Πάτρα: Πεζόδρομος σε 180 μέρες… με «ενστάσεις» εμπόρων, την Τετάρτη ξεκινούν οι εργασίες στη Μαιζώνος

Εντονες ανησυχίες καταστηματαρχών του κέντρου

Πάτρα

Από την Τετάρτη 26 Ιουνίου, δηλαδή μετά την αργία του Αγίου Πνεύματος, ο εργολάβος μπαίνει στην οδό Μαιζώνος για να ξεκινήσει τις εργασίες πεζοδρόμησης. Την ημερομηνία έναρξης των εργασιών στον πιο κεντρικό εμπορικό δρόμο της Πάτρας ανακοίνωσαν στελέχη της δημοτικής αρχής, στην ενημερωτική συνάντηση που έγινε -χθες- με καταστηματάρχες του κέντρου, έπειτα από πρόσκληση του Εμπορικού Συλλόγου Πατρών.

Ο αντιδήμαρχος Εργων Παναγιώτης Μελάς τόνισε ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν από την οδό Αράτου και θα επεκταθούν προς την πλατεία Γεωργίου σταδιακά, ενώ παράλληλα εξετάζεται και η λύση της ανάπτυξης ενός ακόμα μετώπου εργασιών από το άλλο άκρο της Μαιζώνος, στη συμβολή με την Γούναρη. Ωστόσο υπάρχουν δεύτερες σκέψεις, που αφορούν στην τροφοδοσία των καταστημάτων και το κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Πάντως, είναι γεγονός ότι στη σύσκεψη εκφράστηκαν έντονες ανησυχίες από εμπόρους του κέντρου, και έχουν να κάνουν με δύο βασικά ζητήματα. Πρώτον, το χρονοδιάγραμμα των έργων και δεύτερον, την διαφύλαξη της εμπορικότητας του νέου πεζόδρομου.

Για το πρώτο ζήτημα, ο κ. Μελάς διαβεβαίωσε μαζί με τους προϊσταμένους των τεχνικών υπηρεσιών, ότι η πεζοδρόμηση θα ολοκληρωθεί σε 160 μήνες και το αργότερο μέχρι τα μέσα του προσεχούς Νοεμβρίου. Μάλιστα, ο αντιδήμαρχος εμφανίστηκε βέβαιος για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος, γιατί όπως είπε, δεν εμπλέκονται άλλες κοινωφελείς υπηρεσίες, όπως ΔΕΔΔΗΕ, ΟΤΕ, δίκτυα οπτικών ινών, κ.ά., που θα μπορούσαν να προκαλέσουν καθυστερήσεις, όπως έγινε στην ανάπλαση της Τριών Ναυάρχων που βγήκε εκτός προγράμματος για 8 μήνες.

Περιέγραψε και τον τρόπο εξέλιξης των εργασιών. Ανέφερε για παράδειγμα, πως οι εργασίες θα ξεκινούν σε ένα οικοδομικό τετράγωνο και πριν την ολοκλήρωσή τους, τα συνεργεία θα μπαίνουν αμέσως και στο επόμενο, έτσι ώστε να μην υπάρχει διακοπή, ενώ όποιο τμήμα θα ολοκληρώνεται θα δίνεται αμέσως σε χρήση. Για κάθε οικοδομικό τετράγωνο εκτιμάται πως οι εργασίες θα διαρκούν 20 ημέρες περίπου.
Παρολ’ όλα αυτά, ζητήθηκε από τον Δήμο να υπάρξουν ρήτρες αποζημίωσης από τον εργολάβο, σε περίπτωση εκτροχιασμού του χρονοδιαγράμματος.

Ο αντιδήμαρχος Διοίκησης και Οικονομικών Διονύσης Πλέσσας -σε σχέση με τη μορφή και τις χρήσεις του πεζόδρομου- τόνισε ότι ο Δήμος δεν μπορεί να απαγορεύσει τη λειτουργία κάποιου καταστήματος εστίασης, ούτε να αλλάξει το σχέδιο πόλης. Ωστόσο, διαβεβαίωσε ότι «δεν φτιάχνουμε τον πεζόδρομο για να αναπτυχθούν τραπεζοκαθίσματα», διευκρινίζοντας ότι θα υπάρξει σχετικός περιορισμός στη νέα κανονιστική που φτιάχνεται αυτή την περίοδο για τους κοινόχρηστους χώρους.

Η μόνη κυκλοφορία οχήματος στον νέο πεζόδρομο, από την Αράτου έως τη Γούναρη, θα αφορά μόνο την τροφοδοσία των καταστημάτων στα προβλεπόμενα ωράρια, προοπτική που προκάλεσε ανησυχία σε μερίδα εμπόρων που υποστήριξαν ότι εάν δεν επιτρέπονται ΙΧ αυτοκίνητα, θα εκδιωχθούν οι καταναλωτές από το κέντρο προς την περιφέρεια, ειδικά μετά την κατασκευή του νέου εμπορικού πάρκου στην Ακτή Δυμαίων.

Ο Π. Μελάς προσπάθησε να καθησυχάσει τους εμπόρους ότι η δημοτική αρχή προχωρά σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και σε δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης, όπως στο νέο πάρκινγκ που θα φτιαχτεί στον Αγιο Διονύσιο, που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των καταναλωτών.

Να σημειωθεί ότι στη Μαιζώνος και στις κάθετες οδούς, ήδη καταγράφονται περιπτώσεις εκτίναξης των εμπορικών ενοικίων στα ύψη, καθώς πολλοί ιδιοκτήτες ακινήτων, όπως έχει γράψει εδώ και καιρό η «Πελοπόννησος», προεξοφλούν άνοδο της εμπορικής αξίας των καταστημάτων.

Ο ταμίας του Εμπορικού Συλλόγου Ανδρέας Στελλάτος εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις και ανησυχίες για το θέμα της εύρυθμης τροφοδοσίας των καταστημάτων. Ζήτησε απαντήσεις από τους παριστάμενους εκπροσώπους της δημοτικής αρχής, γιατί διαπίστωσε πως δεν υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο βελτίωσης και επέκτασης των θέσεων φορτοεκφόρτωσης στους κάθετους δρόμους της Μαιζώνος. Ο κ. Στελλάτος τόνισε ότι ήδη στο κέντρο υπάρχουν και σήμερα προβλήματα, τα οποία αναμένεται να επιδεινωθούν με την πεζοδρόμηση.

Ο πρ. πρόεδρος του ΕΕΣΠ Νίκος Στριφτούλιας σημείωσε: «Χαιρετίζουμε τα έργα, αλλά παλεύουμε να κρατηθούμε στην αγορά. Δεν έχουμε λίπος να κρατηθούμε την επόμενη μέρα», ανήσυχος που δεν θα επιτρέπεται η πρόσβαση αυτοκινήτων.

Το μέλος του ΔΣ Γιάννης Ρούπας δήλωσε και αυτός ανήσυχος, υποστηρίζοντας ότι τα κυκλοφοριακά μέτρα θα κάνουν αποτρεπτική την πρόσβαση των καταναλωτών στο κέντρο και ότι ο Δήμος θα έπρεπε πρώτα να προβεί στην αλλαγή των κυκλοφοριακών συνθηκών και μετά να κάνει την πεζοδρόμηση.

Η ανακοίνωση του Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Πάτρας

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 19 Ιουνίου συνάντηση του Αντιδημάρχου κ. Πλέσσα και του κ. Μελά με μέλη του Συλλόγου με σκοπό την ενημέρωση των καταστηματαρχών για την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος.

Ξεκινούν την ερχόμενη Τετάρτη οι εργασίες πεζοδρόμησης της Μαιζώνος από την Αράτου με κατεύθυνση την πλατεία Γεωργίου. Από την πλευρά του Συλλόγου εκφράστηκε η ανησυχία των εμπόρων για την διασφάλιση  του εμπορικού χαρακτήρα του δρόμου αλλά και για την αυστηρή τήρηση του  χρονοδιαγράμματος των εργασιών . Επίσης τέθηκε και το ζήτημα του κυκλοφοριακού που θα δημιουργηθεί με το κλείσιμο της Μαιζώνος και ζητήθηκε από τους εμπόρους δωρεάν μεταφορά από τα δημοτικά παρκινγκ προς το κέντρο της πόλης.

Μας διαβεβαίωσε η Δημοτική Αρχή ότι η τροφοδοσία αλλά και η ελεύθερη διέλευση των πολιτών θα πραγματοποιείται κανονικά και δεσμεύτηκε ότι θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την τήρηση τους.