Ο διαγωνισμός του Πανεπιστήμιο Πατρών και της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που διδάσκει στους φοιτητές πώς να δημιουργούν μπύρα

Οι φοιτητές παρακολούθησαν αρχικά ένα ειδικό σεμινάριο ζυθοποίησης από τον έμπειρο αρχιζυθοποιό και μέλος του ΔΣ της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Γιώργο Βάγια και στη συνέχεια επισκέφθηκαν το εργοστάσιο της εταιρείας, όπου συμμετείχαν σε πρακτικές διαδικασίες.

Ο διαγωνισμός του Πανεπιστήμιο Πατρών και της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που διδάσκει στους φοιτητές πώς να δημιουργούν μπύρα

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε φέτος, για τρίτη φορά, ο διαγωνισμός ζυθοποίησης που συνδιοργανώνει το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Ο διαγωνισμός αυτός, που ξεκίνησε το 2020, επανήλθε δυναμικά φέτος συγκεντρώνοντας δέκα ομάδες φοιτητών, με τη συμμετοχή περίπου 350 ατόμων στην εκδήλωση παρουσίασης των προϊόντων τους.

«Στόχος μας είναι να φέρουμε τους φοιτητές πιο κοντά στην παραγωγική διαδικασία, από τον σχεδιασμό μέχρι την παραγωγή και την εμπορία ενός προϊόντος», δήλωσε ο Δημήτρης Βαγενάς, καθηγητής του τμήματος. Όπως εξήγησε, οι φοιτητές παρακολούθησαν αρχικά ένα ειδικό σεμινάριο ζυθοποίησης από τον έμπειρο αρχιζυθοποιό και μέλος του ΔΣ της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Γιώργο Βάγια και στη συνέχεια επισκέφθηκαν το εργοστάσιο της εταιρείας, όπου συμμετείχαν σε πρακτικές διαδικασίες.

Ο διαγωνισμός περιλάμβανε φάσεις για τη δημιουργία της ίδιας της μπύρας, την ανάπτυξη ετικέτας και εμπορικού concept, την παραγωγή βίντεο που κατέγραφε τη διαδικασία, καθώς και γευστική δοκιμή από επιτροπή ζυθοποιών και κοινό. «Υπήρχαν καινοτόμες ιδέες, όπως μπύρες με glitter που έδιναν μοναδικό οπτικό αποτέλεσμα, μπύρες με ιδιαίτερα χρώματα και ακόμη και μια χαμηλόαλκοολούχα μπύρα με 2,5% αλκοόλ», τόνισε ο κ. Βαγενάς.

Ο διαγωνισμός, πέρα από την εμπειρία, στοχεύει στη σύνδεση του πανεπιστημίου με τη βιομηχανία και την ενίσχυση της επιχειρηματικής κουλτούρας στους φοιτητές. «Τα παιδιά δεν είναι μόνο εργαζόμενοι του αύριο, αλλά δυνητικά και επιχειρηματίες», σημείωσε. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προσφέρει κάθε χρόνο θέσεις πρακτικής άσκησης, με το 20% των φοιτητών του τμήματος να απορροφώνται για πρακτικές κάθε καλοκαίρι.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι μόνο μία από τις πολλές δράσεις εξωστρέφειας του τμήματος. «Έχουμε σχεδιάσει διαγωνισμούς με τοπικές εταιρείες και επισκέψεις σε βιομηχανίες, ώστε οι φοιτητές να κατανοήσουν από πρώτο χέρι τη σύνδεση των σπουδών τους με την αγορά εργασίας», είπε ο κ. Βαγενάς. Παράλληλα, δεν παρέλειψε να επισημάνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι επιστήμονες σήμερα, όπως οι χαμηλοί μισθοί που συχνά τους αναγκάζουν να αναζητήσουν εργασία στο εξωτερικό.

«Ο διαγωνισμός μάς δίνει κουράγιο να συνεχίσουμε τη δύσκολη δουλειά μας», κατέληξε ο καθηγητής, υπογραμμίζοντας τη σημασία του ενθουσιασμού και της δημιουργικότητας των φοιτητών. Το στοίχημα για το πανεπιστήμιο είναι να συνεχίσει να επενδύει στην καινοτομία, την εξωστρέφεια και τη διασύνδεση με τη βιομηχανία — όχι μόνο για το καλό των φοιτητών, αλλά και για το μέλλον της ίδιας της ελληνικής οικονομίας.