Αχαΐα – Κενά εκπαιδευτικών: Οι μαθητές περιμένουν τον δάσκαλό τους
Τα κενά της παράλληλης στήριξης είχαν καταγραφεί πριν ακόμα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Χωρίς κάλυψη παραμένουν δεκάδες αιτήματα για παράλληλη στήριξη μαθητών, ενώ δεκάδες είναι και τα κενά διαφόρων ειδικοτήτων στα ειδικά σχολεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας τα κενά στην ειδική εκπαίδευση ανέρχονται σε 140 και στη γενική 76.
«Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο εκατοντάδες μαθητές στην περιοχή μας να ξεκινούν τα μαθήματα χωρίς να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους. Είναι αδιανόητο μαθητές που χρήζουν παράλληλης στήριξης να μένουν “ξεκρέμαστοι”, γυρνώντας σε εποχές παιδαγωγικού Μεσαίωνα. Αυτές είναι οι περιβόητες ”τομές” στην εκπαίδευση για τις οποίες το υπουργείο και η κυβέρνηση κόμπαζαν όλο το καλοκαίρι; Αυτή είναι η περίφημη ”αναβάθμιση” του σχολείου;» αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Νίκος Θεοδωρόπουλος και ο γραμματέας Στέλιος Παλαρμάς.
Οπως έχει αναδείξει η «Π», τα κενά της παράλληλης στήριξης είχαν καταγραφεί πριν ακόμα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ωστόσο, δεν καλύφθηκαν από την πρώτη φάση διορισμού των αναπληρωτών κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει με τη δεύτερη, η οποία έχει προγραμματιστεί για τις αρχές Οκτωβρίου. Ο αριθμός των αρχικών κενών αυξήθηκε λόγω αιτημάτων για αδειών, αλλά και άρνηση αναπληρωτών να αναλάβουν καθήκοντα.
Εν τω μεταξύ, την απογοήτευση του εκπαιδευτικού κόσμου έχει προκαλέσει η δήλωση της υφυπουργού Παιδείας Δόμνας Μιχαηλίδου, στην οποία αναφέρει: «δεν είναι σωστό για το ίδιο το παιδί να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί που το έχει ανάγκη».
Οι εκπρόσωποι των δασκάλων και νηπιαγωγών χαρακτηρίζουν «αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική» την τοποθέτηση της υφυπουργού, εκτιμώντας ότι ο μόνος στόχος είναι «να κόψουν προσλήψεις θέλουν, αγνοώντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών».
ΤΑ ΚΕΝΑ
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο Σύλλογος, στην ειδική αγωγή έχουν καταγραφεί τα παρακάτω κενά:
Δάσκαλοι 2, Παράλληλης στήριξης 78, Τμημάτων Ενταξης 16, Νηπιαγωγοί Παράλληλης στήριξης 24, Τμημάτων Ενταξης 16, καλλιτεχνικών μαθημάτων 1, πληροφορικής 1, θεατρικών σπουδών 1.
Αντίστοιχα, στη γενική αγωγή τα κενά είναι τα εξής:
Δάσκαλοι 20, νηπιαγωγοί 12, Γαλλικής Γλώσσας 3 πλήρους, 7 μειωμένου ωραρίου, Αγγλικής Γλώσσας 3, Γερμανικής Γλώσσας 2 μειωμένου, Καλλιτεχνικών Μαθημάτων 12, Φυσικής Αγωγής 11, μουσικής 1, πληροφορικής 6, θεατρικών σπουδών 8, Αγγλικής Γλώσσας 10 μειωμένου ωραρίου σε νηπιαγωγεία και 20 κενά σε τμήματα υποδοχής.
Ο Σύλλογος Δασκάλων διεκδικεί μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών, μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Επίσης, «να ληφθούν μέτρα για τη στήριξη της διαβίωσης των αναπληρωτών και κυρίως της στέγασής τους. Δωρεάν μετακίνηση προς τον τόπο ανάληψης υπηρεσίας, επίδομα στέγασης 300€ με ευθύνη της κυβέρνησης σε όσους αναγκάζονται να νοικιάζουν σπίτι».
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ
Ο Σύλλογος, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας συγκεντρώνουν βοήθεια για τους πλημμυροπαθείς.
Συγκεκριμένα καλούν τις σχολικές κοινότητες να συγκεντρώσουν τα παρακάτω είδη: Νερό εμφιαλωμένο, σχολικά είδη (τετράδια, μολύβια, γόμες κ.λπ.), τυποποιημένη τροφή (σνακ, μπισκότα κ.τλ.), είδη καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News