ότι ένα μεγάλο ποσοστό οχημάτων, που κυμαίνεται στο 15-20% δεν έχουν περάσει ή δεν περνούν σε τακτική βάση από τεχνικό έλεγχο. Για τον λόγο αυτό, το υπουργείο έχει θεσπίσει πρόστιμα που όμως, ακόμα δεν έχουν ενεργοποιηθεί μέσω της σχετικής εφαρμογής στο Taxis.

Πάντως, ο κ. Διδάχος ανέφερε ότι σύντομα, προβλέπεται να ενεργοποιηθεί το σύστημα διασταύρωσης των μητρώων των συναρμοδίων υπουργείων ώστε να μπορούν να εντοπίζονται άμεσα τόσο τα οχήματα που είναι εκπρόθεσμα του τεχνικού ελέγχου όσο και εκείνα που κυκλοφορούν ανασφάλιστα.

Με τον τρόπο αυτό, και εφόσον βεβαίως ληφθεί η σχετική απόφαση, θα μπορέσει να υλοποιηθεί ακόμα και ο καταλογισμός των προστίμων στους αμελείς ιδιοκτήτες των ανέλεγκτων οχημάτων, μέσω του Taxisnet.

Υπενθυμίζεται πως εάν ένα όχημα δεν περάσει εντός προθεσμίας από τεχνικό έλεγχο, επιβαρύνεται με πρόστιμο που για τα επιβατικά αυτοκίνητα για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης είναι 16 ευρώ, για μέχρι έξι μήνες 33 ευρώ και για πάνω από έξι μήνες 67 ευρώ.

ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΠΑΝΕΛΕΓΧΟΥ 

Στο μεταξύ, στο υπουργείο Μεταφορών εξακολουθούν να εξετάζουν το ενδεχόμενο μείωσης του χρόνου επανελέγχου των οχημάτων στο ένα έτος, από τα δύο χρόνια που ισχύουν σήμερα, τουλάχιστον για όσα οχήματα είναι ηλικίας άνω των 10 ή 15 ετών. Δεν είναι η πρώτη φορά που εξετάζεται το συγκεκριμένο μέτρο, δεδομένου ότι η χώρα εξαντλεί τις σχετικές προθεσμίες της ευρωπαϊκής νομοθεσίας τόσο για τον πρώτο έλεγχο όσο και για τους επανελέγχους, αλλά έως τώρα δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση.