Πανελλήνιες 2021 – Αχαΐα: Με 140 απουσίες η πρεμιέρα και χωρίς δικαιολογία
Οι Πανελλήνιες εξετάσεις ξεκίνησαν χθες στην Αχαΐα, αλλά δεν έλειψαν τα προβλήματα. Μάλιστα, 140 υποψήφιοι δεν πήγαν στις αίθουσες για να γράψουν.
Με ανακούφιση βγήκαν από τα εξεταστικά κέντρα οι μαθητές των ΓΕΛ που διαγωνίστηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Τα θέματα της πρώτης μέρας των Πανελλαδικών Εξετάσεων κρίθηκαν βατά και κλιμακούμενης δυσκολίας.
Αυτό ήταν επιβεβλημένο να συμβεί καθώς οι συνθήκες της καραντίνας έχουν επηρεάσει ψυχοσωματικά τους υποψηφίους όλο αυτό το διάσημα της προετοιμασίας τους. Πέραν των άλλων, για πρώτη φορά οι υποψήφιοι διδάχτηκαν την ύλη των εξετάσεων, τόσο σε επίπεδο σχολείου, όσο και φροντιστηρίου με τηλεκπαίδευση. Χθες μαθητές και εκπαιδευτικοί πέρασαν το κατώφλι των εξεταστικών κέντρων έχοντας ανά χείρας το αρνητικό αποτέλεσμα από το τεστ κορονοϊού.
Απουσίες υπήρξαν αλλά προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί εάν αυτές οφείλονταν στην πανδημία. Ειδικότερα στην Αχαΐα, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έδωσε ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανδρέας Ζέρβας «στους 2.400 υποψηφίους είχαμε 140 που δεν προσήλθαν στις εξετάσεις αλλά δεν γνωρίζουμε την αιτιολογία. Είχαμε επίσης 10 υποψηφίους που ανήκουν στην κατηγορία των φυσικώς αδυνάτων, είχαν δηλαδή κάποια γνωμάτευση από Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα ή το ΚΕΔΔΥ».
Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία των Πανελλαδικών υπήρξαν απρόοπτα σε δύο εξεταστικά κέντρα. «Λίγο πριν σταλούν τα θέματα είχαμε διακοπή του ηλεκτρικού στο 2ο ΓΕΛ Αιγίου και στο ΓΕΛ Καμαρών. Ειδοποιήθηκε η ΔΕΗ και άμεσα έγινε η αποκατάσταση πριν ξεκινήσει η διαδικασία αποστολής των θεμάτων» αναφέρει ο κ. Ζέρβας προσθέτοντας ότι «πέραν των προβλημάτων αυτών δεν αντιμετωπίσαμε κανένα άλλο ζήτημα κι έτσι όλα κύλησαν ομαλά».
ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τόσο οι ίδιοι οι υποψήφιοι όσο και ο εκπαιδευτικός κόσμος σχολίασαν ότι όλοι οι εξεταζόμενοι θα μπορούσαν να ανταποκριθούν στον βαθμό που έχουν καλλιεργήσει την ικανότητα παραγωγής λόγου.
Ειδικότερα οι υποψήφιοι κλήθηκαν να αναπτύξουν κείμενο με τίτλο «Το αύριο δεν είναι πια αδιαπέραστο πέπλο». Τα κείμενα αναφοράς είχαν θεματικό κέντρο τις επαγγελματικές προοπτικές των νέων, ενώ το θέμα ανάπτυξης αναφερόταν στα εφόδια που απαιτούνται στη νέα πραγματικότητα και στις δράσεις των νέων με στόχο τη βελτίωση του κόσμου. Σε ό,τι αφορά τη Λογοτεχνία οι υποψήφιοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερώτηση σε ποίημα του Ν. Γκάτσου.
ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ
Στις φετινές εξετάσεις συμμετέχουν λίγο περισσότεροι από 100.000 υποψήφιοι για να διεκδικήσουν τις 77.415 θέσεις εισακτέων που θα διατεθούν στα πανεπιστήμια για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, καθώς και εκείνες σε σχολές που εποπτεύονται από τα υπουργεία Αμυνας, Προστασίας του Πολίτη και Ναυτιλίας. Βέβαια, κρίσιμες πτυχές των εξετάσεων ορίζονται από την πανδημία.
Από την άλλη, η εξεταστέα ύλη έχει μειωθεί κατά 25% με 30%, ωστόσο οι συνθήκες της καραντίνας έχουν επηρεάσει –ψυχολογικά και σωματικά– την προετοιμασία των υποψηφίων. Αυτό αναμένεται να αποτυπωθεί και στις επιδόσεις τους οι οποίες πιθανόν να χειρότερες από πέρυσι.
ΕΠΑΛ
Σήμερα οι Πανελλήνιες εξετάσεις συνεχίζονται και εξεταστικά θρανία θα καθίσουν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ οι οποίοι θα διαγωνιστούν στο μάθημα των Νέων Ελληνικών. Σε επίπεδο Δυτικής Ελλάδας οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ ανέρχονται σε 1.400.
ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Από φέτος έχουμε την καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (ΕΒΕ), η οποία εντείνει την αγωνία των μέτρια προετοιμασμένων υποψηφίων. Συγκεκριμένα, η ΕΒΕ θα προκύπτει κάθε χρόνο από τον μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων στα μαθήματα κάθε επιστημονικού πεδίου -συνολικά 4- πολλαπλασιαζόμενο με συντελεστή τον οποίο θα αποφασίζει κάθε τμήμα ΑΕΙ που είναι ενταγμένο στο πεδίο. Ενδεικτικά, πέρυσι ο μέσος όρος των επιδόσεων των υποψηφίων στο 1ο επιστημονικό πεδίο (ανθρωπιστικές σπουδές) ήταν 11,1, στο 2ο (θετικές – τεχνολογικές επιστήμες) 11,44, στο 3ο (υγείας) 11,56 και στο 4ο επ. πεδίο (οικονομίας – πληροφορικής) 9,81.
Από την ΕΒΕ θα επηρεαστούν τα περιφερειακά ΑΕΙ και ιδίως τα τμήματα χαμηλής ζήτησης. Βέβαια, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχώρησε στην ανακατανομή των θέσεων υπέρ των περιφερειακών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων. Συγκεκριμένα, για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, οι θέσεις που παίρνουν τα πανεπιστήμια είναι οι εξής:
⦁ Αθηνών 6.765 θέσεις από 7.836 πέρυσι
⦁ ΑΠΘ 6.396 θέσεις από 6.554
⦁ Πατρών 6.283 θέσεις από 7.000
⦁ Δυτικής Μακεδονίας παίρνει 5.200 από 4.700 πέρυσι
⦁ Αιγαίου 4.058 από 3.696
⦁ Δημοκρίτειο 5.953 από 5.770
Από φέτος, μετά τις Πανελλήνιες, καθιερώνεται το διπλό μηχανογραφικό. Παράλληλα με το γνωστό μηχανογραφικό δελτίο για τις θέσεις στα ΑΕΙ, οι υποψήφιοι θα μπορούν να συμπληρώσουν και μηχανογραφικό για τις θέσεις των δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ). Τα ΙΕΚ έχουν 130 ειδικότητες σε 24 επαγγελματικούς τομείς. Υπολογίζεται ότι τον Ιούλιο θα δοθούν περίπου 6.000 θέσεις σε ΙΕΚ – μια επιλογή στην οποία το υπουργείο Παιδείας δίνει ιδιαίτερο πολιτικό βάρος, με στόχο οι απόφοιτοι λυκείου να μην έχουν ως μόνη σοβαρή επιλογή τα ΑΕΙ, αλλά και επαγγελματικές σπουδές με βάση τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News