Αιγιάλεια: Το «ηλεκτρικό» όνειρο δεν έχει ακόμα βυθιστεί
Υπάρχουν ακόμα ελπίδες για τη δρομολόγηση ηλεκτρικού πλοίου για την πορθμειακή γραμμή Αιγίου – Αγίου Νικολάου – Τριζονίων.
Τίποτα δεν τελείωσε ακόμα, παρά τα όσα κατά καιρούς έχουν ακουστεί περί ναυαγίου – για το πρότζεκτ του υπουργείου Ναυτιλίας στην πορθμειακή γραμμή Αιγίου – Αγίου Νικολάου – Τριζονίων, που αφορά στη δρομολόγηση ηλεκτρικού πλοίου ανατροφοδοτούμενου στις δύο στεριές, από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Πέραν των προσπαθειών που καταβάλλει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αιγιάλειας, προκειμένου να γίνει το όνειρο πραγματικότητα, η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στις εγχώριες θαλάσσιες διαδρομές, φαίνεται να προωθείται τώρα και από την Ενωση Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού.
Η πρόεδρος Ελένη Πολυχρονοπούλου επιβεβαιώνει την ολοκλήρωση του σχεδιασμού ενός ηλεκτρικού πλοίου και αναμένει τη φάση των μελετών και της προώθησης, σε μία προσπάθεια μείωσης των εκπομπών πλοίων και ηλεκτρικής πρόωσης, ως λύση λιγότερης κατανάλωσης καυσίμου και ρύπανσης του περιβάλλοντος, που συνεπάγεται και οικονομικά οφέλη για πλοιοκτήτες, μέσω του περιορισμού των εξόδων συντήρησης.
Το σχέδιο της «HEMEXPO» βρίσκεται στα χέρια της κυβέρνησης και αναμένεται η τελική επιλογή του πορθμείου εφαρμογής για ηλεκτρικό φέρι μποτ, το οποίο θα κατασκευαστεί στη χώρα μας μέσα σε 1 χρόνο από τη λήψη της απόφασης.
Από τη μία οι απαιτούμενες υποδομές υποστήριξης του πρότζεκτ με αντοχές και από την άλλη η πλοήγηση – αρχικά – μικρού πλοίου σε κοντινή διαδρομή με φορτιστές μεγάλης χωρητικότητας, εκτός απροόπτου δείχνουν να οδηγούν τη σχετική μελέτη στη δρομολόγηση του πρώτου ηλεκτρικού – υβριδικού πλεούμενου στον Κορινθιακό κόλπο, ακουμπώντας στο μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και τους Δήμους Αιγιάλειας και Δωρίδος για τη μετατροπή συμβατικού πλοίου.
Την τελική ανακοίνωση αναμένεται να κάνει ο Αχαιός (από Καμάρες) γενικός γραμματέας Λιμένων – Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων δρ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος.
Προγραμματική σύμβαση με Πανεπιστήμιο
Η απόσταση Αίγιο – Αγιος Νικόλαος – Τριζόνια είναι 12 ν.μ. και η πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρικού πλοίου ανέρχεται στα 5 εκατ. ευρώ. Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αιγιάλειας έχει ήδη προχωρήσει σε προγραμματική σύμβαση με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ομάδα καθηγητή Βόκα), εν γνώσει του υπουργείου Ναυτιλίας, που βλέπει πολύ θετικά το πρωτότυπο σχέδιο. Η ανάθεση αφορά στην τεκμηρίωση για κρατική ενίσχυση ακτοπλοϊκής γραμμής «Hybrid Boat», η χρονική διάρκεια, η κατασκευή απαραίτητης υποδομής έως και απόσβεσή της, χρηματοοικονομική ανάλυση, στοιχεία ποσοτικά δρομολογίων, επιβατικής – εμπορευματικής κίνησης, πληρότητας και στοιχεία εξοπλισμού.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News