Επί διήμερο από σήμερα στην Αχαΐα ο Μητσοτάκης – Τι περιμένουμε από τον Πρωθυπουργό – Οι εξαγγελίες και η ατζέντα της επίσκεψης
Από σήμερα ο πρωθυπουργός σε διήμερη επίσκεψη, για να καταγράψει τον παλμό της τοπικής κοινωνίας και να εξαγγείλει έργα και άλλες κυβερνητικές δεσμεύσεις. Πρώτος σταθμός το Αίγιο, με επίσημη ομιλία το βράδυ στην Πάτρα. Κυβερνητικό κλιμάκιο σε Ερύμανθο και Κάτω Αχαΐα. Επιστολές φορέων, με αιτήματα.
Στην Αχαΐα κατεβαίνει από σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης, για διήμερη επίσκεψη. Και κατεβαίνει αρματωμένος! Με έναν ογκωδέστατο φάκελο έργων και εξασφαλισμένων δεσμεύσεων.
Πρώτος σταθμός του πρωθυπουργού το Αίγιο. Στις 10 το πρωί, στο καφέ μπαρ «Μονόδρομος», απέναντι από τον Ι.Ν. Φανερωμένης, ο κ. Μητσοτάκης θα δει φορείς και απλούς πολίτες από την Αιγιάλεια. Στη συνέχεια, θα κάνει στάση στην Παναγοπούλα, στον εκεί σταθμό της ΕΡΓΟΣΕ, όπου θα προσυπογράψει το έργο της κατασκευής της νέας ηλεκτροκίνητης διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη-Ρίο.
Και μετά, το μενού έχει Πάτρα για μιάμιση μέρα! Κεντρικό σημείο της σημερινής ημέρας, η επίσημη ομιλία του, στις 7.30μ.μ., στο Royal, στην Ακτή Δυμαίων, που αναμένεται να ‘ναι ασφυκτικά γεμάτο. Το μεσημέρι θα πάει, με κυβερνητικό κλιμάκιο, στην Κάτω Αχαΐα, για το μείζον θέμα της σύνδεσης της περιοχής με το Φράγμα.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα «χαρτογραφήσει» σήμερα και αύριο στην Αχαΐα συγκεκριμένα σημεία. Θα αποφύγει τελείως ό,τι είναι, προς το παρόν, αόριστο, μετέωρο και θολό και θα εστιάσει αποκλειστικά σε ό,τι είναι δεμένο, χειροπιαστό και σίγουρο. Τα «χαρτογραφημένα» σημεία στα οποία θ’ αναφερθεί και θα δεσμευτεί ο κ. Μητσοτάκης είναι τα εξής:
Νέα σιδηροδρομική γραμμή: Ο κ. Μητσοτάκης θα ξεκαθαρίσει ότι το υπογειοποιημένο τμήμα μπορεί να είναι λίγο πάνω από 5 χιλιόμετρα, «φωτογραφίζοντας» το τμήμα από Κανελλοπούλου έως Αγιο Ανδρέα, για το οποίο υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ο πρωθυπουργός θ’ ανακοινώσει, επίσης, ότι είναι δεμένη και η χρηματοδότηση κατασκευής γραμμικού πάρκου 70 στρεμμάτων.
Οδική σύνδεση της νέας εθνικής οδού Πατρών-Πύργου με το αεροδρόμιο του Αράξου: Ο κ. Μητσοτάκης θα εξαγγείλει την δρομολόγηση της μελέτης για το συγκεκριμένο πρότζεκτ.
-Εργα οδικής ασφάλειας στην Πατρών-Πύργου: Ο πρωθυπουργός θα ανακοινώσει ότι έχει κλειδώσει η κατασκευή επιπρόσθετων έργων στην Πατρών-Πύργου, ύψους 18 εκατομμυρίων ευρώ.
Αρδευση της Δυτικής Αχαΐας από το Φράγμα του Πηνειού: Ο κ. Μητσοτάκης θα επισκεφτεί το Φράγμα και θα ανακοινώσει το έργο που περιμένει με λαχτάρα, εδώ και χρόνια, όλη η Δυτική Αχαΐα, την άρδευση κομματιού της περιοχής από το Φράγμα μέσω υπογειοποιημένων αγωγών. Εχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ.
Πλήρης ανακατασκευή του παραλιακού μετώπου της Πάτρας από το Ρίο έως τη Ροδινή: Ο πρωθυπουργός, που θα κάνει και επιτόπια επιθεώρηση-αυτοψία σε κομμάτι της παραλιακής ζώνης, θα ανακοινώσει το έργο και την χρηματοδότησή του με 10 εκατομμύρια ευρώ αρχικά.
Ολική ανάπλαση και κατασκευή αθλητικού κέντρου στην Αγυιά, στον χώρο του πρώην κολυμβητηρίου: Ο κ. Μητσοτάκης θα πάει στο χώρο και από εκεί θα εξαγγείλει και επίσημα το έργο, με ολοκληρωμένες πλέον μελέτες και κλειδωμένη χρηματοδότηση.
Υδρευση του Αιγίου, και των παρακείμενων περιοχών, με το διυλιστήριο του Σελινούντα: Θα το ανακοινώσει ο κ. Μητσοτάκης, αφού είναι «δεμένο» το πακέτο των 22 εκατομμυρίων ευρώ από το πρόγραμμα «Τρίτσης».
Υπάρχει, όπως έχει αποκαλύψει εδώ και λίγες μέρες η εφημερίδα «Πελοπόννησος», και μια δεύτερη κατηγορία θεμάτων για τα οποία ο πρωθυπουργός θα κάνει λιτή αναφορά. Είναι έργα που η κυβέρνηση έχει βάλει στην επίσημη ατζέντα της, αλλά για την ώρα έχουν «κολλήσει», είτε για γραφειοκρατικούς είτε για χρηματοδοτικούς λόγους:
Επέκταση του Οδοντωτού Σιδηρόδρομου μέχρι την Αγία Λαύρα.
Σύνδεση του λιμανιού του Αιγίου με την Ολυμπία Οδό.
Καθολική επέκταση του Φράγματος του Πηνειού στη Δυτική Αχαΐα.
Εμπορικό τμήμα του νέου λιμανιού της Πάτρας.
Το επίσημο πρόγραμμα του Κυριάκου Μητσοτάκη:
Το πρωί της Τρίτης, σήμερα, ο Πρωθυπουργός θα επισκεφθεί το Αίγιο, στη συνέχεια θα μεταβεί σε έργα υποδομών που είναι σε εξέλιξη στην περιοχή και θα επισκεφτεί την Κάτω Αχαΐα.
Στις 7.30μμ ο Πρωθυπουργός θα μιλήσει στον πολυχώρο Royal Patras.
Την Τετάρτη, στις 10:00, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφτεί την έδρα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στην Πάτρα, για την παρουσίαση του ολοκληρωμένου σχεδίου για την Πάτρα του 2030.
Στη 1.30μμ θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στα τοπικά ΜΜΕ.
ΣΥΡΙΖΑ ΑΧΑΪΑΣ: «Μητσοτάκης και τοπική ΝΔ σε επίπλαστη πραγματικότητα»
Με καυτή ανακοίνωση υποδέχεται τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στην Αχαΐα ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ, με σκληρές εκφράσεις και διάθεση να ανέβουν οι τόνοι σε υψηλά επίπεδα.
Η «Π» μίλησε με τον συντονιστή του ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας Μιχάλη Σιδηρόπουλο για να εξηγήσει τους λόγους που προτιμήθηκε αυτό το ύφος της ανακοίνωσης. «Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κατηγορηθεί πως δεν κάνει αντιπολίτευση. Δεν έχει να κάνει με ζήτημα εχθρότητας απέναντι στον πρωθυπουργό. Εμείς θεωρούμε ότι ο κ. Μητσοτάκης, η κυβέρνησή του αλλά και οι τοπικές οργανώσεις της ΝΔ όπως η ΔΕΕΠ Αχαΐας θέλουν και δημιουργούν μια επίπλαστη πραγματικότητα. Σε αυτό βοηθούν και οι σχέσεις του κυβερνώντος κόμματος κυρίως με τα εθνικά ΜΜΕ με στόχο τη δημιουργία μιας στρεβλής εικόνας από όσα ισχύουν» ανέφερε αρχικά ο κ. Σιδηρόπουλος.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η συνέχεια των επιχειρημάτων του:
«Εμείς ζούμε εντελώς άλλα πράγματα από όσα περιγράφει η κυβέρνηση. Τα μηνύματα που παίρνουμε καθημερινά από τον κόσμο δείχνουν μια εντελώς διαφορετική κατάσταση σε σχέση με όσα παρουσιάζονται από κυβερνητικά στελέχη. Γι’ αυτό εμείς μιλάμε για την ουσία και την καθημερινότητα. Λέμε από την αρχή στον πρωθυπουργό πως έχει η κατάσταση στην Αχαΐα για να ξέρει που έρχεται και στην ανακοίνωσή μας παρουσιάσαμε μόνο τα πολύ βασικά ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία».
Μεταξύ άλλων, ο ΣΥΡΙΖΑ στην ανακοίνωσή του αναφέρει τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της Πατρών-Πύργου και την «απευθείας ανάθεση με καπέλο 100 εκατομμύρια στο κόστος υλοποίησης», στην παύση της παραγωγικής διαδικασίας στο εργοστάσιο της ΕΒΟ Αιγίου, στο σταφιδικό ζήτημα, στο νοσοκομείο Αιγίου και το Τμήμα Φυσικοθεραπείας, αλλά και το λιμάνι που δεν έχει συνδεθεί με την Ολυμπία Οδό.
ΠΑΣΟΚ ΑΧΑΪΑΣ: «Φτωχός συμπέθερος…»
Δεν έμεινε ασχολίαστη η επίσκεψη Μητσοτάκη στην Αχαΐα από τον γραμματέα της νομαρχιακής του ΠΑΣΟΚ Νίκο Μοίραλη, ο οποίος επικεντρώθηκε στα ζητήματα της Αιγιάλειας και τιτλοφόρησε την περιοδεία του πρωθυπουργού με τη φράση «Να σώσω οτιδήποτε αν σώζεται».
«Η Αιγιάλεια φαντάζει ως ο “φτωχός συμπέθερος” σε ένα νομό που ήδη αυτοχαρακτηρίζεται ως εγκαταλελειμένος και παραγκωνισμένος από την κεντρική διοίκηση» αναφέρει ο κ. Μοίραλης απαρυθμόντας τα ζητήματα που απασχολούν την περιοχή.
Ο Ν. Μοίραλης στη δήλωση που έκανε στην «Π» διερωτάται αν ο πρωθυπουργός θα βρεθεί στην ΕΒΟ, στις πρώην εγκαταστάσεις των σχολών ΤΕΙ, στο νοσοκομείο, στην Αγροτική Ενωση, αλλά και αν θα πει κάτι με χρονοδιαγράμματα για την έλευση του τρένου στο Αίγιο.
Τέλος, ο κ. Μοίραλης καλεί τους Αιγιαλείς να μην «αφήσουν στο απυρόβλητο τον πρωθυπουργό που επί 3,5 χρόνια με την πολιτική του έχει βάλει στο μάτι του κυκλώνα την περιοχή τους».
Τι περιμένουμε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη
Επιτροπή Ανατολικού Τομέα: Πολυθεματικό πάρκο δομών
Η Συντονιστική Επιτροπή Συλλόγων και Φορέων Ανατολικού Τομέα του Δήμου Πατρέων, σε ανοικτή επιστολή της προς τον πρωθυπουργό – εξ αφορμής της επίσκεψης σήμερα και αύριο στην Πάτρα, τον καλωσορίζει με ενδιαφέρον και αγωνία για τα έργα που θα εξαγγείλει και αναμένει να έχει εντάξει την παραχώρηση του πρώην σκουπιδότοπου Ριγανοκάμπου, της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΤΑΔ), ένα δημόσιο ακίνητο που μπορεί να αξιοποιηθεί με χρήσεις Πολιτισμού, Αθλητισμού και Ερευνας.
«Είναι αίτημα καθολικό, αφού υποστηρίζεται ομόφωνα, από Δήμο Πατρέων, Περιφέρεια, Αποκεντρωμένη, βουλευτές, Συλλόγους, κατοίκους, ως δίκαιο, αφού μπορεί να ενισχύσει δομές και να αναπτυχθεί πολύπλευρα με την κατασκευή Πολυθεματικού Πάρκου. Ζητάμε την παρέμβαση του κ. Μητσοτάκη για παραχώρηση χρήσης σε αυτοδιοικητικό φορέα και χρηματοδότηση του Ανατολικού Πάρκου» λέει στην «Π» ο συντονιστής Δημήτρης Δημητρόπουλος.
Η ΣΕ έχει ζητήσει και συνάντηση με τον πρωθυπουργό, ώστε να του αναλύσουν το αίτημα, που φέρει τις «υπογραφές» των Συλλόγων Εγλυκάδας, Περιβόλας, Ριγανοκάμπου, Γηροκομειού, Ειρήνης και Φιλίας και Ρωμανού.
Αγωνιστική Επιτροπή Συλλόγων Πάτρας: Υπόγεια διέλευση τρένου με αστική ανάπλαση
Με ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό, οι Εξωραϊστικοί και Εκπολιτιστικοί Σύλλογοι Ρίου, Καστελλοκάμπου, Παραλίας Προαστείου, Προαστείου, Αγίου Παντελεήμονα, Αγυιάς – Τερψιθέας, Αγίου Διονυσίου, Ανθούπολης και Ζαβλανίου Πατρών, περιοχές από τις οποίες διέρχεται η νέα σιδηροδρομική γραμμή, του τονίζουν το πόσο δίκαιο και εφικτό είναι το αίτημα της πόλης για πλήρη υπογειοποίησή της.
«Δεν είναι τυχαία η ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, από το 2019 και παλαιότερα, όπως επίσης και φορέων, για υπόγεια διέλευση με τη μέθοδο Cut and Cover από Σιδηροδρομικό Σταθμό Ρίου μέχρι νέο Λιμάνι και Ανάπλαση – Ανάδειξη με τη Γραμμικό Πάρκο (8 χλμ). Επίσης, τη συνέχιση λειτουργίας του Προαστιακού, με υπόγειες στάσεις σε Καστελλόκαμπο, Μποζαίτικα κι από Κανελλοπούλου έως Νέο Λιμάνι. Οχι διπλά τείχη από μπετόν, ηχοπετάσματα και πυλώνες ρευματοδότησης 25.000 volt.
Η Πάτρα και τα περίχωρά της δικαιούνται ένα ολοκληρωμένο μεγάλο έργο υποδομής, που θα την αναβαθμίσει αισθητικά, περιβαλλοντικά, κυκλοφοριακά και τουριστικά. Ετσι, θ’ αποφευχθεί η καταστροφή της πόλης και των παραθαλάσσιων οικισμών της για τους επόμενους αιώνες» λέει στην «Π» ο εκπρόσωπος της ΑΕ Γιάννης Κανελλόπουλος. Σε ότι αφορά, στο κόστος της υπογειοποίησης των επιπλέον 2,8 χλμ. – που ανέρχεται σε 60 περίπου εκατομμύρια ευρώ – υποστηρίζεται πως το κόστος είναι δυσανάλογα μικρό με τα οφέλη στο παρόν και μέλλον της περιοχής.
ΛΑΠΑΤΟΧΩΡΙΑ – ΑΜΚΕ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ: «Κάτι χρωστάει η πατρίδα στα Καλάβρυτα…»
Ανοικτή επιστολή στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, έστειλε η διοίκηση του Φορέα «Λαπατοχώρια» (Ν. Μαντάς πρόεδρος, Ν. Αντωνόπουλος αντιπρόεδρος, Π. Κοτσίρης γραμματέας), χαρακτηρίζοντας την περιοχή από τις πιο προβληματικές αναπτυξιακά της χώρας, που βουλιάζει σε όλους τους τομείς και βαδίζει αμετάκλητα στη παρακμή.
«Δεν υπάρχει κάποιο συγκροτημένο ανορθωτικό πρόγραμμα. Ειδικά για τις ορεινές περιοχές απολύτως κανένα. Εχοντας τα θεμέλιά μας στα βουνά και ασχολούμαστε με 22 Λαπατοχωριά των Καλαβρύτων, θέτουμε υπόψη του την επέκταση του Οδοντωτού για Αγία Λαύρα (με 18 εκατ. ευρώ), που κατά την άποψή μας είναι το τελευταίο έργο που θα μπορούσε να γίνει, δεν υπάρχει αξιόπιστη μελέτη σκοπιμότητας, βιωσιμότητας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Πολύ πιο σημαντικό είναι, η κατασκευή τελεφερίκ από Καλάβρυτα μέχρι Χιονοδρομικό Χελμού. Ακόμη η αντιμετώπιση πολύ σοβαρών προβλημάτων στους δρόμους Πούντας-Καλαβρύτων και Καλαβρύτων- Πατρών, όπου συνεχώς κατρακυλάνε βράχοι, με κατολισθήσεις και απειλείται με απομόνωση η περιοχή. Σοβαρή λύση είναι η νέα ευθεία χάραξη από Κερνίτσα για Μέγα Σπήλαιο, δυτικά του Λαδοπόταμου, με διάνοιξη σήραγγας, όπου κόβονται 48 επικίνδυνες στροφές και με διαπλάτυνση από Πούντα μέχρι Ανω Διακοπτό μικραίνει η διαδρομή κατά 15 λεπτά. Κάτι χρωστάει η πατρίδα στα Καλαβρυτοχώρια. Τα Καλάβρυτα δεν πρέπει να πεθάνουν» λέει στην «Π» ο Νίκος Μαντάς. Ζητείται, επιπλέον, η Λειτουργία Οργανισμού Φύσης Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής με έδρα τα Καλάβρυτα, για προστασία, ανάδειξη καιαξιοποίηση, Χελμού, Ερύμανθου, Παναχαικού, Κυλλήνης, Μαινάλου, Στροφυλιάς, Κορινθιακού κ.λπ., Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις Καλαβρύτων – Αιγιαλείας-Ερυμάνθου (με 10εκατ. €), Ολοκληρωμένη Ορθολογική Διαχείριση Υδάτων, με αρδευτικά και μικρά φράγματα, όπως Λάδονα, Αροάνειου, Σελινούντα, που εκκρεμούν δεκαετίες, ο ΑΔΜΗΕ με το έργο υπερυψηλής τάσης Μεγαλόπολης-Καλαβρύτων – Πάτρας, να αποκαταστήσει ζημιές και το σπάνιο δασόκτημα Κάνισκας (13.000 στρ.), με αποζημίωσ
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News