e-ΕΦΚΑ: Σε λειτουργία το Ψηφιακό Δωμάτιο- Τι αλλάζει με τη νέα υπηρεσία

Τέθηκε σε λειτουργία σήμερα το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας του e-ΕΦΚΑ.

e-ΕΦΚΑ

Όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο της παρουσίασης της νέας ψηφιακής υπηρεσίας, πρόκειται για μια επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης του εν αναμονή συνταξιούχου από τον ΕΦΚΑ, καθώς επιτρέπει την απευθείας ψηφιακή επαφή του ασφαλισμένου που έχει υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και του υπαλλήλου που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξής του.

Τι είναι η νέα υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ

Παράλληλα, η νέα αυτή υπηρεσία έρχεται να αντικαταστήσει τρεις τρόπους επικοινωνίας που δημιουργούσαν ταλαιπωρία στους πολίτες και σημαντικές καθυστερήσεις στη διαδικασία απονομής:

  • την αλληλογραφία, μέσω ταχυδρομείου, όπου ο e-ΕΦΚΑ ζητούσε επιπλέον έγγραφα, για να προχωρήσει το αίτημα συνταξιοδότησης,
  • την επίσκεψη του ασφαλισμένου στα τοπικά υποκαταστήματα για την προσκόμισή τους και
  • την τηλεφωνική επικοινωνία για διευκρινίσεις και ερωτήματα. Με το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, ο ασφαλισμένος θα λαμβάνει γρηγορότερα τη σύνταξή του, καθώς μειώνεται στο ελάχιστο ο χρόνος που απαιτείται για την προσκόμιση επιπλέον εγγράφων. Επίσης, καταργούνται χιλιάδες επισκέψεις στα υποκαταστήματα, καθώς και ένας μεγάλος όγκος αλληλογραφίας μεταξύ εισηγητή και ασφαλισμένου. Αναλυτικά, όπως ανακοινώθηκε, με τη νέα υπηρεσία:
  • Όλη η επικοινωνία μεταξύ του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξής του, γίνεται αποκλειστικά ψηφιακά και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις διά τηλεφώνου. Η πλατφόρμα βασίζεται στη λογική της αμφίδρομης επικοινωνίας, όπου επιτρέπει τόσο στον υπάλληλο όσο και στον ασφαλισμένο να ανταλλάσσουν στοιχεία και πληροφορίες και να θέτουν εκατέρωθεν ερωτήματα.
  • Ο υπάλληλος μπορεί να ζητήσει ηλεκτρονικά επιπλέον δικαιολογητικά από τον ασφαλισμένο και ο τελευταίος να ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή, λαμβάνοντας μήνυμα στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο (e-mail). Ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει πλέον το 95% των e-mails των εν αναμονή συνταξιούχων. Στη συνέχεια, μέσω της πλατφόρμας, θα μπορεί να τα επισυνάπτει και να τα αποστέλλει ηλεκτρονικά στον e-ΕΦΚΑ με καταγεγραμμένη την ημέρα και την ώρα αποστολής τους. Με αυτόν τον τρόπο, καταργείται η ανάγκη μετάβασης στα υποκαταστήματα.
  • Παράλληλα, μέσα από την πλατφόρμα, ο ασφαλισμένος μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο την πορεία του αιτήματος συνταξιοδότησής του.
  • Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη μέσα από την ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ (https://www.efka.gov.gr/el/psephiako-domatio-epikoinonias) και την ενιαία δικτυακή πύλη του δημοσίου www.gov.gr.
  • Την υπηρεσία αυτή μπορούν να την χρησιμοποιήσουν όλοι οι ασφαλισμένοι, εφόσον προηγουμένως έχουν υποβάλει ηλεκτρονικά το αίτημα συνταξιοδότησής τους.

Στην ειδική εκδήλωση, με τη συμμετοχή του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, παρουσιάστηκε ο τρόπος λειτουργίας της νέας υπηρεσίας και τα οφέλη προς τους πολίτες. Επιπλέον, σε πραγματικό χρόνο, έγινε χρήση της υπηρεσίας από εν αναμονή συνταξιούχο, ο οποίος συνδέθηκε, μέσω της πλατφόρμας, με τον εισηγητή του συνταξιοδοτικού του φακέλου και υπέβαλε ηλεκτρονικά ορισμένα δικαιολογητικά που έλειπαν.

Μια συναλλαγή για την προσκόμιση ενός εγγράφου που, αν γινόταν, μέσω ταχυδρομείου, θα απαιτούσε τουλάχιστον 15 ημέρες, έγινε μόλις σε ένα λεπτό. Διεύρυνση πεδίου εργασίας των πιστοποιημένων λογιστών και δικηγόρων Μεταξύ άλλων, όπως γνωστοποίησε ο κ. Χατζηδάκης, διευρύνονται οι εργασίες που μπορούν να αναλαμβάνουν οι 458 πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι.

Συγκεκριμένα, μέσα από το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, οι πολίτες θα μπορούν να επιλέξουν την ανάθεση της υπόθεσής τους σε πιστοποιημένο επαγγελματία για ανακεφαλαίωση ασφαλιστικού χρόνου και αναγνωρίσεις. Θα μπορούν να το πράξουν αυτό ακόμα και όσοι ασφαλισμένοι έκαναν την αίτησή τους, πριν από την υιοθέτηση του μέτρου των πιστοποιημένων επαγγελματιών ή δεν το έχουν επιλέξει εξαρχής κατά τη διαδικασία αίτησης συνταξιοδότησής τους.

 

Δείτε την παρουσίαση του e-ΕΦΚΑ για τη νέα ψηφιακή υπηρεσία: