Η Πάτρα θα έχει υδροπλάνα το 2025 – Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι στην Ιθάκη, την Κέρκυρα και τα Ιωάννινα

Μία από τις ερωτήσεις που έγιναν στον κ. Χαράλαμπους ήταν για το πότε εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν τα τακτικά δρομολόγια, για να απαντήσει: «Πιστεύω ότι με την έναρξη της καινούργιας σεζόν, Φεβρουάριο–Μάρτιο του 2025, να ξεκινήσουν τα δρομολόγια, ίσως και νωρίτερα».

υδροπλάνα

Προοπτική για να απογειωθεί μέσω του υδροπλάνου είχε η Πάτρα, η οποία χθες υποδέχθηκε την πρώτη δοκιμαστική πτήση της «Hellenic Seaplanes», ωστόσο οι καιρικές συνθήκες είχαν αντίθετη άποψη!

Οι υπεύθυνοι της εταιρείας ήταν πιστοί στο ραντεβού τους με τα ΜΜΕ στην προβλήτα του λιμανιού και παρότι τελικά το υδροπλάνο -λόγω ομίχλης στα Ιωάννινα- δεν «πέταξε» ποτέ, αναφέρθηκαν στα επόμενα πλάνα.

υδροπλάνα

Αναστασόπουλος και Χαραλάμπους την Παρασκευή στην Πάτρα

Ο διευθύνων σύμβουλος Νίκος Χαραλάμπους, μιλώντας στην «Πελοπόννησο» τόνισε: «Στο λιμάνι της Πάτρας, σε συνεργασία με τον ΟΛΠΑ έχουμε ολοκληρώσει τις διαδικασίες, ώστε να έχει μια ομαλή προσέγγιση το υδροπλάνο. Ξεκινάμε τις τελευταίες εβδομάδες δοκιμαστικές πτήσεις, ώστε να δούμε πώς αντιδρά το αεροσκάφος και το προσωπικό στις προσεγγίσεις, έτσι ώστε να αποφύγουμε εκπλήξεις, που μπορεί να τύχουν κατά την εμπορική εκμετάλλευση. Δεδομένων των συνθηκών, που έχουμε αντιμετωπίσει τα τελευταία 10 χρόνια, οφείλω να πω ότι με τον ΟΛΠΑ είμαστε πολύ κοντά και έχουμε στόχο να αναπτύξουμε περισσότερη δραστηριότητα, πέραν δηλαδή ενός Σταθμού Επιβίβασης-Αποβίβασης, αλλά να φτιάξουμε και έναν Τερματικό, όπου θα διανυκτερεύουν τα αεροσκάφη και θα γίνεται ελαφριά συντήρηση».

Ο Κύπριος επιχειρηματίας αναφέρθηκε και στη σημασία, που δίνει στην Πάτρα, ως πόλο ανάπτυξης του Δικτύου Υδροπλάνων, υπογραμμίζοντας: «Είναι μια σοβαρή επένδυση. Ολοκληρώνουμε σχεδόν το Υδατοδρόμιο Καλαμάτας, ακολουθεί η Κυλλήνη και θέλουμε να ολοκληρωθούν του Ναυπλίου και της Κορίνθου, ώστε να έχουμε ένα Δίκτυο για όλη την Πελοπόννησο και να μπορεί να εκτελέσει πτήσεις από και προς όλο το Ιόνιο. Η Πάτρα θα είναι προπύργιο που θα εκδράμουν τα υδροπλάνα και οι μόνιμοι κάτοικοι θα μπορούν να πηγαίνουν γρήγορα σε προορισμούς, που δεν είχαν τη δυνατότητα».

Ο διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Αναστασόπουλος, χαρούμενος, τους προηγούμενους μήνες έχει κάνει μεγάλη προεργασία, προκείμενου το λιμάνι της Πάτρας να παρέχει όλα τα εχέγγυα για τα υδροπλάνα. Οπως δήλωσε «το Υδατοδρόμιο της Πάτρας ήταν το πρώτο, που αδειοδοτήθηκε σε επίπεδο προσόντων και χαρακτηριστικών και είμαστε άριστοι. Πρέπει να δούμε τις λεπτομέρειες και γι’ αυτό γίνονται οι δοκιμαστικές πτήσεις, ώστε να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε σε τακτικό χρονοδιάγραμμα. Είμαστε σε καλό δρόμο και η Πάτρα θα έχει σύντομα μόνιμες πτήσεις υδροπλάνου».

ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ

Μία από τις ερωτήσεις που έγιναν στον κ. Χαράλαμπους ήταν για το πότε εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν τα τακτικά δρομολόγια, για να απαντήσει: «Πιστεύω ότι με την έναρξη της καινούργιας σεζόν, Φεβρουάριο–Μάρτιο του 2025, να ξεκινήσουν τα δρομολόγια, ίσως και νωρίτερα».

ΟΙ ΠΡΟΡΙΣΜΟΙ

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 22 αδειοδοτημένοι προορισμοί, ωστόσο το πλάνο της εταιρείας είναι εφόσον πάνε όλα καλά να αναπτυχθούν και άλλοι, ώστε να δημιουργηθεί ένα Δίκτυο τουλάχιστον 80 προορισμών, που θα καλύπτει όλη την Ελλάδα.

ΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ

Ως προς το κόστος των εισιτηρίων, όπως αποκάλυψε ο κ. Χαράλαμπους στον Peloponnisos Fm 104,1 και την εκπομπή «Ολα Λέγονται», θα είναι προσιτά. Eδωσε vw παράδειγμα, μια πτήση από Πάτρα μέχρι Γιάννενα, που θα κοστίζει περί τα 60 ευρώ, ενώ η διάρκειά της θα είναι περίπου 24 λεπτά.

Οπως λένε οι πληροφορίες, σε πτήσεις κοντά στην Πάτρα, όπως π.χ. η Ιθάκη, το κόστος δεν θα ξεπερνά τα 25-30 €, ενώ οι πιο μακρινές πτήσεις, όπως η Κέρκυρα, όπου η διάρκεια θα είναι περίπου 50′ θα κοστίζει 75 με 80 €.

Με βάση και τις προσιτές τιμές, το υδροπλάνο μπορεί να φέρει προοπτική στην Πάτρα, όχι μόνο στον Τουρισμό, αλλά ως ένα εναλλακτικό Μέσο Μεταφοράς, που θα βοηθήσει πολλαπλά και τη Νησιώτικη Ελλάδα, αφού θα μπορεί να γίνει αυθημερόν μετακίνηση ενός πολίτη στην περιοχή μας και το ανάποδο, με όσα οφέλη έχει κάτι τέτοιο .