Αγορά – Καλοκαίρι 2023: «Κόφτης» οι τιμές στα παγωτά, στα 2,5 ευρώ το ξυλάκι! – ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

Απαγορευτικές οι τιμές στα επώνυμα παγωτά. Ανατιμήσεις σε επίπεδα αισχροκέρδειας έως και 69% στα γλυκίσματα του καλοκαιριού στα ψυγεία περιπτέρων και σούπερ μάρκετ.

παγωτά

Συνεχίζονται οι ανατιμήσεις σε μεγάλο αριθμό προϊόντων, κυρίως εποχικής κατανάλωσης, με πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα τα παγωτά. Οι ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες, στην ενέργεια και στα μεταφορικά παρέσυραν τις τιμές τους, με αποτέλεσμα το αγαπημένο για μικρούς και μεγάλους γλύκισμα του καλοκαιριού να τείνει να μετατραπεί σε προϊόν πολυτελείας.

παγωτά

Ο πρόεδρος του Σωματείου Περιπτερούχων Πάτρας Παναγιώτης Ταλαγάνης ανέφερε στην «Πελοπόννησο» πως, ειδικά το παγωτό στα ψυγεία των περιπτέρων και των σούπερ μάρκετ, εμφανίζεται φέτος ακριβότερο, τουλάχιστον κατά 50%.

Μια οικογενειακή συσκευασία των 2 κιλών, μπορεί να φτάσει και τα 17 ευρώ από 12 που κόστιζε πέρυσι το καλοκαίρι.

 

Η μικρότερη ανατίμηση που έγινε φέτος ήταν της τάξης του 15% και έγινε από ελληνική εταιρεία. Ομως, οι περισσότερες εταιρείες παγωτού επέβαλαν πολλαπλάσιες αυξήσεις με αποτέλεσμα αυτή την εικόνα. Είναι ενδεικτικό ότι το πιο δημοφιλές παγωτό τύπου «πύραυλος» μεγάλης εταιρείας, από 1,70 ευρώ που κόστιζε πέρυσι, έχει φτάσει φέτος στα ψυγεία των περιπτέρων στα 2,5 ευρώ, δηλαδή με «καπέλο» 50%.

Η τιμή ενός μικρού παγωτού σε κυπελάκι, που το 2022 κόστιζε στα ψυγεία των περιπτέρων 2,60 ευρώ, φέτος το καλοκαίρι έχει ανέβει στα 3,30 ευρώ.
Επώνυμο παγωτό 330 γραμμαρίων, που πέρυσι κόστιζε 3,36 ευρώ σήμερα πωλείται έναντι 6,71 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση μεγαλύτερη του 69%.

Οι μεγάλες ανατιμήσεις είναι γεγονός ότι προκαλούν μέχρι και μικρές οικογενειακές συγκρούσεις, όταν οι γονείς θέλοντας να ικανοποιήσουν μια επιθυμία των παιδιών τους, φτάνουν στο ψυγείο κάποιου περιπτέρου και διαπιστώνουν έντρομοι το μέγεθος των αυξήσεων.

«Βλέπουν τις τιμές και φεύγουν. Για ένα παγωτό ξυλάκι βάρους 70 γραμμαρίων, να ζητούν 2,5 ευρώ; Ημαρτον, είναι υπερβολικό», λέει με παράπονο ο κ. Ταλαγάνης, που σημειώνει εύστοχα ότι «και εμείς είμαστε καταναλωτές, εκτός από επαγγελματίες». Γι΄αυτό και το παγωτό «έχει υποστεί μεγάλη ήττα» φέτος το καλοκαίρι, είπε χαρακτηριστικά, όπως βέβαια και το ταμείο των περιπτέρων.

παγωτά

ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

Οι εταιρείες επικαλούνται το αυξημένο κόστος των πρώτων υλών και ειδικά του γάλακτος, αλλά η εικόνα που παρουσιάζουν οι καταναλωτικές οργανώσεις είναι άλλη.

Η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας διευκρίνισε πως τα παγωτά των γαλακτοβιομηχανιών γίνονται από ανασυσταμένο αποβουτυρωμένο γάλα σε σκόνη, ενώ, η αγορά της πρώτης ύλης στο αγελαδινό γάλα δεν είχε τόσο μεγάλες αυξήσεις από τους παραγωγούς. Στα ζαχαροπλαστεία μία μπάλα παγωτού πωλείται στα 2,20 ευρώ.