Η Διάσταση Δήμου-ΟΛΠΑ Και Οι Αφετηρίες Της
Η ΔΙΑΣΤΑΣΗ μεταξύ δημοτικής αρχής και διοίκησης Οργανισμού Λιμένα για τον σταθερό ελλιμενισμό (άδειου) κρουαζιερόπλοιου στην βόρεια λιμενική ζώνη έχει διπλή αφετηρία.
Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ αρχή δεν έβλεπε ποτέ με καλό μάτι την κρουαζιέρα, γιατί την ταυτίζει με μεγάλα συμφέροντα και εισοδηματικές ελίτ, μολονότι είναι γνωστό ότι αυτού του τύπου ο τουρισμός δεν διαφέρει από τον μαζικό τουρισμό του ξενοδοχείου, εδώ και χρόνια. Οι πλούσιοι έχουν δικά τους γιοτ αναψυχής.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ, η δημοτική αρχή δεν είδε επίσης με καλό μάτι την εξαίρεση ορισμένων τμημάτων της παλιάς λιμενικής ζώνης από την παραχώρηση σε χρήση του δήμου. Αλλά αυτό ήταν ανελαστικό. Το νότιο λιμάνι δεν προσφέρεται για την κάλυψη κάθε χρήσης. Μακάρι ο σχεδιασμός να ήταν διαφορετικός, αλλά σε αυτή τη φάση η αδυναμία αυτή δεν διορθώνεται.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ότι δεν είναι ευχάριστο ούτε «αναπτυξιακό»- άλλωστε ήταν αποτέλεσμα της καθήλωσης που απέφερε η πανδημία- να δεσμεύει ένα πλοίο επί μήνες τη βόρεια παραλιακή. Αλλά αυτή εξακολουθεί να αποτελεί «βραχίονας» του λιμανιού της πόλης.
ΥΠΟΘΕΤΙΚΗ ερώτηση: Αν η πανδημία εξέλιπε και η κρουαζιέρα απογειωνόταν δεν θα είχαμε ένα και το ίδιο πλοίο στη συγκεκριμένη θέση, αλλά σχεδόν κάθε μέρα και διαφορετικό. Τι θα έλεγε τότε ο Δήμος; Οτι η πόλη δεν θέλει κρουαζιερόπλοια και τουρίστες; Θα ήταν πολύ πρωτότυπο, δεδομένων των μεγάλων αναγκών της τοπικής αγοράς.
ΠΡΟΣ το παρόν, δεν ευνοείται η υπόθεση αυτή, αλλά η σημερινή πραγματικότητα. Είναι κατανοητό ότι ο Δήμος διεκδικεί τον μέγιστο ελεύθερο χώρο στην παραλιακή, αλλά δεν μπορεί να παραβλέπει και την ανάγκη της πολιτείας για έσοδα. Οπως βέβαια και την ανάγκη για έσοδα της ίδιας της πόλης.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News