«Δεν με ενδιαφέρει η υστεροφημία μου!»: Τι είχε εξομολογηθεί στην «Π» για τη ζωή του ο Ηλίας Λογοθέτης τον Οκτώβριο του 2022

Ο Ηλίας Λογοθέτης έφυγε από τη ζωή και θυμόμαστε την παρουσία του. Η συνέντευξή του στην «Π» τον Οκτώβριο του 2022 κατά την τελευταία του επίσκεψη στην Πάτρα

Δεν Ο Ηλίας Λογοθέτης με τον υπογράφοντα και το φύλλο της «Π» στα χέρια, που φιλοξενούσε την αποκλειστική του συνέντευξη

Ηταν 21 Οκτωβρίου 2022 όταν ο Ηλίας Λογοθέτης, που έφυγε χθες από τη ζωή σε ηλικία 85 ετών, βρέθηκε για τελευταία φορά στην Πάτρα. Αφορμή ήταν η παρουσίαση στην «Αγορά Αργύρη» του βιβλίου του δημοσιογράφου-συγγραφέα Ηλία Γεωργάκη «Η δική μου Λευκάδα», στην οποία εκδήλωση είχε αναλάβει την ανάγνωση αποσπασμάτων του πονήματος, με τη συνάδελφο και σύζυγό του Μαρία Ζαχαρή.

Το βιβλίο αναφερόταν στην αγαπημένη του γενέτειρα και ο Σύλλογος Λευκαδίων Πάτρας είχε φροντίσει να δώσει μελωδικό «παρών» στη βραδιά, τραγουδώντας παραδοσιακές καντάδες του τόπου τους.

Η εφημερίδα «Πελοπόννησος» είχε συναντήσει τον μεγάλο μας ηθοποιό και αυτός είχε μιλήσει από ψυχής στην εφημερίδα μας, καταθέτοντας την αγωνία και την αλήθεια του, για το θέατρο, την Τέχνη και την ελληνική κοινωνία. Ηταν, όπως πάντα, χειμαρρώδης και καυστικός.

Ας θυμηθούμε μερικές από τις κυριότερες αναφορές που είχε κάνει σε εκείνη την αποκλειστική συνέντευξή του…

«ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΕ Η ΔΟΞΑ»

«Δεν υπάρχουν πράγματα που δεν μπόρεσα να κάνω, γιατί δεν τα επιδίωξα κιόλας. Ημουν πάντα αυτάρκης. Δεν μου έκανε εντύπωση η δόξα. Ο,τι ήρθε στην πορεία και στην προσπάθειά μου να σταθώ στο θέατρο, ήταν καλοδεχούμενο. Είχα την ευτυχία να είμαι κοντά σε μεγάλους δασκάλους και να γνωρίσω μεγάλες προσωπικότητες, όπως Χατζιδάκι, Γκάτσο, Κουν, Μόραλη, Τσαρούχη και τόσους άλλους… Δεν θεώρησα ότι πρέπει να έχω ένα πλάνο για να παίξω. Γιατί όταν έχεις πλάνο στο θέατρο, σημαίνει ότι είσαι και προστατευόμενος της εξουσίας. Η πορεία μου κύλησε πολύ ωραία και ήσυχα, χωρίς να ανήκω σε ομάδες και χωρίς ικεσίες».

«ΕΓΙΝΕ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΠΙΑ!»

«Είναι τόσο εύκολο να ανεβεί κάποιος στη σκηνή του θεάτρου πλέον, που είναι σκάνδαλο πια! Παντού απαγορεύεται να ανεβείς στη σκηνή, αν δεν ανήκεις σε μία συντεχνία ηθοποιών. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει τίποτα, είναι ρεμπέτ-ασκέρ! Κάνει κάποιος 20 με 50 μεροκάματα και γίνεται ηθοποιός! Τώρα άντε βρες άκρη…».

Η ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

«Δεν είναι καθόλου, μα καθόλου ευχαριστημένος! Αυτό που συμβαίνει στην ελληνική τηλεόραση δεν είναι ότι τα σίριαλ δεν είναι καλά. Εχει αλλάξει ο τρόπος που μιλάνε οι Ελληνες ηθοποιοί! Μιλάνε με έναν τρόπο, που δεν είναι φυσικός. Είναι τόσο πολύ φορμαρισμένος, που χάνει το νόημά του το κείμενο».

Η ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

«Είναι σαφές, ότι δεν σονάρει η γλώσσα μας. Μία τόσο όμορφη γλώσσα που έχουμε, πλέον δεν έχει μελωδία. Μιλάνε οι ηθοποιοί, με μία συγχορδία μόνο, με ένα Λα Μινόρε ή Λα Ματζόρε και δεν αλλάζουν με τίποτα! Τα ακόρντα δίνουν τεράστιες αλλαγές στη φωνή. Υπάρχει ισοπέδωση στη γλώσσα μας! Δηλαδή μία μονοτονία! Δεν έχει αλλάξει μόνο η μουσική της γλώσσας, έχει αλλάξει και το συντακτικό. Είναι πολλά τα προβλήματα…».

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΣΤΕΡΟΦΗΜΙΑ ΤΟΥ

«Δεν με ενδιαφέρει καθόλου η υστεροφημία μου! Αυτό είναι μια ανοησία, νομίζω…».

ΟΛΟ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ

«Τα πράγματα πάνε όσο γίνεται και χειρότερα. Δηλαδή η ψυχή του ανθρώπου έχει πολιορκηθεί από το χρήμα. Δεν υπάρχει άλλο ενδιαφέρον στην ψυχή του ανθρώπου…».

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ

«Παραέχει εκπαιδευτεί τηλεοπτικά το ελληνικό κοινό, ώστε να βλέπει μια παράσταση μόνο και μόνο επειδή στον θίασο είναι ένας σταρ της τηλεόρασης. Παραέχει γίνει το κακό, ένα θέατρο να γεμίζει επειδή κάποιοι είναι στην τηλεόραση και όχι για την ίδια την παράσταση».