Πάτρα: Χρειαζόμαστε 400 εκατ. ευρώ σε αντιπλημμυρικά για να μην γίνουμε Βόλος
Το έργο της επέκτασης του διυλιστηρίου της ΔΕΥΑΠ εγκρίθηκε, αλλά η εγκατάσταση βρίσκεται εδώ και 30 χρόνια σε ζώνη κινδύνου πλημμύρας
Σε πορεία υλοποίησης μπαίνει το έργο επέκτασης του διυλιστηρίου πόσιμου νερού της ΔΕΥΑΠ στον Ριγανόκαμπο, καθώς προ ημερών έλαβε έγκριση περιβαλλοντικών όρων από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Η επέκταση του διυλιστηρίου στοχεύει στην εξασφάλιση νερού τόσο από πλευράς ποσότητας όσο και από πλευράς ποιότητας για το πολεοδομικό συγκρότημα της Πάτρας και όλες τις άλλες περιοχές του καλλικρατικού Δήμου, καθώς θα διπλασιάσει τη δυναμικότητά του, που σήμερα περιορίζεται σε 2.592 κυβικά μέτρα ανά ώρα και έτσι θα μπορεί να δεχθεί το 100% της παροχής νερού από το φράγμα Πείρου-Παραπείρου.
Ωστόσο, όπως προκύπτει από τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η εγκατάσταση είναι χτισμένη εδώ και 30 χρόνια σε ζώνη δυνητικού κινδύνου πλημμύρας και μάλιστα υψηλού βαθμού. Βλέποντας τα όσα έγιναν στον Βόλο, η σκέψη του καθενός πηγαίνει στο τι θα μπορούσε να συμβεί σε ανάλογη περίπτωση για την ύδρευση των 211.000 κατοίκων της Πάτρας.
Πάντως, οι μελετητές του έργου καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η επιλογή οποιαδήποτε άλλης θέσης θα ήταν πέραν κάθε λογικής, γιατί η υφιστάμενη εγκατάσταση λειτουργεί για σχεδόν τρεις δεκαετίες εύρυθμα, ενώ οι υπάρχοντες αγωγοί παροχετεύουν νερό στις δεξαμενές Εγλυκάδας, Ταραμπούρα και Αλσυλίου που υδρευόμουν όλη την Πάτρα.
Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΠ Ανδρέας Παπανικήτας τόνισε στην «Πελοπόννησο» ότι με την αναβάθμιση του διυλιστηρίου θα αξιοποιήσει στον μέγιστο βαθμό το νερό του Φράγματος Πείρου-Παραπείρου, ωστόσο η επιχείρηση θα συνεχίσει να έχει σε εφεδρεία την παροχή του Γλαύκου και τις δεκάδες γεωτρήσεις που θα αξιοποιεί αν παρίσταται ανάγκη.
Μετά τις εκλογές θα ξεκινήσουν και οι διαδικασίες για την κατασκευή του έργου με την αναζήτηση πόρων ύψους 16-17 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, αναφερόμενος στους δυνητικούς κινδύνους πλημμύρας και την κατασκευή των απαιτούμενων έργων στην Πάτρα, ο κ. Παπανικήτας τόνισε ότι απαιτείται το κολοσσιαίο ποσό των 400 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που ο ετήσιος προϋπολογισμός της επιχείρησης για έργα και συντήρηση δεν ξεπερνά τα 3 εκατ. ευρώ. Παρόλα αυτά, η διοίκηση της ΔΕΥΑΠ, όπως είπε, «χτίζει» σιγά-σιγά αυτό το έργο, αλλά πάντα με την προϋπόθεση της κρατικής ενίσχυσης, διαφορετικά το κόστος για τους δημότες θα ήταν τεράστιο.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News