Καύσιμα: Καλπάζουν οι τιμές – Οργιάζει η κερδοσκοπία – Ανοδος κατά 8,7% της μέσης τιμής στη βενζίνη
Καλπάζουν οι τιμές των καυσίμων στην αγορά. Μέσα στον Μάιο η τιμή της βενζίνης έχει αυξηθεί 8,7% και του diesel κίνησης 2,8%.
Καλπάζουν οι τιμές των καυσίμων της βενζίνης, με τους οδηγούς να βρίσκονται σε απόγνωση, αφού πολλές φορές φεύγουν από το βενζινάδικο με το λαμπάκι της βενζίνης αναμμένο.
Οι τιμές σημείωσαν και νέα άνοδο και πλέον σε μέσα επίπεδα είναι μία ανάσα από τα 2,3 ευρώ το λίτρο για την αμόλυβδη, ενώ το diesel κίνησης ξεπέρασε το 1,9 ευρώ το λίτρο.
Τα αλλεπάλληλα αυτά ρεκόρ αιτιολογούνται εν μέρει από την διεθνή αύξηση των τιμών του «μαύρου χρυσού», αλλά και την διολίσθηση του ευρώ έναντι του δολαρίου, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τα σημερινά επίπεδα τιμών που προφανώς σε ένα βαθμό είναι αποτέλεσμα κερδοσκοπίας.
Πως διαμοφώνονται οι τιμές
Αν δούμε τα στοιχεία για το μήνα που διανύουμε, δεν δικαιολογούν σε καμία απολύτως περίπτωση την άνοδο κατά 8,7% της μέσης τιμής στην βενζίνη.
Η τιμή της αμόλυβδης μέχρι και χθες είχε σημειώσει αύξηση 18 λεπτά το λίτρο που σημαίνει ανατίμηση 8,7%. Διαμορφώνεται έτσι λοιπόν σε μέσα επίπεδα στα 2,267 ευρώ το λίτρο από 2,086 ευρώ το λίτρο που είχε στις 30 Απριλίου.
Η τιμή του diesel κίνησης έχει αυξηθεί κατά μόλις 2,8% ή 5,2 λεπτά το λίτρο. Έτσι η μέση τιμή είναι στα 1,904 ευρώ το λίτρο, από 1,852 ευρώ το λίτρο που ήταν στις αρχές του μήνα.
Η διεθνής τιμή του πετρελαίου είχε στις 30 Απριλίου 106 δολάρια το βαρέλι και σήμερα κινείται στην περιοχή των 111 δολαρίων, αύξηση 5 δολαρίων ή σε ποσοστό κάτι λιγότερο από 5%.
Το ευρώ έχει ανατιμηθεί έναντι το δολαρίου και διαμορφώνεται στο 1,07 δολάρια από 1,056 που ήταν στις 30 Απριλίου.
Σημάδια κερδοσκοπίας
Με μία πρόχειρη προσέγγιση του θέματος η τιμή των καυσίμων επηρεάζεται προς τα πάνω κατά 3,7%. Αν μάλιστα υπολογίσει κανείς ότι από την τιμή των καυσίμων σχεδόν το μισό επηρεάζεται από τις αυξομειώσεις των διεθνών τιμών, καθώς το άλλο μισό είναι φορολογία. Συγκεκριμένα το 52% είναι φόροι και το υπόλοιπο 48% αφορούν το υπόλοιπο κύκλωμα των καυσίμων (διύλιση, διακίνηση και εμπορία).
Κατά συνέπεια αύξηση άνω του 2% είναι μάλλον εκτός λογικής και εκτός συνθηκών αγοράς.
Την ύπαρξη κερδοσκοπίας εξάλλου επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, που διαπίστωσαν ότι ένα στα τέσσερα πρατήρια που ελέγχθηκαν κερδοσκοπούσαν. Βέβαια οι πρατηριούχοι θεωρούν ότι είναι άδικη η μομφή που τους ρίχνεται.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News