Τι συνέβη με το τεχνικό πρόβλημα στην παλιά γέφυρα του Ευρίπου, λειτουργεί εκ νέου για οχήματα και πεζούς

Είναι στα όριά της, 65 ετών πλέον και χρειάζεται αντικατάσταση ή επιδιόρθωση

Τι συνέβη με το τεχνικό πρόβλημα στην παλιά γέφυρα του Ευρίπου, λειτουργεί εκ νέου για οχήματα και πεζούς

Δόθηκε στην κυκλοφορία για πεζούς και οχήματα, αλλά όχι και για τη διέλευση πλοίων, προς το παρόν, η παλιά γέφυρα του Ευρίπου στη Χαλκίδα, μετά από βλάβη στον ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό, το βράδυ της Κυριακής (3.8.2025), με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην περιοχή, καθώς δεν υπήρχε άμεση εναλλακτική διέλευσης.

Καιρός: Πρώτα μερικές ανάσες δροσιάς και μετά πάλι ζέστη!

Το πρόβλημα αποκαταστάθηκε και η γέφυρα, που κατασκευάστηκε το 1960 είναι διαθέσιμη για διέλευση πεζών και οχημάτων, αλλά όχι για την εξυπηρέτηση αναγκών ναυσιπλοΐας, κάτι που θα γίνει μέχρι την πλήρη αποκατάσταση του τεχνικού προβλήματος. Οι τεχνικοί προσπαθούσαν όλο το βράδυ να λύσουν το πρόβλημα, που εντοπίστηκε σε μία από τις ψηφιακές κάρτες που ελέγχουν τα έμβολα ανύψωσης και επαναφοράς.

Από το πρωί της Δευτέρας, η κυκλοφορία στους δρόμους της Χαλκίδας είχε χτυπήσει «κόκκινο». Εκατοντάδες οδηγοί παρέμειναν εγκλωβισμένοι, λόγω της διακοπής σύνδεσης μέσω της Παλαιάς Γέφυρας, ενώ δεν υπήρχε άμεση εναλλακτική διέλευσης εντός του αστικού ιστού.

Η ταλαιπωρία ήταν μεγάλη, εφόσον οι μετακινήσεις προς εργασία, σχολεία και δημόσιες υπηρεσίες περνούν πλέον αποκλειστικά μέσω της Υψηλής Γέφυρας.

Το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι το πρώτο. Αντίστοιχο πρόβλημα είχε παρουσιαστεί και πριν από περίπου έξι χρόνια, όταν η γέφυρα είχε επίσης «κολλήσει», λόγω παλαιότητας και ηλεκτρονικών δυσλειτουργιών. Και τότε, η διαδικασία επαναφοράς πραγματοποιήθηκε χειροκίνητα και διήρκεσε ώρες, με σημαντικές επιπτώσεις στην κυκλοφορία.

Ο επικεφαλής του Οργανισμού Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ) Μπάμπης Μανιάτης δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «η γέφυρα είναι 65 ετών. Έχει φτάσει στα όριά της. Χρειάζεται αντικατάσταση ή μια μεγάλη χρηματοδότηση για γενική επιδιόρθωση» και ότι το ενδεχόμενο ενός νέου διαλόγου για ριζική ανακατασκευή ή αντικατάσταση του έργου, είναι ανοιχτό.