ΕΛΜΕ Β’ Αχαΐας: Τι λέει για το άνοιγμα των σχολείων – Τι προτείνει

«Υποκριτική σιωπή για το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις τα σελφ τεστ δεν γίνονταν καν ή διενεργούνταν πλημμελώς και απλώς δηλώνονταν. Ούτε λέξη για την περιορισμένη τους αξιοπιστία» σημειώνεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.

ΕΛΜΕ

«Συνεδριάζοντας -διαδικτυακά πάντα για λόγους ασφαλείας- η Επιτροπή εμπειρογνωμόνων και οι ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας λαμβάνουν αποφάσεις για όλους εκείνους που από τη Δευτέρα πρόσωπο με πρόσωπο θα δουλεύουν στα σχολεία σε τάξεις με 25 και 27 παιδιά». Αυτό σημειώνει μεταξύ άλλων η ΕΛΜΕ Β’ Αχαΐας σε ανακοίνωσή της για το άνοιγμα των σχολείων και συνεχίζει: «Και ποια είναι η κατευθυντήρια γραμμή; Τεστ, τεστ και πάλι τεστ κάθε είδους και κάθε μέρα σχεδόν μέχρι να επιτευχθεί η ανοσία της αγέλης (αυτό δεν το λέμε δυνατά, αλλά είναι το συμπέρασμα κάθε νοήμονα), ενώ εξακολουθεί να κλείνει ένα τμήμα μόλις στο 50% συν έναν μαθητή, χωρίς έγνοια για το εκπαιδευτικό έργο και προγραμματισμό σε τάξεις αποδεκατισμένες. Το υπουργείο υιοθετεί τις προτάσεις της ΟΛΜΕ για μαζικό έλεγχο εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων, αλλά μόνο κατά το ήμισυ.

Υποκριτική σιωπή για το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις τα σελφ τεστ δεν γίνονταν καν ή διενεργούνταν πλημμελώς και απλώς δηλώνονταν. Ούτε λέξη για την περιορισμένη τους αξιοπιστία. Πανηγυρίζει το υπουργείο για την επιτυχία των πρωτοκόλλων για τη λειτουργία των σχολείων, αλλά δεν συνυπολογίζει την έκρηξη των κρουσμάτων που έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Αυτά τα πρωτόκολλα που προέβλεπαν 14 μέρες καραντίνας και σήμερα μόλις 5 (!). Προπαγανδίζει την συμβολή του εμβολίου, αλλά τηρεί ενοχική σιωπή για τις ατελείωτες ουρές στις όποιες δομές, το κόστος των μοριακών που βαρύνει τις οικογένειες που θέλουν -κι αντέχουν οικονομικά- να είναι συνεπείς, για την υπονόμευση των δομών της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Επίσης υποκριτικά υπερθεματίζει για την δια ζώσης διδασκαλία και τα οφέλη της, αυτοί που πέρυσι «λιβάνιζαν» τη webex και το «ηλεκτρονικό άλμα» και έδιναν «γη και ύδωρ» (όπερ έστι μεθερμηνευόμενον 2 εκατομμύρια ευρώ και τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών) στην Cisco».

Συνεχίζοντας η ανακοίνωση σημειώνονται τα εξής: «Καταγγέλλουμε την αδιαφορία του υπουργείου για την υγεία των εκπαιδευτικών και των μαθητών και των οικογενειών τους, αλλά και τις αποφάσεις που αντιμετωπίζουν τα σχολεία ως αποθετήρια παιδιών, χώρους παιδοφύλαξης και επιφυλάσσουν στους εκπαιδευτικούς το «καθήκον» της υγειονομικής επιτήρησης, γιατί «τελειώσαν τα λεφτόδεντρα» για να προσλάβει υγειονομικούς να επιτελέσουν το ρόλο τους ως καθ’ ύλην αρμόδιοι. Είμαστε ριζικά αντίθετοι με το κλείσιμο του σχολείου (τι οξύμωρο πέρυσι έκλεισαν επί μήνες με υποπολλαπλάσια κρούσματα!), γιατί εμείς αντιμετωπίζουμε τα απόνερα της περυσινής παταγώδους αποτυχίας (σε γνωστικό, παιδαγωγικό και ψυχολογικό επίπεδο) της τηλεκπαίδευσης. Αλλά δεν κωφεύουμε στις φωνές των υγειονομικών που δεν τυγχάνουν να «σιτίζονται από το πρυτανείο της κυβέρνησης» και συνιστούν παράταση των διακοπών, ώστε να σημειωθεί στοιχειώδης ύφεση. Δεν ξεχνάμε ότι ενώ τα νοσοκομεία έχουν γονατίσει και τα κρούσματα πολλαπλασιάζονται (με συνέπεια καθημερινές αποχωρήσεις από τα σχολεία), η έγνοια της Κεραμέως είναι ο διαγωνισμός PISA και η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων. Θα επιμένουμε στις προτάσεις μας γνωρίζοντας ότι όσο η Κεραμέως κωφεύει και «ποιεί την νήσσαν» τόσο οδηγούμαστε σε εκπτώσεις του εκπαιδευτικού έργου. Καλούμε την ηγεσία του υπουργείου να επιδείξει λιγότερη οίηση και να επιδιώξει τη στοιχειώδη συνεργασία με επιστήμονες και φορείς που γνωρίζουν το σχολικό χώρο».

Ολοκληρώνοντας επαναλαμβάνουν τα πάγια αιτήματα της ΟΛΜΕ και της ΠΟΕΔΗΝ:

1. Εκ περιτροπής διδασκαλία. Το χρονικό αυτό διάστημα να αξιοποιηθεί, για την οργάνωση της εκ περιτροπής διδασκαλίας με μισούς/ές μαθητές/τριες,
2. Χορήγηση δωρεάν ασφαλών μασκών.
3. Δωρεάν PCR σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς με συμπτώματα, Ανασυγκρότηση της πρωτοβάθμιας υγείας. Επίταξη των ιδιωτικών μικροβιολογικών εργαστηρίων. Αρκετά θησαύρισαν τόσο καιρό.
4. Κλείσιμο του τμήματος στα τρία κρούσματα.
5. Κλείσιμο του σχολείου όταν υπάρχουν 10% ενεργά κρούσματα επί του συνόλου.
6. Αναίρεση των συγχωνεύσεων τμημάτων, που έγιναν με σκοπό τους 27 μαθητές/τριες παντού, εν μέσω πανδημίας.
7. Μείωση της ύλης και πάγωμα της τράπεζας θεμάτων. Αφού το Υπουργείο παραδέχεται ότι η τηλεκπαίδευση απέτυχε, αυτό συνεπάγεται και αναπροσαρμογή παιδαγωγικών στόχων. Να γίνουν επαναλήψεις και να καλυφθούν τα κενά που δημιουργήθηκαν.
8. Πάγωμα, αν όχι κατάργηση της αξιολόγησης. Γιατί κοροϊδευόμαστε κανονικά. Τι ακριβώς να αξιολογήσουμε αυτή τη στιγμή;
9. Να επανέλθουν οι οκτάωρες συμβάσεις του προσωπικού καθαριότητας που έγιναν τρίωρες. Να γίνουν κι άλλες προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας.
10. Όχι στη συνεχιζόμενη οικονομική αφαίμαξη των ανεμβολίαστων συναδέλφων. Δεν πείστηκαν μέχρι τώρα έτσι, δεν θα πειστούν και στη συνέχεια.
11. Άδειες ειδικού σκοπού για όλους τους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
12. Συνολική παιδαγωγική αναπλαισίωση των υγειονομικών μέτρων στα σχολεία.
13. Παράταση των διακοπών. Θα έπρεπε να έχει αποφασιστεί παράταση των διακοπών με ανάλογη παράταση του σχολικού έτους, για να αποφύγουμε τη διδασκαλία μέσα στην κορύφωση της πανδημίας. Ας αποφασιστούν έστω και τώρα μικρές χειμερινές διακοπές.