Πάτρα: Η πόλη μπροστά σε νέο σκηνικό για σύγχρονο σιδηρόδρομο – Στην «Π» όλοι οι δημοτικοί αρχηγοί

Αυστηρό μήνυμα να μην εγκαταλειφθεί ο Προαστιακός και να υπονομευθεί το πάγιο αίτημα για πλήρη υπογειοποίηση της νέας γραμμής του σύγχρονου τρένου, στέλνει ο δήμαρχος Κ. Πελετίδης. Η «Π» καταγράφει τις απόψεις όλων των δημοτικών αρχηγών για τις εκκρεμότητες στον τοπικό σιδηρόδρομο.

πόλη

Σαφές και αυστηρό μήνυμα, «να μην περάσει από το μυαλό κανενός η εγκατάλειψη του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Πάτρας και πολύ περισσότερο να μην διανοηθεί κανείς υπονόμευση του αιτήματος για πλήρη υπογειοποίηση της νέας γραμμής του σύγχρονου τρένου», έστειλε ο δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, μέσα από την ενημερωτική συχνότητα του ραδιοφώνου της εφημερίδας «Πελοπόννησος», τον «Peloponnisos FM 104,1».

Των ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ και ΚΩΣΤΑ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ

Με αφορμή τα συλλαλητήρια για το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών και την συμμετοχή του στη σύσκεψη συλλόγων του βόρειου διαμερίσματος της Πάτρας, ο κ. Πελετίδης δείχνει να αναδεικνύει και να υπερτονίζει την ανάγκη έργου συντήρησης του Προαστιακού, που ικανοποιεί τις μεταφορικές ανάγκες χιλιάδων πολιτών της Πάτρας, σε καθημερινή βάση, και γι΄ αυτό δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί.

πόλη

Κώστας Πελετίδης

«Εχουμε ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, το οποίο δεν είναι κάποια βαριά κατασκευή, όπως των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων, ωστόσο, πάλι για τα συμφέροντα των λίγων βάζουν τις λαϊκές ανάγκες στην άκρη» δήλωσε ο κ. Πελετίδης.
Αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ ζητούν -εδώ και καιρό- ανταλλακτικά για να επισκευάσουν την γραμμή του Προαστιακού, να διασφαλίσουν το τρένο για τον κόσμο, αλλά δεν τα λαμβάνουν, ενώ την ίδια στιγμή μειώνεται και το προσωπικό. «Χρειάζονται επιπλέον εργαζόμενοι για να έχουμε ασφαλή μετακίνηση», τόνισε, στέλνοντας το μήνυμα να μην υπονομεύεται το ΜΜΜ. «Επειδή πάντα υπάρχουν κάποιοι πονηρούληδες, να ξέρουν ότι δεν θα μείνουμε άπραγοι. Μην τυχόν περάσει από το μυαλό κανενός, να μην λειτουργήσει ο Προαστιακός. Γιατί τα ζιζάνια είναι πολλά…» είπε κατηγορηματικά.

Παράλληλα ο Κ.Πελετίδης, έδωσε το σύνθημα, πως συνεχίζεται ο αγώνας για την πλήρη υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής – πέραν της αδιάλειπτης και ασφαλούς λειτουργίας του Προαστιακού – μέχρι να μπει στις ράγες το νέο τρένο και να αποδοθεί η επιφανειακή γραμμή για την διαμόρφωση του Γραμμικού Πάρκου.

Στην ερώτηση, μήπως φοβάται ότι τα γεγονότα των Τεμπών, πάνε πίσω το μεγάλο έργο της υπογειοποίησης, ο κ. Πελετίδης, απάντησε: «Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να πάει μπροστά και ότι μπορεί να πάει μπροστά. Και αυτό το λέμε γιατί αναδεικνύεται πως αυτή είναι η πραγματική ανάγκη και η πραγματική ανάπτυξη. Αυτά έπρεπε να γίνουν από χθες…», αφήνοντας και πάλι αιχμές ότι οι Κυβερνήσεις βάζουν στην άκρη τις ανάγκες του λαού, επιτρέποντας στους λίγους να νέμονται το δημόσιο χρήμα!

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ: «ΣΥΓΧΡΟΝΟ, ΑΣΦΑΛΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ…»

πόλη

Γρηγόρης Αλεξόπουλος

«Οχι μόνο δεν αλλάζει η στάση μας, αλλά ίσα-ίσα γίνεται ακόμη πιο επιτακτικό το αίτημα για τρένο σύγχρονο, γρήγορο, εξυπηρετικό και πάνω από όλα ασφαλές». Αυτό δήλωσε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Πατρέων κι επικεφαλής της παράταξης «Πάτρα-Πρωτεύουσα Ξανά!» Γρηγόρης Αλεξόπουλος. «Η Πάτρα είναι η τρίτη σε μέγεθος και πληθυσμό πόλη της Ελλάδας, μια πόλη με ιστορία και δυναμική κι έτσι ακριβώς πρέπει να αντιμετωπιστεί από την Πολιτεία. Ως μια πραγματικά σύγχρονη πόλη», ανέφερε ο Γρ. Αλεξόπουλος και πρόσθεσε: «Δεν διαφοροποιείται, λοιπόν, το αίτημά μας, το οποίο ήταν ξεκάθαρο από την πρώτη κιόλας στιγμή. Οτι η Πάτρα έχει ανάγκη από ένα ασφαλές και σύγχρονο υπογειοποιημένο τρένο, πλήρες σε όλα τα επίπεδα και χωρίς εκπτώσεις στις κατασκευές. Δυστυχώς, όλοι γίναμε μάρτυρες πρόσφατα στο τι κακό μπορεί να συμβεί όταν κάνεις εκπτώσεις κάθε είδους. Και διαπιστώσαμε, επίσης, και τους λόγους για τους οποίους το τρένο εντός του αστικού ιστού δεν πρέπει να είναι σε καμία περίπτωση υπέργειο. Τα αιτήματά μας, λοιπόν, είναι δίκαια και πρέπει να εισακουστούν».

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ: «ΠΟΙΑ Η ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΗΣ ΜΑΣ…»

πόλη

Νίκος Νικολόπουλος

«Από τη συνάντηση που είχαμε κάνει στο πρόσφατο παρελθόν, αλλά κι από άλλες πληροφορίες που έχω συλλέξει, έχω διαπιστώσει, προς μεγάλη μου έκπληξη, ότι ο Κώστας Πελετίδης είχε πάντα μια ιδιαίτερη σχέση με τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή», δήλωσε ο επικεφαλής της παράταξης «Νέα Πάτρα» Νίκος Νικολόπουλος και πρόσθεσε με νόημα: «Πραγματικά δεν ξέρω ποιες είναι οι πραγματικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης απέναντι στον δήμαρχο Πατρέων, θεωρώ, όμως, ότι ο Πελετίδης του έκανε αβάντα του Καραμανλή και συμμετείχε στην παραπλάνηση ακόμη και των εκπολιτιστικών συλλόγων των περιοχών στις οποίες θα περάσει το τραίνο. Ο χρόνος και η εξέλιξη των πραγμάτων αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Προκαλώ τον δήμαρχο αν ξέρει ακριβώς ποια είναι η δέσμευση του συνομιλητή του, να μας την αποκαλύψει. Κι όλα όσα έλεγαν μυστικά μεταξύ τους, να μας τα πει τώρα φανερά. Πάντως, αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για εμάς με τον Γεραπετρίτη και με τον Ευρωπαίο εισαγγελέα πάνω από το κεφάλι τους, η σύγχρονη λειτουργία στο τμήμα του δυτικοευρωπαϊκού δικτύου. Και οφείλουμε όλοι να συμφωνήσουμε στη βέλτιστη λύση».

ΑΛΕΚΟΣ ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: «ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ….»

πόλη

Αλέκος Χρυσανθακόπουλος

«Καταρχήν, η υπογειοποίηση δεν αποτελεί κίνδυνο από τη στιγμή που αφενός υπάρχουν δυο γραμμές κι αφετέρου λειτουργεί ηλεκτρονικό σύστημα όπως συμβαίνει σε όλον τον κόσμο. Αρα, λοιπόν, η υπογειοποίηση και μπορεί να γίνει και πρέπει», ανέφερε ο επικεφαλής της παράταξης «Πάτρα-Διεθνής Σύγχρονη Πόλη» Αλέκος Χρυσανθακόπουλος και πρόσθεσε: «Η δική μου ανησυχία είναι η λειτουργία της γραμμής Πάτρα-Πύργος σε σχέση με τις δυο παρακαμπτήριες, εκείνη προς τη βιομηχανική ζώνη και την άλλη προς το αεροδρόμιο του Αράξου. Το αναφέρω αυτό, καθώς δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε όλα τα αιτήματά μας. Αναφέρομαι στα 3χλμ. προς τον Αραξο και στα 4 χλμ. προς τη βιομηχανική ζώνη. Η μια παρακαμπτήριος είναι από τα Σαγέικα και η άλλη από τον Αλισσό για να μην υπάρχουν υψομετρικές διαφορές. Σε κάθε περίπτωση, παρατηρώ την προσπάθεια Πελετίδη να ηγηθεί της λαϊκής δυσαρέσκειας και να καπελώσει το λαϊκό κίνημα που αντιδρά σε σχέση με την τραγωδία των Τεμπών. Προσπαθούν να έχουν μικροκομματικά οφέλη παίζοντας με τις αγωνίες της νεολαίας. Συνιστώ σε όλους αυτοσυγκράτηση και σεβασμό».

ΚΩΣΤΑΣ ΣΒΟΛΗΣ: «ΤΡΕΝΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ…»

πόλη

Κώστας Σβόλης

«Θα επαναλάβουμε για μια ακόμη φορά τη θέση μας ότι το τρένο για εμάς αφενός σημαίνει εξυπηρέτηση του πολίτη κι αφετέρου θα φέρει ανάπτυξη και ευημερία περνώντας μέσα από το λιμάνι της Πάτρας», δήλωσε ο επικεφαλής της παράταξης «Πάτρα Ενωμένη» Κώστας Σβόλης, ο οποίος έθεσε ένα γενικότερο ζήτημα λειτουργίας της ελληνικής πολιτείας: «Οπως αναφέραμε και πριν από μερικές ημέρες, πιστεύουμε ότι έργα που αφορούν την ασφάλεια θα έπρεπε να έχουν άμεσους τρόπους χρηματοδότησης και ταχύτατους ρυθμούς εκτέλεσης. Η κεντρική διοίκηση αλλά και η τοπική αυτοδιοίκηση πολλές φορές είναι έρμαια γραφειοκρατικών διαδικασιών με αποτέλεσμα αδυναμία εκτέλεσης έργων, παρά την όποια καλή διάθεση των διοικούντων. Το πολιτικό σύστημα οφείλει να ανασυνταχθεί και να αναζητήσει λύσεις για τη δημόσια ασφάλεια. Αμεσα και αποτελεσματικά. Σε ό,τι αφορά το τρένο της Πάτρας για εμάς εξ αρχής ήταν τέσσερα τα διεκδικούμενα: Υπογειοποίηση, γραμμικό πάρκο, διασύνδεση αστικού ιστού και θαλάσσιου μετώπου και διατήρηση προαστιακού. Ας συστρατευθούμε, λοιπόν, όλο το δημοτικό συμβούλιο, έτσι ώστε να διεκδικήσουμε έστω κι ένα μέτρο περισσότερης υπογειοποίησης και να εξασφαλίσουμε ότι το επίγειο τμήμα θα είναι φιλικό προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον».

ΠΕΤΡΟΣ ΨΩΜΑΣ: «ΝΑ ΞΑΝΑΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ…»

πόλη

Πέτρος Ψωμάς

«Το τραίνο σε όλες τις χώρες του κόσμου έχει κυρίαρχο ρόλο στις δημόσιες μεταφορές, είτε αυτές είναι επιβατικές είτε εμπορευματικές. Με τα λάθη του παρελθόντος το τραίνο αφέθηκε να φυτοζωεί χάνοντας επιβάτες, εμπορεύματα, αλλά και τη δύναμη που πηγάζει από μια δυνατή θέση στην μεταφορική αγορά». Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο επικεφαλής του «σπιράλ» Πέτρος Ψωμάς και προχώρησε ακόμη πιο αναλυτικός: «Το σπιράλ πιστεύει ότι το τραίνο πρέπει να έχει κυρίαρχο ρόλο στις δημόσιες μεταφορές, προσφέροντας οικονομία, ταχύτητα, αλλά και σημαντικά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση με άλλα εναλλακτικά μέσα μεταφοράς. Είναι αναγκαίο να ξανακερδίσει την αγάπη του κόσμου, επαναφέροντας την ασφάλεια, την εξυπηρέτηση και κυρίως να αφουγκραστεί τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.Κυρίως, όμως, πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να καταλάβουν την αναγκαιότητα να επανέλθει το τραίνο στη ζωή μας και να μην θέτουν τεχνητά εμπόδια στην πορεία αυτή. Δεν πρέπει η προσωπική ατζέντα του καθενός να μπαίνει εμπόδιο σε εθνικούς στόχους, όπως είναι και οι σιδηροδρομικές μεταφορές».

ΘΟΔΩΡΟΣ ΝΤΡΙΝΙΑΣ: «ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΣΙΔΗΔΡΟΔΡΟΜΟ…»

πόλη

Θόδωρος Ντρίνιας

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Κοινοτικόν» Θόδωρος Ντρίνιας ήταν ξεκάθαρος σε ό,τι αφορά το πώς πρέπει να διαμορφωθεί από εδώ και πέρα η στρατηγική της Πάτρας για το τρένο: «Κατά τη γνώμη μου δεν αλλάζει κάτι στους στόχους μας, μετά τα τελευταία τραγικά γεγονότα. Αυτό που επείγει, όμως, είναι να ληφθούν άμεσα, από αύριο κιόλας όλα εκείνα τα μέτρα προκειμένου να έχουμε ασφαλή σιδηρόδρομο και ασφαλή συγκοινωνία σε όλες τις μορφές της. Από τον Προαστιακό μέχρι το ευρύτερο εθνικό δίκτυο, οφείλουμε στους νεκρούς των Τεμπών και στα παιδιά μας και στην κοινωνία μας γενικότερα, να κάνουμε επιτέλους αυτό που πρέπει. Είναι προτεραιότητα να γίνουν οι αναγκαίες συντηρήσεις, να προχωρήσουμε σε προσλήψεις προσωπικού, να προσεχθούν τα πάντα. Δεν θα ακυρώσουμε τη χρησιμότητα του σιδηροδρόμου επειδή ένα πολιτικό σύστημα εδώ και 20-30 ολόκληρα χρόνια τον έχει κάνει για πέταμα. Οι ευθύνες και της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων για αυτό το χάλι είναι τεράστιες. Δεν φταίει το μέσο για ό,τι συνέβη. Φταίνε οι κυβερνήσεις διαχρονικά. Σε ό,τι αφορά το σχέδιο για την Πάτρα, είμαστε εδώ να ακούσουμε και να συζητήσουμε με τους πάντες».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΩΡΟΣ: «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ, ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ…»

πόλη

Γιώργος Ρώρος

«Για την υπογειοποίηση δεν αλλάζει κάτι, αλλά συνολικά από πού να ξεκινήσει κανείς και πού να τελειώσει;», σχολίασε ο επικεφαλής της παράταξης «Ωρα Πατρών» Γιώργος Ρώρος σε ό,τι αφορά το τρένο και πρόσθεσε: «Στην 4ετία διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία δε λειτουργεί τίποτα και ο Προαστιακός είναι κουτσουρεμένος. Αυτή δεν ήταν πολιτική που ακολουθήθηκε! Ηταν καταστροφή. Πριν από μερικές ημέρες αναφερθήκαμε αναλυτικά σε όλα τα ζητήματα που έχουμε καταγράψει. Υπάρχουν σοβαρά θέματα στον Προαστιακό και στη σύνδεση του τρένου από Κιάτο προς Πάτρα. Χρησιμοποιούνται αμαξοστοιχίες 20 χρόνων που θέλουν μεγάλη συντήρηση, δεν γίνεται έλεγχος εισιτηρίων, ενώ υπάρχουν και θέματα ασφαλείας με τους συρμούς, με μπάρες που ανεβαίνουν και κατεβαίνουν όταν δεν πρέπει, αλλά και με γραμμές μη ευθυγραμμισμένες. Ολα τα παραπάνω έχουν καταγγελθεί και από τους εργαζόμενους. Οι θέσεις μας για το τρένο περιγράφουν περισσότερο από κάθε άλλη παράταξη την κατάσταση και γι’ αυτό ακριβώς φέρνουμε το θέμα σε ειδική συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο».

ΝΙΚΟΣ ΤΖΑΝΑΚΟΣ: «ΛΥΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ…»

πόλη

Νίκος Τζανάκος

«Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη πρέπει να μας γίνει μάθημα ζωής, έτσι ώστε να ακολουθούμε όλοι τους κανόνες. Κι αυτό αφορά τους πάντες, το κράτος, τους θεσμούς, τους οργανισμούς, τις επιχειρήσεις και τους πολίτες γιατί όλοι έχουμε ευθύνη, από τον πρώτο πολίτη της χώρας, μέχρι τον τελευταίο εργαζόμενο». Αυτό δήλωσε ο επικεφαλής της παράταξης «Πάτρα, η δική μας πόλη» Νίκος Τζανάκος και πρόσθεσε: «Δεν είναι το πρώτο δυστύχημα τρένου που συμβαίνει παγκοσμίως. Αυτό, όμως, δεν ανέστειλε ποτέ την υπογειοποίηση των σιδηροδρόμων. Υπάρχει ο σχεδιασμός του κράτους και η λύση μέσα από το γενικότερο πολεοδομικό σχέδιο από την εποχή των δημάρχων Ανδρέα Καράβολα και Ανδρέα Φούρα για να προχωρήσουμε. Θυμίζω ότι την ίδια εποχή που όλη η Πάτρα ψήφιζε έναν γενικό οδηγό για να πατήσουμε πάνω σε αυτόν, ο Πελετίδης και οι συν αυτόν καταψήφιζαν το σχέδιο και προχωρούσαν σε… λαϊκή επανάσταση για να περάσει το τρένο έξω από την πόλη! Για να προχωρήσουμε, λοιπόν, στον στόχο πρέπει να πούμε καταρχήν ένα μεγάλο «όχι» στην ατέρμονη πολιτική Πελετίδη και να στείλουμε εκεί που πρέπει τις εμμονικές και αναχρονιστικές αντιλήψεις της δημοτικής αρχής».