Πρωταθλητές Erasmus+ τα σχολεία της Δυτικής Ελλάδας

Μεγάλη επιτυχία για τη Δυτική Ελλάδα, καθώς δεκάδες σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων εντάχθηκαν φέτος στο πρόγραμμα Erasmus+, επιβεβαιώνοντας την ποιότητα, τη συνέπεια και την προσήλωση των εκπαιδευτικών της Περιφέρειας στην καινοτομία και τη διεθνή εκπαιδευτική δικτύωση.

 

Πρωταθλητές Erasmus+ τα σχολεία της Δυτικής Ελλάδας

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Α/θμιας και Β/θμιας Δυτικής Ελλάδας εξέφρασε τη χαρά και την υπερηφάνειά της για την ένταξη δεκάδων σχολείων στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, όπως ανακοινώθηκε επισήμως από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Η διάκριση αφορά σχολεία της σχολικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, καθώς και σχολεία ενηλίκων.

Η επιτυχία αυτή αποτελεί αναγνώριση της επιμονής και του υψηλού επιπέδου εργασίας των εκπαιδευτικών, που εν μέσω πολλαπλών υποχρεώσεων καταφέρνουν να καταθέτουν ποιοτικές και καινοτόμες προτάσεις. Σε ορισμένες περιπτώσεις, εκπαιδευτικές ομάδες χρειάστηκε να προσπαθήσουν για δύο ή και τρεις συνεχόμενες χρονιές μέχρι να επιτύχουν την πολυπόθητη ένταξη στο πρόγραμμα.

Ανάμεσα στα εγκεκριμένα έργα, διακρίνονται σχολεία όλων των βαθμίδων, από Νηπιαγωγεία μέχρι Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, σε πόλεις όπως η Πάτρα, το Αγρίνιο, το Μεσολόγγι, η Αμαλιάδα και η Ναύπακτος.

Σχολική Εκπαίδευση (KA122 – 273 εγκεκριμένα σε όλη την Ελλάδα)

  • 49ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών: «Χτίζοντας γέφυρες: Ενίσχυση της συμπερίληψης στο σχολείο»
  • 5ο ΓΕΛ Πατρών: «US (United we Stand) in Europe: Γεφυρώνοντας Κενά»
  • 60ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών: «Καινοτομία στην εκπαίδευση: Ενδυναμώνοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς μέσα από την Ψηφιακή Μάθηση, την υπεύθυνη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και τις Δεξιότητες του 21ου αιώνα.»
  • 5ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Γεωργίου Πανουτσοπούλου-Παπασημακοπούλου: «Μαθαίνουμε, Συνδεόμαστε, Δημιουργούμε, Σώζουμε τον Πλανήτη. Ας γίνουμε εμείς η αλλαγή που θέλουμε να δούμε στον κόσμο!»
  • 3ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας: «L.E.A.D.E.R.S.H.I.P.: Learning, Empathy, Adaptability, Development, Empowerment, Resilience, Sustainability, Harmony, Innovation, Progress.»
  • 5ο Δημοτικό Σχολείο Μεσολογγίου: «Έτοιμοι για το Μέλλον»
  • 7ο Γυμνάσιο Πατρών: «Χτίζοντας μαζί το σχολείο του μέλλοντος: βιώσιμο και συμπεριληπτικό»
  • Δημοτικό Σχολείο Παραβόλας: «Gamification and Network in Education»
  • 59ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών: «Ανακαλύπτοντας την πολιτιστική κληρονομιά του γειτονικού Μυκηναϊκού Οικισμού την εποχή της ψηφιοποίησης»
  • 41ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών: «Stop for a minute and check our PO.S.T.S.: Positive School for Teachers and Students»
  • 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου: «ACE στην AI (ACE = Επίγνωση, Κριτική, Διερεύνηση της Τεχνητής Νοημοσύνης) στην Εκπαίδευση»
  • 6ο ΓΕΛ Αγρινίου: «Ενδυνάμωση εκπαιδευτικών: Ολιστική προσέγγιση στην εκπαίδευση με στόχο τη συμπερίληψη, την πολιτειότητα και τη μείωση του άγχους.»
  • Γυμνάσιο Πάλαιρου: «HARMONY:Αξιοποίηση της δημιουργικότητας και της διαχείρισης της τάξης για μια συνεργατική εκπαιδευτική κοινότητα»
  • Δημοτικό Σχολείο Τέμενης: «Curiosity filled the class – growing motivation in our children!»
  • 1ο Δημοτικό Σχολείο Ναυπάκτου: «Διαμορφώνοντας το Μέλλον: Τεχνητή Νοημοσύνη, Κριτική Σκέψη & Βιωσιμότητα στην Εκπαίδευση»
  • 21ο Νηπιαγωγείο Πατρών: «Ταξιδεύουμε μαζί για το Μέλλον!»
  • Πρότυπο Λύκειο Πατρών: «Erasmus+ Mobility – Model Senior High School of Patras»

Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (VET) (KA122 – 165 εγκεκριμένα σε όλη την Ελλάδα)

  • ΕΠΑΛ Ναυπάκτου: «Απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων, μέσω πρακτικής άσκησης, σε καινοτόμες μεθόδους και τεχνολογίες, που παράλληλα υποστηρίζουν την πράσινη μετάβαση στους επαγγελματικούς τομείς της Παιδαγωγικής Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας και της Ραδιοακτινολογίας.»
  • ΕΕΕΕΚ Αιγίου: «Ενσωματώνοντας την Τεχνολογία στην Εκπαίδευση: Ενδυνάμωση Εκπαίδευσης, Προώθηση Καινοτομίας»
  • 1ο ΕΠΑΛ Αγρινίου: «Αντιμετωπίζοντας σύγχρονες προκλήσεις του επαγγελματικού τομέα μέσω της συμμετοχής σε ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας»
  • Πρότυπο ΕΠΑΛ Αιγίου: «Ανάπτυξη καινοτόμων επαγγελματικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων μέσω πρακτικής κατάρτισης, με έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την προστασία του περιβάλλοντος, παράλληλα με ευκαιρίες για σχολική δικτύωση.»
  • 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου: «Διαπολιτισμική, Νοσηλευτική Φροντίδα υπό το πρίσμα της ενσυναίσθησης»
  • 2ο Εργαστηριακό Κέντρο Πάτρας: «Ενίσχυση του ατομικού και επαγγελματικού προφίλ των μαθητών μας μέσω πρακτικής άσκησης σε μια ευρωπαϊκή χώρα»
  • 1ο ΕΠΑΛ Κατοχής: «Βιωματική διερεύνηση για τον Αγροτουρισμό και τον Οικοτουρισμό: Ανάπτυξη δεξιοτήτων και ευκαιριών για τη νέα γενιά στην περιοχή της λιμνοθάλασσας του Μεσολογγίου»
  • Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Μεσολογγίου: «Ψηφιακά Εργαλεία στη Γεωργία: Από την Παραγωγή στη Διάθεση»
  • 2ο ΕΠΑΛ Πύργου: «Επαγγελματικά εφόδια, εκπαίδευση και κατάρτιση για την εξέλιξη των μαθητών του 2ου ΕΠΑΛ Πύργου»
  • Εργαστηριακό Κέντρο Αγρινίου: «Save the Bee-Box: Empowering VET agri-students in understanding the vital role of bees in ecosystems, food production, and biodiversity» (ΚΑ210 – 8 εγκεκριμένα σε όλη την Ελλάδα)

Εκπαίδευση Ενηλίκων (KA122 – 51 εγκεκριμένα σε όλη την Ελλάδα)

  • Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ναυπάκτου: «Αγροτουρισμός και Βιώσιμη Ανάπτυξη»
  • Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Πάτρας: «Εκπαιδευτικοί Προσαρμοσμένοι στις Απαιτήσεις του 21ου Αιώνα»
  • Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ξηρομέρου: «Εκπαιδευόμενοι και εκπαιδευτικοί σε έναν συνεχή κύκλο εκπαίδευσης!»

Διαπιστευμένα Σχολεία

Επίσης, συγχαίρουμε τις σχολικές μονάδες που διακρίθηκαν για την υψηλή ποιότητα των αιτήσεών τους και εντάχθηκαν στα Διαπιστευμένα Σχολεία Erasmus+ της Δυτικής Ελλάδας. Η Διαπίστευση Erasmus+ αποτελεί έναν μηχανισμό διασφάλισης της ποιότητας των έργων και πιστοποιεί ότι ο φορέας πληροί τις προϋποθέσεις για μακροπρόθεσμη, σταθερή και υψηλής ποιότητας συμμετοχή στο πρόγραμμα.

VET (105 διαπιστευμένα στην Ελλάδα): 1o ΕΠΑΛ Λεχαινών, ΕΠΑΛ Αμφιλοχίας, 9ο ΕΠΑΛ Πάτρας, 1ο ΕΠΑΛ Κάτω Αχαΐας, 7o ΕΠΑΛ Πάτρας, 1ο ΕΠΑΛ Ναυπάκτου, 1ο ΕΠΑΛ Πάτρας.

Εκπαίδευση Ενηλίκων (33 διαπιστευμένα στην Ελλάδα): Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Μεσολογγίου, Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Αγρινίου.

Σχολικής Εκπαίδευσης (175 διαπιστευμένα στην Ελλάδα): Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, 1ο ΕΠΑΛ Κάτω Αχαΐας, 21ο Γυμνάσιο Πάτρας, 1ο ΓΕΛ Πάτρας, Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Πατρών, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Πατρών, ΓΕΛ Καστριτσίου.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η

Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας: “Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τα προγράμματα Erasmus+ είναι ιδιαίτερα απαιτητική. Οι αιτήσεις που υποβάλλονται κατά χιλιάδες σε όλη την Ελλάδα περνούν από μια αυστηρή διαδικασία αξιολόγησης, η οποία επιβεβαιώνει την υψηλή ποιότητα των προτάσεων. Είναι ενδεικτικό ότι στην κατηγορία Σχολικής Εκπαίδευσης (ΚΑ122) εγκρίθηκαν μόνο οι αιτήσεις με βαθμολογία 91/100 και άνω.

Η επιτυχία αυτή των σχολικών μονάδων της Δυτικής Ελλάδας είναι αποτέλεσμα εκπαιδευτικών με μεράκι και αφορίσωση, οι οποίοι, παρά τον φόρτο εργασίας τους, επενδύουν χρόνο και ενέργεια στη σύνταξη και την υποβολή ποιοτικών προτάσεων προσπαθώντας δύο και τρεις συνεχόμενες χρονιές έως ότου εγκριθούν. Σε αυτήν την προσπάθεια, καθοριστική είναι η αδιάλειπτη υποστήριξη από τα στελέχη του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), καθώς και από τους Προωθητές Erasmus+ κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι λειτουργούν ως πολύτιμοι σύμβουλοι και αρωγοί καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Υπάρχει ένας αριθμός στελεχών ανά βασική δράση στο ΙΚΥ ειδικά για το Erasmus+ και ένας Προωθητής Erasmus+ σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ορισμένος από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με στόχο την υποστήριξη όλων των σχολείων αρμοδιότητας.

Θερμά συγχαρητήρια απευθύνουμε και σε όλες τις σχολικές μονάδες που υπέβαλαν αιτήσεις, αλλά δεν κατάφεραν να ενταχθούν στα εγκεκριμένα έργα. Η πολύ υψηλή βαθμολογία που πέτυχαν αποδεικνύει την αυξανόμενη ποιότητα των προτάσεων σε όλη την Ελλάδα και μας γεμίζει αισιοδοξία για το μέλλον.

Ευχόμαστε σε όλα τα εγκεκριμένα σχολεία της Δυτικής Ελλάδας και σε όλη την Ελλάδα μια επιτυχημένη και εποικοδομητική υλοποίηση των έργων τους, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης”.