Πατρών – Πύργου: Επιπλέον έργα σε ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαΐα με «εντέλλεσθε»

Κυβερνητική εντολή στην «Ολυμπία Οδό» για εκπόνηση μελετών επιπλέον εργασιών στον αυτοκινητόδρομο, κατά μήκος Αχαΐας και Ηλείας. Θα εκτελεστούν πρόσθετες εργασίες, σε κομβικά σημεία, με σκοπό να εξυπηρετηθούν οι τοπικές κοινωνίες και να «σβηστούν» λάθη και παραλείψεις παλαιότερων χαράξεων και σχεδιασμών.

ΒΙΠΕ

Εντολή στην Ολυμπία Οδό για την εκπόνηση σειράς μελετών, προκειμένου να προστεθούν επιπλέον εργασίες στο τμήμα Πάτρα – Πύργος, σε Αχαΐα και Ηλεία, έδωσε προ ημερών το υπουργείο Υποδομών στην παραχωρησιούχο.

Οι εντολή εκτέλεσης των πρόσθετων μελετών, προβλέπεται ως δικαίωμα προαίρεσης του Δημοσίου στα τεύχη δημοπράτησης του έργου «Ολοκλήρωση του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος». Αφορούν σε πρόσθετες εργασίες που θα γίνουν σε κομβικά σημεία του νέου αυτοκινητόδρομου και έχουν διπλό σκοπό.
Από τη μια επιλύονται ζητήματα οδικής ασφάλειας με αναπτυξιακό πρόσημο και από την άλλη, ικανοποιούνται αιτήματα των τοπικών διαμερισμάτων Ανω και Κάτω Αλισσού, ώστε να καλυφθούν ανάγκες τοπικών μετακινήσεων και καθημερινών διασυνδέσεων, τα οποία υποστηρίχθηκαν και προωθήθηκαν από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, προς το Υπ. Υποδομών.

ΒΙΠΕ

Με χρώμα οι παρεμβάσεις για τις οποίες ζητήθηκαν μελέτες από το υπουργείο Υποδομών

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΒΙΠΕ
Στην Αχαΐα, η πρώτη σημαντική μελέτη που ζητείται από το υπουργείο Υποδομών, αφορά στην ανακατασκευή του οδοστρώματος της υφιστάμενης οδού μήκους 3,3km περίπου, που διασυνδέει τον ανισόπεδο κόμβο της ΒΙΠΕ Πατρών μέχρι την είσοδο της ΒΙΠΕ.

Η αναγκαιότητα της συγκεκριμένης παρέμβασης είναι προφανής και έχει σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφοριακής ασφάλειας του δρόμου διασύνδεσης της ΒΙΠΕ με τον νέο αυτοκινητόδρομο, λόγω της κίνησης πολλών φορτηγών αυτοκινήτων καθημερινά.

ΗΜΙΚΟΜΒΟΣ ΚΑΤΩ ΑΧΑΪΑΣ
Η δεύτερη μεγάλη προσθήκη στην Πατρών – Πύργου που ζητείται από το Υπ. Υποδομών, αφορά στην κατασκευή ενός ημικόμβου, λίγο πριν τη γέφυρα Πείρου. Ο ημικόμβος θα αποτελεί στην ουσία την πρώτη έξοδο του αυτοκινητόδρομου προς την Κάτω Αχαΐα, ενώ θα λειτουργεί και ως είσοδος στον αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση μόνο προς Πάτρα, εξυπηρετώντας ανάγκες τοπικών μετακινήσεων. Αυτό που δεν διευκρινίζεται προς το παρόν είναι αν ο ημικόμβος θα έχει και πλευρικά διόδια.

ΤΟΠΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ
Τρεις ακόμα παρεμβάσεις, για τις οποίες ζητήθηκε μελέτη από την Ολυμπία Οδό, αφορούν αιτήματα των προέδρων των τοπικών διαμερισμάτων Ανω και Κάτω Αλισσού προς τη γενική γραμματέα Υποδομών, με σκοπό να επιλυθούν προβλήματα που θα δημιουργήσει στην περιοχή τους, η κατασκευή του νέου Αυτοκινητόδρομου.

Υπόγεια διασύνδεση Αλισσού – Παραλία Αλισσού. Στο πλαίσιο αυτό, δόθηκε εντολή για μελέτη κατασκευής κάθετης οδού εκεί όπου σήμερα είναι τα φανάρια Κομνηνού, κάτω από τον αυτοκινητόδρομο. Αυτή η διασύνδεση θα εξυπηρετεί τις τοπικές μετακινήσεις και θα τις επανασυνδέει με την ΠΕΟ Πατρών – Πύργου, ώστε να μην χρειάζεται οι κάτοικοι των περιοχών αυτών, να εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο.

Διασταύρωση Κάτω Αλισσού, όπου ζητείται η αναβάθμιση της νότιας παράπλευρης οδού επί της σημερινής Πατρών-Πύργου, από το ύψος των φαναριών Κομνηνού μέχρι εκεί. Το συγκεκριμένο οδικό τμήμα που θα συγχωνευθεί στον νέο αυτοκινητόδρομο, πρακτικά θα μετακινηθεί λίγο πιο νότια, για να συνεχίσει να εξυπηρετεί ανάγκες τοπικών μετακινήσεων.

Στην Παραλία Αλισσού, τέλος, ζητείται η αναβάθμιση ενός μικρού τμήματος του τοπικού οδικού δικτύου, που αναμένεται ότι θα επιβαρυνθεί κυκλοφοριακά από όλες αυτές τις μεγάλες κυκλοφοριακές αλλαγές.