Επιστολή Πελετίδη σε Βορίδη και Κεραμέως: «Να δώσουμε ζωή στα σχολικά κτίρια και μετά τη λήξη των μαθημάτων»

«Είναι προφανές ότι η έλλειψη φύλαξης και κυρίως δραστηριοτήτων και ζωής στα σχολεία μας μετά τη λήξη των μαθημάτων, ευνοεί την καταστροφική δράση και κάθε είδους παραβατική συμπεριφορά» σημειώνει μεταξύ άλλων ο Κώστας Πελετίδης.

Επιστολή

Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, απέστειλε στον Υπουργό Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη επιστολή, σχετικά με την ανάγκη ολοκληρωμένης λειτουργίας των σχολείων και την αναβάθμιση του ρόλου τους και αναφέρεται στην αύξηση των κρουσμάτων δολιοφθοράς, αλλά και ενδοσχολικής βίας, καθώς και στην έλλειψη οργανωμένων και δομημένων δραστηριοτήτων.

Στην επιστολή του ο Δήμαρχος, που κοινοποιεί στην Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, καθώς και στο Δ.Σ. της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), αναφέρει τα εξής:

«Κύριε Υπουργέ,

Όπως γνωρίζετε, τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί δραστικά οι βανδαλισμοί, οι δολιοφθορές, οι ζημιές, οι καταστροφές, η ενδοσχολική βία και σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις και άλλες χειρότερες αντικοινωνικές παραβατικές δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα η χρήση και διακίνηση ναρκωτικών, στα σχολεία όλης της χώρας και ειδικότερα των μεγάλων αστικών κέντρων και τείνουν να εξελιχθούν σε μάστιγα. Είναι γεγονός ότι το φαινόμενο αυτό έχει βαθιά κοινωνικά αίτια, τις κοινωνικές ανισότητες που εντείνονται, την ανεργία που μαστίζει τις λαϊκές οικογένειες, τη φτώχεια και την ανέχεια.

Παράλληλα, η έλλειψη οργανωμένων και δομημένων πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων, προκαλεί δυσαναπλήρωτα κενά στη διαπαιδαγώγηση και την κουλτούρα των νέων και διαταράσσει την ομαλή συνολική ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους και της κοινωνικής τους ένταξης, στο βαθμό που δεν έχουν και την ανάλογη στήριξη από το οικογενειακό και κοινωνικό τους περιβάλλον.

Ολοένα και περισσότερα παιδιά σήμερα γίνονται θύματα κοινωνικής αδικίας, βλέπουν ότι είναι αποκλεισμένα και μέσα τους φωλιάζουν ο φόβος και ο θυμός, για το ότι είναι οι μελλοντικοί απόκληροι της κοινωνίας. Χωρίς να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις πραγματικές αιτίες και πώς να διεκδικήσουν μια καλύτερη δημιουργική ζωή με νόημα, πλημμυρίζονται από τα πιο αρνητικά καταστροφικά συναισθήματα, που φτάνουν στο μίσος και την εκδίκηση, καταστρέφοντας ό,τι βρίσκουν μπροστά τους.

Η προβολή μέσα από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης, διαφόρων επίπλαστων και ανάλαφρων προτύπων life style, είναι προκλητική και λειτουργεί αποπροσανατολιστικά. Δυναμώνει τα αρνητικά συναισθήματα, παραμορφώνει τις εύπλαστες συνειδήσεις των παιδιών, καλλιεργεί τον υπερατομικισμό και τα βάζει όλο και περισσότερο σε σκοτεινές ατραπούς ατομικής αναζήτησης με κάθε τρόπο της ευκολίας για μια ζωή με καλύτερους υλικούς όρους.

Οι βανδαλισμοί και όλες οι παραβατικές συμπεριφορές, συμβαίνουν εκτός ωραρίου λειτουργίας των σχολείων και κυρίως τις βραδινές ώρες. Είναι προφανές ότι η έλλειψη φύλαξης και κυρίως δραστηριοτήτων και ζωής στα σχολεία μας μετά τη λήξη των μαθημάτων, ευνοεί την καταστροφική δράση και κάθε είδους παραβατική συμπεριφορά.
Για όλους αυτούς τους λόγους, η προστασία των σχολικών κτιρίων μπορεί και είναι άμεση ανάγκη πλέον να διασφαλιστεί με τη λήψη άμεσων μέτρων, που θα συνδέονται επιπρόσθετα και με την αναβάθμιση του ρόλου των σχολικών μονάδων στην ψυχαγωγία, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό των μαθητών και των πολιτών της όμορης περιοχής κάθε σχολικής μονάδας.

Είναι κατεπείγουσα ανάγκη πλέον να δώσουμε ζωή στα σχολικά κτίρια και μετά τη λήξη των μαθημάτων και να τα μετατρέψουμε σε κυψέλες ψυχαγωγίας, πολιτισμού και αθλητισμού, να γίνουν το δεύτερο σπίτι των μαθητών και ασπίδα προστασίας τους από τους κινδύνους που καραδοκούν και κυρίως τις κάθε είδους εξαρτήσεις.

Ένας τέτοιος στόχος προϋποθέτει αφ’ ενός την κινητοποίηση των συνοικιακών κοινωνικών, πολιτιστικών και αθλητικών φορέων, τη σύνθεση των εξωσχολικών δράσεων με τις σχολικές και πάνω απ’ όλα τη στελέχωση των σχολικών μονάδων με εργαζόμενους που θα οργανώσουν την αθλητική – πολιτιστική δραστηριότητα, καθώς και τη φύλαξη και ασφάλεια των σχολικών συγκροτημάτων».