Πάτρα-Πεζοδρόμηση Μαιζώνος: Οι διαβάτες «ναι», οι οδηγοί «όχι»
Καθώς περνά ο καιρός και η ανάπλαση εναρμονίζεται με την καθημερινότητα της πόλης, ολοένα και περισσότεροι πολίτες νιώθουν ακόμα περισσότερο συνδεδεμένοι με τη λειτουργία του, χωρις να λείπουν οι ενστάσεις

Ο πεζόδρομος της Μαιζώνος πέρασε από χίλια κύματα και φάσεις, συγκεντρώνοντας συχνά τα βέλη και τις διαφωνίες πολλών Πατρινών για τη λειτουργία και τον δυσμενή αντίκτυπο που μπορεί να έχει στη λειτουργία της εμπορικής αγοράς του ιστορικού κέντρου.
Καθώς τα εργοτάξια αφήνουν σταδιακά τη θέση τους στον πεζόδρομο και καθώς ο κόσμος δείχνει να εξοικειώνεται περισσότερο με τη λειτουργία του, παρατηρούμε να διαφοροποιείται η αντιμετώπιση του κόσμου.
Η σφυγμομέτρηση της «Πελοποννήσου» διαμόρφωσε μία ενδεικτική άποψη για την άποψη που πλέον έχει σχηματίσει μια ικανή μερίδα του κόσμου. Που όμως διαφοροποιείται, ανάμεσα σε οδηγούς, διαβάτες και εμπόρους.
Βασικοί πολέμιοι φαίνεται πως εξακολουθεί να είναι ο βασικός κορμός των οδηγών, που βλέπουν την καθημερινή κίνηση στην πόλη με τροχοφόρο και την εύρεση θέση στάθμευσης, ως ένα πραγματικό Γολγοθά.
Στο ίδιο περίπου μήκος κύματος κινούνται και πολλοί έμποροι, που είναι κάθετα αντίθετοι με τον σχηματισμό του πεζοδρόμου, βλέποντας ότι χάνουν πελάτες, αλλά και άλλοι, που τηρούν επιφυλακτική προς το παρόν, στάση, αναμένοντας τη διαμόρφωση της τάσης των καταναλωτών.
Εκείνοι που δείχνουν να συμφωνούν περισσότερο με τη δημιουργία του πεζόδρομου της Μαιζώνος, είναι οι Πατρινοί που κατεβαίνουν στο κέντρο ως διαβάτες. Δείχνουν να απολαμβάνουν αυτή την εμπειρία, αλλά την ίδια στιγμή κάποιοι εξ αυτών, απορρίπτουν τη λειτουργία του, όταν αναγκάζονται να κινηθούν στο κέντρο ως οδηγοί.
Η κυρία Αποστολοπούλου σημειώνει στην «Π» ότι «η ζωή μου άλλαξε, από τη στιγμή που έγινε ο πεζόδρομος. Αναγκάζομαι να κάνω μεγαλύτερες διαδρομές, κάτι πολύ πιο δύσκολο, επειδή είμαι ηλικιωμένη και έχω κινητικά προβλήματα. Σίγουρα όμως για τους νέους, θα είναι πολύ ωραία…».
Ο Γιώργος Σταματίου τονίζει: «Δεν είμαι αντίθετος με τον πεζόδρομο, αλλά σίγουρα θα έπρεπε να είχε προηγηθεί μια σοβαρή μελέτη, για τη στάθμευση και τη μετακίνηση. Νομίζω ότι έγινε βιαστικά η κατασκευή του…».
Η Χριστίνα Αουφ Ντεμ Γκράμπεν υπογραμμίζει: «Σαν οδηγός είναι δράμα. Εχω σοβαρό πρόβλημα. Δεν μπορείς πλέον να μπεις με αυτοκίνητο στην πόλη. Και με το λεωφορείο είναι πρόβλημα πλέον. Ομως σαν διαβάτης, είναι ωραία να περπατάς. Αναδεικνύονται και τα παλιά κτίρια. Πιστεύω όμως ότι δεν έπρεπε να γίνει πεζόδρομος…».
Ο κ. Σταμάτης και ο κ. Αναγνώστου θεωρούν ότι έπρεπε να είχε προηγηθεί συνολική μελέτη, ενώ η Ευτυχία Στυλιανέα σημειώνει: «Τώρα μου αρέσει το αποτέλεσμα. Τώρα αν βοήθησε ο πεζόδρομος την αγορά και αν δυσκολεύει τους οδηγούς δεν ξέρω. Αλλά εμένα μου αρέσει σαν εικόνα!».
Η Εύη Μπαλαμπάνη εκτιμά ότι έπεσε ο τζίρος του καταστήματός της: «Εγώ αυτό που βίωσα είναι ότι το μαγαζί μου δεν είχε καθόλου δουλειά. Πελάτες μου, τηλεφωνούσαν και μου έλεγαν να τους στείλω μέσω ίντερνετ να δουν τα εμπορεύματά μου, γιατί δεν μπορούσαν να κατέβουν στο κέντρο. Δεν ξέρω την εξέλιξη, θα ξέρω σε 1-2 χρόνια, αν αυτό ήταν σωστό ή όχι…».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News