Η ακρίβεια χτύπησε και τη διατροφή – Σε ποια προϊόντα μειώθηκε η κατανάλωση

Με αφορμή τη σημερινή ημέρα διατροφής, έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκαλύπτει ότι οι Ελληνες καταναλωτές περιόρισαν δραστικά την κατανάλωση ακριβών τροφίμων.

Σούπερ Μάρκετ

Δραματικές αλλαγές έχουν σημειωθεί στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών, μετά τα χρόνια της υγειονομικής κρίσης και λόγω της ακρίβειας.

Με αφορμή τη σημερινή ημέρα διατροφής, έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκαλύπτει ότι οι Ελληνες καταναλωτές περιόρισαν δραστικά την κατανάλωση ακριβών τροφίμων.

Συγκεκριμένα, από το 2009 έως το 2023, οι Ελληνες μείωσαν την κατανάλωση ελαιόλαδου κατά περίπου 35%. Από τα 14,7 λίτρα που κατανάλωνε το 2009, ο μέσος Ελληνας έπεσε στα 9,6 λίτρα το 2023. Μία μείωση που συνδέεται άμεσα με την αύξηση της τιμής του ελληνικού… «χρυσού».

Παράλληλα, μειώθηκε κατά 34% η κατανάλωση μοσχαρίσιου κρέατος, 20% η κατανάλωση αμνοεριφίων, 32% η κατανάλωση ψαριών και 26% η κατανάλωση τυριών.

Να σημειωθεί, πως τη μείωση στο μοσχαρίσιο κρέας και τη λήψη πρωτεϊνών οι Ελληνες προσπαθούν να την αναπληρώσουν με αυγά, η κατανάλωση των οποίων έχει αυξηθεί κατά 198%!

Αντιστοίχως, μείωση κατά 34% αποτυπώνεται και στην ποσότητα μήλων, 24% στην κατανάλωση πορτοκαλιών, 28% στην τομάτα και 25% στην κατανάλωση πατάτας.

Την ίδια στιγμή, σημειώθηκε αύξηση στην κατανάλωση οσπρίων κατά 21%, κάτι βέβαια που δεν είναι άσχετο με το γεγονός ότι τα όσπρια παραμένουν ακόμα προσιτά στον μέσο καταναλωτή.

Ο πρόεδρος του σωματείου οπωροπωλών λαϊκών αγορών της Πάτρας Δημήτρης Παπαδάτος τόνισε στην «Π», ότι αυτή τη στιγμή, τα μήλα πωλούνται στους πάγκους προς 1,5 ευρώ το κιλό, δηλαδή σε ικανοποιητικά επίπεδα. Και όμως, ο ίδιος παρατηρεί ότι οι καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν σε πολλαπλάσια τιμή χυμούς μήλου.

Το ίδιο παρατηρεί και για τα πορτοκάλια, που είναι το φρούτο με μηδενική επιβάρυνση από φυτοφάρμακα. Την ίδια στιγμή, όπως λέει ο κ. Παπαδάτος, οι καταναλωτές στρέφονται στην τυποποιημένη πορτοκαλάδα ή σε χυμούς με συντηρητικά.

Στον κλάδο των κηπευτικών, η αναλογία στην τιμή της έτοιμης σαλάτας με το μαρούλι της λαϊκής αγοράς είναι 5/1 τόνισε ο κ. Παπαδάτος, που αποδίδει αυτή την κατάσταση σε συμπεριφορές των καταναλωτών, που καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από την ευκολία.

Αύξηση σημειώνεται στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, όπως το κρασί (19%) και τα αποστάγματα (33%), κάτι που σχετίζεται όμως με τη μεταφορά της κατανάλωσής τους στα σπίτια αντί των χώρων εστίασης. Μία τάση που παρατηρείται και σε άλλες χώρες, ειδικά κατά και μετά την πανδημία.

Διαβάστε επίσης:

Πέθανε η πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Βάσω Παπανδρέου σε ηλικία 80 ετών

Oσμή σκανδάλου στην Πάτρα, «βαφτίζονται» διαβητικοί αλλά χωρίς να είναι!

Εισαγγελική έρευνα για το περιστατικό με τρένο του Προαστιακού που μπήκε στη γραμμή του Μετρό

Liam Payne: Οι δραματικές στιγμές λίγο πριν τον θάνατό του – «Το δωμάτιο έχει μπαλκόνι, φοβόμαστε μήπως κάνει κάτι»

Καιρός: Ραγδαία πτώση της θερμοκρασίας και θυελλώδεις άνεμοι σήμερα 17/10, η πρόγνωση μέχρι τη Δευτέρα