Οι θεατρικές παραστάσεις του καλοκαιριού, τι θα δούμε στο Θερινό Δημοτικό Θέατρο
Οι πρώτες επτά παραστάσεις που αναμένεται να επισκεφθούν την Πάτρα και θα φιλοξενηθούν στο Θερινό Δημοτικό Θέατρο του Δήμου Πατρέων
Σε λίγες ώρες η Άνοιξη μας λέει, και τυπικά, αντίο και το καλοκαίρι έρχεται. Και μαζί με αυτό, όπως γίνεται συνήθως, έρχονται οι θεατρικές παραστάσεις. Αυτό συμβαίνει και φέτος, με τις πρώτες μεγάλες παραγωγές να έχουν προσθέσει στο πρόγραμμα της περιοδείας τους και την Πάτρα.
Και φέτος ο χώρος που θα φιλοξενηθούν οι θεατρικές παραστάσεις, ελλείψει άλλου, είναι το Θερινό Δημοτικό Θέατρο του Δήμου Πατρέων στο Παμπελοποννησιακό Στάδιο. Έτσι, ενώ το πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας, όχι απλά δεν είναι γνωστό ακόμα, αλλά δεν έχει ακουστεί ούτε καν ως φράση, οι πρώτες επτά παραστάσεις που θα δούμε στο πλαίσιό του έχουν γίνει γνωστές.
“Άμλετ” δια χειρός Θέμη Μουμουλίδη
Καλοκαίρι χωρίς Θέμη Μουμουλίδη γίνεται; Δεν γίνεται! Έτσι λοιπόν, και φέτος, θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την νέα παραγωγή της 5ης Εποχής σε σκηνοθεσία του πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Θέμη Μουμουλίδη στις 15 Ιουλίου. Πρόκειται για τον Άμλετ του Ουίλιαμ Σαίξπηρ σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά με τον Αναστάση Ροϊλό στον κεντρικό ρόλο. Δίπλα του οι Ιωάννα Παππά, Μιχάλης Συριόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης, Θανάσης Δόβρης, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Τζένη Καζάκου, Άρης Νίνικας και Δημήτρης Αποστολόπουλος.
Με τον Άμλετ, ο Σαίξπηρ καταθέτει στο παγκόσμιο θέατρο ένα έργο μνημειώδες που, αιώνες τώρα, έχει δημιουργήσει τη δική του μυθολογία. Μια κατάδυση στην ουσία του ανθρώπου και ταυτόχρονα ένα requiem στη σκοτεινή πλευρά του. Μέσα
από τον Άμλετ, ο Σαίξπηρ μας περιγράφει την εποχή του, που είναι και δική μας εποχή. Ένα κείμενο υπερχρονικό και βαθιά πολιτικό.
Ο Θέμης Μουμουλίδης, επιχειρεί μια σύγχρονη σκηνική ανάγνωση του έργου, με μια ομάδα σημαντικών ηθοποιών, με επικεφαλής τον Αναστάση Ροϊλό στον ρόλο του Άμλετ.
Με όχημα την μεγαλειώδη ποιητική μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά, η παράσταση παρακολουθεί το «γκρέμισμα» ενός κόσμου, ανίκανου να υπακούσει σε κανόνες και ηθική. Ένας κόσμος σκοτεινός, αδίστακτος, όπου η φιλία αλλά και οι σχέσεις αίματος δεν σημαίνουν τίποτε. Ένας «ετοιμόρροπος» κόσμος σκοπιμοτήτων και ιδιοτέλειας: η χώρα αυτή ονομάζεται Κτηνωδία. Ο Άμλετ γνωρίζει εξαρχής ότι αυτός ο κόσμος είναι σάπιος και πρέπει να καταστραφεί: καμιά χρήση του κόσμου δεν είναι καλή. Να βουλιάξει! Σε όλη τη διαδρομή του έργου, ο Άμλετ-Σαίξπηρ, με μοναδικό όπλο τη θεατρική μηχανή, δεν σταματά να αποκαλύπτει και να καταγγέλλει. Ο Σαίξπηρ αναθέτει στον Άμλετ να «στήσει» μια παράσταση μέσα στην παράσταση, ώστε θεατές και πρωταγωνιστές της τραγωδίας να μπορούν μέσα από τον μεγεθυντικό φακό της σκηνής, να βιώσουν το μέγεθος της παρακμής, την οποία είναι νομοτελειακά αδύνατον να αποφύγεις. Γιατί ο κόσμος του υποδείγματος είναι ήδη νεκρός…
“Αίας” από τον Γιώργο Νανούρη με τον Μιχάλη Σαράντη
Η συνέχεια του προγράμματος θα δοθεί τρεις μέρες μετά και συγκεκριμένα στις 18 Ιουλίου, όταν στην Πάτρα θα παρουσιαστεί η παράσταση “Αίας” σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη με τους Μιχάλη Σαράντη και Απόστολο Χαντζαρά
Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει συγκλονιστικά και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας, ενώ ο Απόστολος Χαντζαράς συνομιλεί μαζί του ζωγραφίζοντας, μπροστά στα μάτια των θεατών.
Ο Αίαντας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά το θάνατο του. Όταν αυτά με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να εκδικηθεί. Γίνεται όμως έρμαιο της θεάς Αθηνάς και περίγελος του στρατεύματος των Αργείων. Ατιμασμένος και απεγνωσμένος, αυτοκτονεί.
Τη μετάφραση έχει κάνει ο ποιητής Νίκος A. Παναγιωτόπουλος.
“Δον Κιχώτης” σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου
Αλλαγή κλίματος και από τα τραγικά έργα, μεταφερόμαστε στην Ισπανία. “Υπαίτιος” ο Γιάννης Μπέζος που από την καρέκλα του σκηνοθέτη μας παρουσιάζει την παράσταση “Δον Κιχώτης” στις 21 Ιουλίου.
Στους κεντρικούς ρόλους βρίσκουμε τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Θανάση Τσαλταμπάση, Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενώ μαζί τους είναι οι: Γιώργος Χατζής, Σταύρος Μαρκάλας, Ελευθερία Κοντογεώργη, Χρήστος Πούλος – Ρένεσης, Γιάννης Βαρβαρέσος, Νικίτα Ηλιοπούλου και Ιωάννα Ανεμογιάννη.
Το κλασικό αριστούργημα του Μιγκέλ ντε Θερβάντες μεταφέρεται στο θέατρο και ετοιμάζεται να παρουσιαστεί το φετινό καλοκαίρι σε μεγάλη περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.
Η ιστορία του ονειροπόλου Ιππότη Δον Κιχώτη από τη Μάντσα, του συντρόφου του Σάντσο Πάντσα και της αγαπημένης του Δουλτσινέας ξαναζωντανεύει από έναν μεγάλο θίασο, σε μια θεαματική παραγωγή των θεατρικών επιχειρήσεων Τάγαρη.
Όπως αναφέρει ο Γιάννης Μπέζος: “Το σατιρικό ρομάντζο του Θερβάντες μας υπενθυμίζει τη μεγάλη ανάγκη του ανθρώπου γι’ αυτό που τον ξεπερνά! Κι όταν καταθέτει ο ήρωάς μας την ευαισθησία του και τη μεγάλη του φαντασία, οι άλλοι χλευάζουν και γελούν. Κι όμως, έτσι είναι! Η φαντασία και η ποίηση, για να περάσουν, πρέπει να πληρώσουν διόδια! Μερικές φορές πολύ ακριβά!
Ας γελάσουμε λοιπόν με τα παθήματα του Δον Κιχώτη, αλλά ταυτόχρονα ας αναλογιστούμε μήπως η, έτσι κι αλλιώς, μικρή ζωή μας θα ήταν ανυπόφορη χωρίς αυτόν”.
“Η θάλασσα και ο γέρος” με τον Τάσο Νούσια
Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Έρνεστ Χέμινγουεϊ “Ο γέρος και η θάλασσα” είναι η παράσταση σε σκηνοθεσία της Μαρλέν Καμίνσκι “Η θάλασσα και ο γέρος” με τον Τάσο Νούσια στον κεντρικό ρόλο που θα δούμε στις 22 Ιουλίου. Μαζί του οι Βασίλης Μηλιώνης και Φαίδρα Σούτου, ενώ ακούγεται η φωνή της Evelyn Assouad.
Το έργο περιγράφει την ιστορία ενός ψαρά, του Σαντιάγο -τον οποίο υποδύεται ο Τάσος Νούσιας- και το ταξίδι του στην ανεξερεύνητη και απέραντη θάλασσα. Την επική συνάντησή του με ένα υπέροχο μπλε μάρλιν, το οποίο ο ήρωας κατάφερε να ψαρέψει μετά από 84 ημέρες χωρίς ψαριά. Το ψάρι είναι πολύ δυνατό, ο Σαντιάγο δεν καταφέρνει να το σκοτώσει και εκείνο αγκιστρωμένο από την πετονιά του, τραβάει αυτόν και τη μικρή του βάρκα όλο και πιο βαθιά στη θάλασσα για τρεις μέρες και τρεις νύχτες.
Ο Σαντιάγο τελικά καταφέρνει να σκοτώσει το ψάρι αλλά επειδή είναι πολύ μεγάλο για να χωρέσει στη βάρκα το δένει στο πλάι της. Στο δρόμο της επιστροφής καρχαρίες του επιτίθενται και τρώνε όλη τη σάρκα του πελώριου ψαριού. Κάτω από αυτή την απλή ιστορία, κρύβεται ένας κόσμος πλούσιος σε συμβολισμούς και μεταφορές για την αναζήτηση του σκοπού, την αντοχή του ανθρώπινου πνεύματος και τη συγκρουσιακή σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον.
“Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου” με την Κάτια Δανδουλάκη
Μία μέρα αργότερα, στις 23 Ιουλίου, στο Θερινό Δημοτικό Θέατρο του Δήμου Πατρέων θα παρουσιαστεί η παράσταση “Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου” σε διασκευή και σκηνοθεσία Θανάση Παπαθανασίου-Μιχάλη Ρέππα. Τους χαρακτήρες της παράστασης ερμηνεύουν οι Κάτια Δανδουλάκη, Αννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Γιώργος Γεροντιδάκης και Πάνος Σταθακόπουλος.
Το έργο «Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου» αποτελεί διασκευή του έργου «Το Διπλό Παιχνίδι» του Ρ. Τομά, ενός από τα πιο δημοφιλή έργα του πολυβραβευμένου συγγραφέα. Οι καταιγιστικές εξελίξεις και οι ανατροπές πυροδοτούν το σασπένς και την ένταση μέχρι την τελευταία στιγμή.
Η υπόθεση: η Φρανσουάζ Κορμπάν, ζάπλουτη κληρονόμος, ζει στην βίλα της μαζί με τον νεότερο σύζυγό της Πωλ Κορμπάν και την αφοσιωμένη οικονόμο της Αντέλ. Τα χρέη του Πωλ στα χαρτιά και η πίεση που ασκεί στην Φρανσουάζ για την αποπληρωμή τους κορυφώνουν ακραία την ένταση και την τριβή στην σχέση του ζευγαριού. Η ατμόσφαιρα βαραίνει όταν νυχτερινοί θόρυβοι ταράζουν την ηρεμία της βίλας – θόρυβοι και ίχνη μιας παρουσίας που ούτε ο ίδιος ο αστυνομικός διευθυντής δεν μπορεί να εξηγήσει… Η ξαφνική επίσκεψη της Βαρόνης Σαρντονί και αυτά που έχει να πει, μπερδεύουν ακόμη περισσότερο την ήδη τεταμένη κατάσταση.. Ένας ιστός αράχνης δείχνει να υφαίνεται γύρω από την Φρανσουάζ και κανείς δεν ξέρει ποιος είναι φίλος και ποιος εχθρός…
“Ηρακλής Μαινόμενος” σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά
Για δύο ημέρες, στις 29 και 30 Ιουλίου, θα παρουσιαστεί η παράσταση “Ηρακλής Μαινόμενος” σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά με έναν σπουδαίο θίασο αποτελούμενο από τους Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Γιώργο Γάλλο, Στεφανία Γουλιώτη, Ηρώ Μπέζου, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννη Κλίνη, Αινεία Τσαμάτη, Νίκο Μήλια, Γκαλ Ρομπίσα, Μπάμπη Γαλιατσάτο, Θανάση Ραφτόπουλο, Αντώνη Αντωνόπουλο, καθώς και τον διαπρεπή μουσικό Φώτη Σιώτα σε εξέχοντα ρόλο επί σκηνής.
Ο Ευριπίδης στο σπάνια παιζόμενο έργο του «Ηρακλής Μαινόμενος», βάζει στο επίκεντρο τον Ηρακλή. Το μυθικό αυτό πρόσωπο, θα κατρακυλήσει στην πιο επώδυνη συντριβή και από ημίθεος θα γίνει μίασμα, μέσα από ένα ανελέητο παιχνίδι των Θεών.
Σ’ αυτό, το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ποιητή, τόπος δράσης είναι η Θήβα, που βρίσκεται σε καθεστώς τυραννίας από τον Λύκο, αφότου ο Ηρακλής έφυγε για τον τελευταίο του άθλο. Ο πατέρας και η σύζυγος του Ηρακλή, εξόριστοι και μελλοθάνατοι, δεν έχουν καμία ελπίδα. Το ίδιο και ο Χορός που βρίσκεται ξαφνικά δούλος στο καθεστώς του Τυράννου Λύκου. Όταν ο Ηρακλής έρχεται από τον Άδη έχοντας καταφέρει όλους τους άθλους, ανατρέπει τον Λύκο και όλα δείχνουν ότι το τέλος τους θα είναι αίσιο. Αλλά η βούληση των Θεών – η Τυραννία του Ηρακλή – βάφει τα χέρια του ήρωα με το πιο νοσηρό αίμα. Το αίμα της γυναίκας και των παιδιών του, που θα σκοτώσει κεντρισμένος από τη μανία της Λύσσας.
Μια τιμωρία για έναν ήρωα(;), ημίθεο(;) ή απλώς έναν άνθρωπο που ξεπέρασε τον κανόνα, βγαίνοντας έξω από το ανθρώπινο και διαταράσσοντας τη δομή και τα προκαθορισμένα όρια;
Μέσα από αυτή την παραβολή, με τις έντονες πολιτικές προεκτάσεις, ο Ευριπίδης φωτίζει το ανεπαρκές και “λίγο” της ανθρώπινης ύπαρξης μπροστά σε μια ανώτερη δύναμη – είτε αυτό λέγεται καθεστωτική Τυραννία, είτε Θεός – που καταρρίπτει την ανθρώπινη βούληση και την εξαφανίζει στην ανυπαρξία. Μια σφοδρή κριτική του Ευριπίδη για την απουσία Δημοκρατίας και την εγκατάλειψη των Θεών, γίνεται, παραστασιακά, μια κραυγή απόγνωσης του ανθρώπου μπροστά στην συνειδητοποίηση της αδυναμίας του.
“Μπαμπάδες με ρούμι” με Σταυροπούλου και Χατζηπαναγιώτη
Η θρυλική νεοελληνική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου – Μιχάλη Ρέππα με τα αλλεπάλληλα sold out και το χιούμορ που σκοτώνει, έρχεται στην Πάτρα στις 26 και 27 Αυγούστου.
Πρωταγωνιστούν: Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Σοφία Βογιατζάκη, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκη Λάμη και η Κωνσταντίνα Μιχαήλ.
Πρόκειται για μία αιχμηρή σάτιρα, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1996 και διακωμωδεί την ελληνική κοινωνία. Μία κοινωνία που ακόμη και σήμερα συνεχίζει να είναι δυστυχώς μεγαλύτερη από τον εαυτό της, «πιο μικρή» στη συμπεριφορά της, άπληστη, ρατσιστική, προσβλητική σε όλες τις εκδηλώσεις της.
Φυσικά έχουν μεσολαβήσει πολλά από τότε. Μία νέα χιλιετία ξημέρωσε και μία νέα πραγματικότητα εγκαταστάθηκε ανάμεσά μας. Ανατροπές, ματαιώσεις σχεδίων, αμέτρητα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επαναπροσδιορισμοί ζωής και πολλή αταξία. Η αλλαγή ταξικής ταυτότητας που πολύς κόσμος επιδίωξε άρχισε να επιφέρει ζημίες αντί για κέρδη. Σπίτια «έκλεισαν», αλυσίδες μαγαζιών έπνιξαν τους ιδιοκτήτες τους. Οι ανύπαρκτες αρχές παρέμειναν όμως το ίδιο σταθερές και ίσως και πιο εγκληματικές. Δεν ακούγεται συχνά ο όρος «κρίση συνείδησης». Εμεινε σκέτη η «κρίση».
Η ιστορία των 5 ανόητων, κακόμοιρων και απελπισμένων καθαρμάτων της παράστασης είναι στην εποχή μας μία μπανάλ καθημερινότητα. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω είναι πλέον πρόσωπα που ανήκουν στη σφαίρα του ρεαλισμού, αφού πήδηξαν έξω από τις σελίδες του έργου. Είναι κινούμενα εγκλήματα που συναντάμε και χαιρετάμε καθημερινά ανυποψίαστοι για το τί μπορεί να κρύβουν «στην κουζίνα τους».
Και τι κάνουν τελικά αυτά τα ανόητα καθάρματα;
Σερβίρουν κάτι υπέροχους «Μπαμπάδες με ρούμι» με λιγουλάκι δηλητήριο και …όποιον πάρει ο χάρος. Τα τέσσερα εκατομμύρια που είχε κερδίσει στο τζόκερ ο μπαμπάς -που πλέον έχει φύγει από τον μάταιο τούτο κόσμο- αναζητούν τον κληρονόμο τους. Δύο γιοί, δύο νύφες, μία γειτόνισσα φωτεινός παντογνώστης και μία εφιαλτική νοσοκόμα μιλάνε, μαλώνουν, δολοπλοκούν και κοιμούνται ήσυχοι υφαίνοντας ένα γλυκό σχέδιο αλληλοεξόντωσης.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News