«Πάτρα-Πύργος»: Θα κοστίσει τελικά επιπλέον 120 εκατ. ευρώ
Σημαντικό μέρος του έργου θα παραδοθεί το καλοκαίρι και το υπόλοιπο προς το τέλος του έτους

Όπως γνωστοποιήθηκε επιπλέον περίπου 120 εκατ. ευρώ θα κοστίσει τελικά η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος», από πέρας της παράκαμψης Πατρών (Μιντιλόγλι) έως πέρας ανισόπεδου κόμβου Εισόδου Πύργου, μήκους 74,8 χλμ. που υλοποιούν οι 3 εγχώριες ελληνικές εταιρείες ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ΑΒΑΞ), το αρχικό κόστος του οποίου υπολογίστηκε σε περίπου 300 εκατ. ευρώ. Το έργο έχει, ως γνωστόν, επανενταχθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού» (Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα), στην οποία θα δοθεί αποζημίωση ύψους 120 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, την Πέμπτη δημοσιεύθηκε απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφορικά με την παροχή «Αποζημιώσεων Παραχωρησιούχου της σύμβασης Παραχώρησης “Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα” που κυρώθηκε με τον ν. 3621/2007 (Α’ 279), όπως ισχύει, λόγω παράτασης συμβατικών προθεσμιών εξαιτίας Γεγονότων Καθυστέρησης και Γεγονότος Ανωτέρας Βίας», με ποσό έως 120 εκατ. ευρώ (δεν γίνεται, πάντως, αναφορά αν το ποσό εμπεριέχει και ΦΠΑ).
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσό αυτό αφορά σε 3 ξεχωριστούς παράγοντες. Μέρος του σχετίζεται με το αποτέλεσμα διαιτησίας ανάμεσα σε Ολυμπία Οδό και Δημόσιο. Επίσης σχετίζεται με την επίσπευση των εργασιών αλλά και με συμπληρωματικές εργασίες. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, πρόκειται για ένα σημαντικό επιπλέον ποσό, ανεξάρτητα της αιτιολόγησης.
Να αναφέρουμε ότι κατά καιρούς έχουν δει το φως της δημοσιότητας πληροφορίες για εκκρεμότητες και αιτήματα, όπως για αποζημιώσεις για τυχόν καθυστερήσεις που θα έχει επικυρώσει ο ανεξάρτητος μηχανικός, με υπαιτιότητα του Δημοσίου, περί διαιτησίας με το Ελληνικό Δημόσιο για αναπροσαρμογή του προϋπολογισμού του έργου εξαιτίας της εκτίναξης του κόστους κατασκευής (π.χ. για έως 80-90 εκατ., αν και δεν έχει γίνει γνωστό το ύψος) κ.α.
Τα συμπληρωματικό έργα
Όπως πρόσφατα είχαμε αναφέρει, είχαν εγκριθεί και πρόσθετες συμπληρωματικές εργασίες στον αυτοκινητόδρομο, εντός του ορίου του έργου Παραχώρησης, οι οποίες περιλαμβάνουν επέκταση και ασφαλτόστρωση παράπλευρου οδικού δικτύου και διαμορφώσεις κόμβων. Εκτός του ορίου του Έργου Παραχώρησης, θα υλοποιηθούν παρεμβάσεις σε οδικά τμήματα για ανακατασκευή ασφαλτόστρωσης της ΒΙ.ΠΕ. Πάτρας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αράξου και Αρχαίας Ολυμπίας, καθώς και αντιπλημμυρικά έργα που εκτείνονται κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος.
Επιπρόσθετα, όπως επίσης είχαμε αναδείξει, την εκπόνηση μελετών για 14, επί συνόλου 148, ιδιαίτερα κρίσιμων τεχνικών έργων σε περιοχές, κυρίως οικιστικές, κατάντη της διέλευσης του αυτοκινητόδρομου (και εκτός των ορίων του Έργου Παραχώρησης, ήτοι της «Ολυμπίας Οδού») με στόχο την αντιμετώπιση προβλημάτων από πλημμυρικά φαινόμενα, που προέρχονται, μεταξύ άλλων, από τα ακραία καιρικά φαινόμενα, την ανεξέλεγκτη αστικοποίηση στις δύο πλευρές του οδικού άξονα αλλά και την έλλειψη κατάλληλων υποδομών, ανέθεσε στον παραχωρησιούχο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και το έργο
Ως γνωστόν, όπως έχει ειπωθεί, σημαντικό μέρος του έργου θα παραδοθεί το καλοκαίρι και το υπόλοιπο προς το τέλος του έτους. Πλέον, η Ολυμπία Οδός θα είναι ένας από τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους στη χώρα, προσεγγίζοντας τα 300 χλμ. Το τμήμα Πάτρα – Πύργος 2013, αφαιρέθηκε από την σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού ως ένα τμήμα μη εμπορικό (χαμηλών διελεύσεων), στην οποία επέστρεψε το 2020.
Όπως και προ ημερών επανέλαβε ο κ. Δήμας στους Δελφούς, «είναι ένα έργο το οποίο η τοπική κοινωνία και οι επισκέπτες της περιοχής το ζητούν έντονα και πολύ δικαιολογημένα. Ένας δρόμος καρμανιόλα, που από τον Δεκέμβριο του 2023 το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εφαρμόσει αυξημένα μέτρα οδικής ασφαλείας, με αποτέλεσμα να έχουμε μειώσει εντυπωσιακά τα ατυχήματα. Τα πρώτα 65 χλμ. από τον Πύργο, βόρεια, μέχρι Αλισσό θα παραδοθούν έως το τέλος του Ιουλίου στην κυκλοφορία. Από κει και πέρα μένουν 10 χλμ., ακόμη πιο βόρεια, φτάνοντας στο Μιντιλόγλι στην είσοδο της Πάτρας. Υπολογίζουμε ότι έως το τέλος του έτους θα παραδοθεί και αυτό, με αποτέλεσμα να έχουμε έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει την Αθήνα με τον Πύργο».
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος αποτελεί ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα υποδομής στη Δυτική Ελλάδα, με στόχο την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση του χρόνου μετακίνησης μεταξύ των δύο πόλεων και τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Αθήνας και Πύργου σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά. Για την κατασκευή του θα πραγματοποιηθεί διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στα πρώτα 13 χιλιόμετρα και νέα χάραξη στα υπόλοιπα 61,5 χιλιόμετρα. Πρόκειται για έναν δρόμο υψηλών προδιαγραφών, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης, σχεδιαστική ταχύτητα 120km/h, 8 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους που θα εξομαλύνει την ροή κυκλοφορίας και θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια.
Η ΤΕΡΝΑ υλοποιεί την εργολαβία από την Γαστούνη ως τον Πύργο. Το τμήμα Καράικα – Γαστούνη κατασκευάζει η ΑKTOR, ενώ το τμήμα Μιντιλόγλι-Καράικα το κατασκευάζει η ΑΒΑΞ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πάτρα: Στο Καραμανδάνειο νοσηλεύεται 13χρονος με κάταγμα στο κρανίο μετά από επικίνδυνο challenge
«Ο θάνατος δεν δικαιώνεται»: Στην «Π» η σύζυγος του δολοφονηθέντος δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ
Ο Τραμπ περικυκλώνει την Κίνα, αλλά απομονώνει τις ΗΠΑ: Παγκόσμιο μέτωπο με ρωγμές
Πάσχα 2025: Ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή των Βαΐων – Σε πλήρη ισχύ το εορταστικό ωράριο
Νέα Υόρκη: Το ελικόπτερο που συνετρίβη στον Χάντσον είχε παρουσιάσει βλάβη μήνες πριν την τραγωδία
Πλατανόβρυση Αχαΐας: Άγρια επίθεση σε 80χρονη από τον 49χρονο γιο της
Πύργος: Έστησε «βόμβα» και… «έσκασε» πάνω του – Συνελήφθη 16χρονος μαθητής
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News