Στυλιανίδης για Σουέζ: Είμαστε εδώ για να αντιμετωπίσουμε κάθε πειρατή της διεθνούς τάξης
Όσα δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης για το θέμα.
«Ο Πειραιάς και τα άλλα μας λιμάνια θα χάσουν πολλά αν δεν περάσουν τα πλοία από το Σουέζ», ανέφερε μεταξύ άλλων μιλώντας στο Ertnews και την εκπομπή Prime, ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης και συμπλήρωσε πως ο δυτικός κόσμος έχει δυνατότητες τεχνολογικές για να αντιμετωπίσει τις επιθέσεις των Χούθις και μπαίνει και η Ευρώπη στη συμμαχία για προστασία του εμπορίου μέσω του Σουέζ.
Όπως δήλωσε για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί: «Όχι μόνο ξέφυγε, αλλά απειλεί το διεθνές εμπόριο, Σε μια στιγμή όπου η διεθνής οικονομία μετά από μια κρίση που πέρασε με την άνοδο των επιτοκίων και προσπαθούμε να σταθεροποιήσουμε τα επιτόκια για να επανέλθουμε στην ανάπτυξη, τώρα, εάν δεν αντιμετωπιστεί αυτή η κρίση και αναγκάζονται όλες οι μεταφορές να αποφεύγουν το Σουέζ και να γίνονται με τον γύρο της Αφρικής, αντιλαμβάνεστε ότι το κόστος στο διεθνές εμπόριο θα είναι πολύ μεγάλο, ειδικά για χώρες όπως είναι η Ευρώπη, όλη η Ευρώπη αλλά και κάποιες χώρες της Ασίας.
Που σημαίνει ότι πολύ σωστά πάρθηκαν αυτές οι αποφάσεις για πρωτοβουλία για να αντιμετωπιστεί.
Και πιστεύω ξέροντας την περιοχή, γιατί ως πρώην Επίτροπος είχα πολλές επισκέψεις στην περιοχή, πιστεύω ότι υπάρχουν πάρα πολύ σοβαρές πιθανότητες να αντιμετωπιστεί η κατάσταση».
Συνέχισε λέγοντας πως: «Σε μια τέτοια κοινή πρωτοβουλία, σε μια τέτοια συμμαχία, η Ελλάδα δεν έπρεπε να ήταν απούσα και γι’ αυτό, με τη σύμφωνη γνώμη του πρωθυπουργού και τη συναρμοδιότητα τριών υπουργείων, του υφυπουργού Εξωτερικών κ. Πετρίδη, του Υπουργού Άμυνας, του κ. Δένδια και εμένα προσωπικά του Υπουργείου Ναυτιλίας, αποφασίσαμε αυτή τη συμμετοχή, είναι η πρωτοβουλία που πήραν οι Ηνωμένες Πολιτείες κατά κύριο λόγο και μπήκαν και δέκα χώρες στην αρχή.
Τώρα μπαίνει και η Ελλάδα, αλλά σας ανακοινώνω ότι ήδη και στην Ευρωπαϊκή Ένωση η γνωστή επιχείρηση Αταλάντα ετοιμάζεται να συμπαρασταθεί και αυτή σε αυτή την πρωτοβουλία. Μπαίνει και η Ευρώπη ως σύνολο.
Είχε ευρωπαϊκές χώρες πριν.
Αντιλαμβάνεστε ότι μιλάμε για μια μεγάλη συμμαχία πλέον, η οποία ακριβώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει ένα μείζον πρόβλημα για τη διεθνή γεωπολιτική τάξη και το διεθνές εμπόριο, με ιδιαίτερες όμως επιπτώσεις στην περιοχή».
Ακολούθως ο κ. Στυλιανίδης είπε: «Αντιλαμβάνεστε ότι εάν τα πλοία δεν περνάνε από το Σουέζ, δεν θα φτάνουν στον Πειραιά, θα αναγκάζονται να κάνουν το γύρο της Αφρικής και μετά να φεύγουν.
Θα χάσουμε πάρα πολλά ως Πειραιάς από το διαμετακομιστικό εμπόριο και όχι μόνο Πειραιάς, αλλά όλα μας τα λιμάνια.
Την ίδια στιγμή εντοπίζω ένα σοβαρό κίνδυνο, που έχει σχέση με την Αίγυπτο.
Η Αίγυπτος βρίσκεται σε μια εύθραυστη πολιτική σκηνή και αντιλαμβάνεστε ότι εάν έχουμε τόσο σοβαρές επιπτώσεις οικονομικές λόγω του Σουέζ, του Άσαντ, αυτό θα έχει αντανακλάσεις στην ίδια την αιγυπτιακή οικονομία και σε μια τέτοια εύθραυστη, σε ένα εύθραυστο πολιτικό σύστημα και με τα δεδομένα και με δεδομένα τα γεγονότα που συμβαίνουν σήμερα στη Γάζα, αντιλαμβάνεστε ότι αυτό ενδεχομένως να δημιουργήσει κάποιες εξελίξεις που θα ήταν δραματικές και κατά την άποψή μου δεν θα ήταν θετικές για την Ευρώπη, για τον δυτικό κόσμο και για εμάς όλους».
Επίσης ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε: «Κατ’ αρχήν στέλνει ένα πολύ δυνατό μήνυμα ότι η διεθνής κοινότητα, μια μεγάλη συμμαχία, είναι έτοιμη να συμπαρασταθεί στα πλοία που θέλουν να περάσουν από την Ερυθρά Θάλασσα και να φτάσουν στη Μεσόγειο. Αυτό είναι ένα δυνατό και πολιτικό μήνυμα, αλλά και ουσιαστικό.
Το δεύτερο η συμμετοχή της Αταλάντα, πρωτοβουλίας που είχαμε ως Ευρωπαϊκή Ένωση στην περιοχή της Σομαλίας, απέδειξε τότε ότι μπορούσαμε να περιορίσουμε στο ελάχιστο όλες αυτές τις επιθέσεις των λεγόμενων Σομαλών πειρατών.
Στέφθηκε με επιτυχία. Τώρα δεν λέω ότι είμαστε στην ίδια κατάσταση. Οι Χούτις διαθέτουν κάποια όπλα τα οποία είναι πολύ πιο εξελιγμένα.
Φαίνεται ότι είναι όπλα που προέρχονται από ιρανική προέλευση, αλλά θεωρώ ότι μια τέτοια συμμαχία με δυνατότητες αντι πυραυλικές, αντι αντιαεροπορικής άμυνας τελευταίας τεχνολογίας, έχει πάρα πολύ μεγάλες δυνατότητες.
Δεν είμαι ειδικός σε αυτά τα στρατιωτικά θέματα, αλλά μια εμπειρία που έχω, μου λέει ότι οι άνθρωποι και τα συστήματα και τα πλοία από όλες αυτές τις μεγάλες χώρες που θα βρεθούν πολύ σύντομα στην Ερυθρά Θάλασσα θα δημιουργήσουν αυτό που λέμε ένα σχέδιο, ένα πλέγμα σιγουριάς, έτσι ώστε τα πλοία να κινούνται στην Ερυθρά Θάλασσα με σιγουριά».
Ως προς το ρίσκο τέτοιων επιλογών, απάντησε πως: «Πρώτα πρέπει να τονίσω ότι η Ελλάδα δεν μπορούσε να ήταν απούσα.
Θα έπρεπε να συμμετάσχει. Είναι παγκόσμια ναυτική – ναυτιλιακή δύναμη και από την άλλη θα πρέπει να επιδείξει τη δυνατή πολιτική της βούληση σε τέτοιες συμμαχίες.
Για να μπορούμε να ζητάμε κάποια στιγμή πρέπει κάποια στιγμή, να προσφέρουμε κάτι σημαντικό και την πολιτική μας στήριξη, αλλά και τη δική μας φρεγάτα.
Θεωρώ, όπως είπα και πριν, όλα αυτά τα νέα συστήματα εξελιγμένα μεταξύ αυτών και η δική μας φρεγάτα, θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν μια ομάδα ανθρώπων όπως είναι οι Χούτις, που έχουν κάποια εξελιγμένα όπλα.
Αλλά θεωρώ ο δυτικός κόσμος έχει άλλες δυνατότητες τεχνολογικές να αντιμετωπίσει τέτοια.
Θα πω ένα παράδειγμα.
Όλοι οι βαλλιστικοί πύραυλοι οι οποίοι έχουν εκτοξευτεί από την περιοχή της Υεμένης εναντίον του Ισραήλ αυτή την περίοδο από τους Χούτις κανένας δεν έχει φτάσει στο Ισραήλ.
Δείχνουν κάτι και χρησιμοποιούν drones από ότι φαίνεται για να μπορούν να χτυπούν πλοία μέσα στην Ερυθρά Θάλασσα.
Θεωρώ ότι υπάρχουν οι δυνατότητες oi τεχνολογικές για να αντιμετωπιστούν τέτοιου είδους επιθέσεις, αλλά επαναλαμβάνω για μένα το πιο σημαντικό και σίγουρα εμείς μιλάμε για να εξασφαλίσουμε και τα πλοία, τα ελληνόκτητα αλλά και τους ναυτικούς μας, tο πιο σημαντικό όμως είναι ότι είναι το μήνυμα που φεύγει από μια τέτοια συμμαχία.
Είμαστε εδώ για να αντιμετωπίσουμε κάθε πειρατή της διεθνούς τάξης.
Αυτό είναι πολύ σημαντικό.
Εγώ ήμουν στο πολιτικό σκέλος της συζήτησης και διαπραγμάτευσης και την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Συμμαχία.
Αυτά τα στοιχεία τα έχει το υπουργείο Άμυνας και νομίζω ότι δεν θα ήταν σωστό να μιλήσω περαιτέρω για λεπτομέρειες αυτής της επιχείρησης, διότι καμιά φορά και η μυστικότητα χρειάζεται σε αυτές τις περιπτώσεις».
Διαβάστε επίσης:
Πάτρα: «Εσπασαν» τις αλυσίδες του «πάρκινγκ» στον Μόλο – Απέτυχαν τα μέτρα του Δήμου
Επίδομα θέρμανσης για ρεύμα: Άνοιξαν οι αιτήσεις, οι δικαιούχοι και τα ποσά
Αράχωβα: Κατηγορούν μέχρι και τον «γιο του Δημάρχου» για την κακοποίηση του Όλιβερ – «Δεν έχω γιο»
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News