Βασίλης Αϊβαλής για το αντλιοστάσιο στη Ρομάντζα: Τεχνικές λύσεις υπάρχουν. Αυτό που λείπει είναι ο διάλογος και η καινοτομία
Ο κ. Αϊβαλής κάλεσε τον Δήμο να επανεξετάσει την στάση του και αναφέρθηκε στις εναλλακτικές που υπάρχουν ώστε η κατασκευή του αντλιοστασίου να γίνει με σύγχρονες μεθόδους που συνεπάγονται τη μικρότερη δυνατή όχληση.
Στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των κατοίκων της περιοχής της Ρομάντζας, για την κατασκευή αντλιοστασίου σε χώρο που έχει χαρακτηριστεί εδώ και χρόνια ως πλατεία, παραβρέθηκε χθες Κυριακή, ο επικεφαλής της παράταξης «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι» Βασίλης Αϊβαλής.
Στην τοποθέτησή του ο κ. Αϊβαλής επεσήμανε ότι η επιστήμη έχει δώσει τεχνικές εναλλακτικές λύσεις σε ό,τι αφορά την κατασκευή αντλιοστασίων, οι οποίες δεν δημιουργούν όχληση στις περιοχές κατασκευής τους, σέβονται το περιβάλλον και δεν επηρεάζουν τους κατοίκους.
Υπογράμμισε ωστόσο ότι η Δημοτική Αρχή πριν προβεί στην κατασκευή του συγκεκριμένου αντλιοστασίου σε κατοικημένη ζώνη, δεν εξάντλησε τα περιθώρια διαλόγου με τους κατοίκους, δεν ρώτησε τη γνώμη των εξειδικευμένων νέων επιστημόνων επί του θέματος και προχώρησε κατά την συνήθη τακτική της στην πεπατημένη οδό με ένα τρόπο σχεδιασμού αντλιοστασίων που ισχύει επί τριάντα χρόνια.
Κάλεσε τον Δήμο να επανεξετάσει την στάση του και αναφέρθηκε στις εναλλακτικές που υπάρχουν ώστε η κατασκευή του αντλιοστασίου να γίνει με σύγχρονες μεθόδους που συνεπάγονται τη μικρότερη δυνατή όχληση.
Η τοποθέτηση του κ. Αϊβαλή, είχε ως εξής:
«Προφανώς και υπάρχει η αναγκαιότητα κατασκευής συστήματος προώθησης λυμάτων στην περιοχή έτσι ώστε να επιτευχθεί διύλιση τους, αναβάθμιση του περιβάλλοντος και άρα της ποιότητας ζωής των κατοίκων. Πού θα χωροθετηθεί ένα τέτοιο αντλιοστάσιο; Ο τόπος χωροθέτησης δεν είναι κατά το δοκούν. Γιατί όλοι οι αγωγοί που θα συνδεθούν με το αντλιοστάσιο και θα εξυπηρετήσουν την περιοχή αφορούν όδευση λυμάτων με φυσιολογική ροή. Μπορεί να γίνει η χωροθέτηση σε άλλη θέση; Ναι μπορεί, αλλά αυτό θα πρέπει να γίνει σε κοντινή απόσταση έτσι ώστε να κατασκευαστούν επιπλέον αγωγοί που θα καλύψουν αυτή την απόσταση εφόσον χωροθετηθεί σε μια άλλη θέση.
Είναι ενδεδειγμένος ο τρόπος κατασκευής που έχει επιλέξει και εφαρμόσει η ΔΕΥΑΠ αυτή τη στιγμή; Τεχνικά είναι ορθός. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το οτιδήποτε το οποίο είναι μόνο τεχνικά ορθό το κατασκευάζουμε. Θα πρέπει να δούμε και άλλες παραμέτρους. Με πρώτη το αν δημιουργεί όχληση. Και όχι, η Δημοτική Αρχή, αυτό δεν το έχει δει.
Η δεύτερη παράμετρος είναι το να ικανοποιείται έστω και στο ελάχιστο, το κομμάτι της ένταξης του συγκεκριμένου όγκου στο τοπίο. Ούτε αυτό το έχει δει η Δημοτική Αρχή. Έχουμε έναν μεγάλο όγκο σε μια γωνία πλατείας.
Τι έκανε η Δημοτική Αρχή; Επειδή συνηθίζει να μην συνεργάζεται και να μην ενσωματώνει στις αποφάσεις της και άλλες σωστές απόψεις, δεν ρώτησε ούτε τη γνώμη των πολιτών, ούτε τη γνώμη των νέων μηχανικών που έχουν μια σύγχρονη γνώση στα πράγματα. Τα έκανε όλα σύμφωνα με την πεπατημένη και έτσι έχουμε έναν τρόπο σχεδιασμού ο οποίος ισχύει εδώ και τριάντα χρόνια. Καμία διορατικότητα στο σχεδιασμό, καμία πρόβλεψη να εντάξουμε σε αυτόν σύγχρονους τρόπους σχεδιασμού ώστε να βελτιώσουμε αυτό το οποίο θέλουμε να φτιάξουμε και το οποίο αύριο ίσως φανεί σαν έκτρωμα.
Τεχνικά υπάρχουν λύσεις; Υπάρχουν.
-Η πλήρης υπογειοποίηση είναι η πιο ακριβή λύση. Έχει και επισφάλειες. Δηλαδή άμα πλημυρίσει ο δρόμος λόγω της κλίσης του οδοστρώματος αύριο τι θα γίνει; Λύνεται; Ναι, με επιμέρους φρεάτια και άλλες διατάξεις. Η επιστήμη έχει απαντήσεις.
-Η ημιυπογειοποίηση του αντλιοστασίου είναι η δεύτερη λύση. Έτσι, ώστε να διασφαλίζεται και ο φυσικός αερισμός γιατί στην πρώτη περίπτωση θα θέλαμε τεχνικό αερισμό για την απόσμηση, άρα μεγαλύτερο κόστος. Με την ημιυπογειποίηση, περιορίζουμε και τις επισφάλειες που έχουμε στην πρώτη περίπτωση. Όταν μιλάμε για ημιυπογειποίηση, μιλάμε για κατασκευή μέχρι ενά- ενάμιση μέτρο.
-Τρίτος τρόπος, είναι το ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος- πίνακες (επίγειο μέρος αντλιοστασίου) να μην είναι μαζί με τις αντλίες. Να είναι απομακρυσμένο.
– Και τελευταία περίπτωση, στην φάση κατασκευής αυτής της στιγμής, είναι η ελαχιστοποίηση στο μέγιστο δυνατό του προβλεπόμενου ύψους στο απολύτως απαραίτητο δηλαδή και η αξιοποίηση του συγκεκριμένου όγκου με εξωραϊσμό της πλατείας και ένταξή του σε αυτήν, έτσι ώστε να χρησιμοποιείται το συγκεκριμένο ύψος για μια δράση. πχ για skateboard, ή για τσουλήθρες, κ.α.
Το θέμα είναι όσοι έχουν την τύχη της πόλης στα χέρια τους να μάθουν να διαβουλεύονται με τους συμπολίτες και τους επιστήμονες και να ενσωματώνουν στις αποφάσεις τη σύγχρονη γνώση έτσι ώστε να προκρίνεται το βέλτιστο. Καλώ τη Δημοτική Αρχή της Πάτρας λοιπόν, έστω και αυτή τη στιγμή, να διαβουλευτεί με τους πολίτες της περιοχής και την επιστημονική κοινότητα έτσι ώστε να συναποφασιστεί ποιο θα είναι το καλύτερο για το σύνολο της περιοχής και όχι ό,τι βολεύει περισσότερο».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News