Έρευνα DATA C – Τρένο Πάτρας: Τι λένε στην «Π» θεσμικοί παράγοντες για τη διέλευση
Χρήστος Κορδάς, Βασίλης Αϊβαλής και Χρήστος Οικονόμου καταθέτουν τις απόψεις τους για τον τρόπο που πρέπει να διέλθει το τρένο από την Πάτρα.
Σχεδόν διχασμένη εμφάνισε την τοπική κοινωνία της Πάτρας το ερώτημα ποια επιλογή προτιμά για τη διέλευση του τρένου από την πόλη, ενώ το 1/5 των ερωτηθέντων δεν πήρε θέση.
Η έρευνα της DATA RC για λογαριασμό της «Π» και του pelop.gr αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης χθες στην πόλη, καθώς το σιδηροδρομικό έργο αποτελεί βασική προϋπόθεση για την αναπτυξιακή προοπτική της πόλης και την ουσιαστική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Δημοσκόπηση Data Consultants: Το τρένο διχάζει την Πάτρα
Με σχετικά μικρό προβάδισμα οι Πατρινοί προκρίνουν τη διεκδίκηση της πλήρους υπογειοποίησης στη διαδρομή Ρίο – κέντρο Πάτρας (41,8%), αλλά ισχυρό προβάλλει το ποσοστό των δημοτών που θεωρεί ότι η πρόταση του υπουργού είναι η ρεαλιστική (38,5%).
Σήμερα η «Π» επικοινώνησε με θεσμικούς παράγοντες της πόλης που γνωρίζουν τον κλάδο των κατασκευών, για να δούμε τις απόψεις τους για το θέμα, αλλά και να επικεντρωθούμε στην ουσία της δικής τους οπτικής.
ΚΟΡΔΑΣ: «Η ΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ»
Ο αντιδήμαρχος Εργων και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού Χρήστος Κορδάς τονίζει την επόμενη μέρα της έρευνας της Data RC για την «Π» και το pelop.gr:
«Το θέμα έχει την ουσία του, η οποία είναι το μέλλον. Θέλουμε να διαιρεθεί η πόλη λόγω του κόστους υλοποίησης; Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι το τρένο θα γίνει μία φορά και θα το έχουμε σε αυτή τη μορφή για περισσότερα από 100 χρόνια. Η δόμηση στις περιοχές που περνάει το τρένο είναι ήδη πυκνή, τι θα συμβαίνει σε 100 χρόνια σε αυτές τις περιοχές; Γι’ αυτό πρέπει να σκεφτόμαστε μακροπρόθεσμα. Οι πόλεις ζουν για πάντα. Εμείς πιστεύουμε πως αξίζει να διεκδικούμε την υπογειοποίηση. Δεν ζητάμε κάτι παράλογο, είναι θέμα της πόλης και οι νέες τεχνολογίες στις κατασκευές μπορούν να βοηθήσουν να γίνει το έργο ευκολότερα απ’ ότι στο παρελθόν».
ΑΪΒΑΛΗΣ: «ΜΕ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΤΟΜΗΣ»
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής παίρνει θέση και ξεκαθαρίζει για μία ακόμα φορά την άποψη του Τεχνικού Επιμελητηρίου για τον τρόπο που πρέπει να περάσει το τρένο από την Πάτρα: «Ο δήμαρχος καλά κάνει και ζητάει από την μεριά του το μέγιστο για την πόλη του. Από την άλλη, το ΤΕΕ ορθώς υποστηρίζει για υπογειοποίηση της γραμμής από πριν την Κανελλοπούλου μέχρι το Νότιο Πάρκο και μετά τη συνέχιση της γραμμής έως το νέο λιμάνι. Στη θέση του ΤΕΕ ήρθαν και η ΕΡΓΟΣΕ αλλά και δύο υπουργοί, ο Χρ. Σπίρτζης και ο Κ. Καραμανλής. Εμείς λέμε ότι το τρένο πρέπει να πάει στο λιμάνι και στη ΒΙΠΕ και να γίνει η σύνδεση με την Ηλεία με τον σχεδιασμό της χρυσής τομής. Αυτό σημαίνει υπογειοποίηση στο βασικό δομημένο αστικό ιστό της πόλης. Ο δήμαρχος ως δήμαρχος μπορεί να διεκδικεί αλλά πρέπει να γίνει άμεσα το έργο. Ειδάλλως, αν το λιμάνι δεν έχει τρένο, δεν θα δημιουργηθούν οι συνθήκες να αναθαρρήσει. Το “μαγικό κλειδί” είναι οι συνδυασμένες μεταφορές που μειώνουν το κόστος και το χρόνος μεταφοράς εμπορευμάτων».
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: «ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΑ»
Ο σιδηροδρομικός μηχανικός και προϊστάμενος του ΟΣΕ Πάτρας Χρήστος Οικονόμου εκτιμά ότι δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος για το έργο: «Το τρένο πρέπει να έρθει όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Αυτή τη στιγμής δεν γνωρίζουμε τα κόστη, τους χρόνους παράδοσης, τις χρηματοδοτήσεις. Αρα φαντάζουν όλα έωλα και εμείς σαν πόλη πρέπει να κάνουμε την πολιτική στην άκρη και να αποφασίσουμε. Μου έκανε εντύπωση πως όσο ανεβαίνει το μορφωτικό επίπεδο, τόσο χάνει η λύση της πλήρους υπογειοποίησης. Πάντως και το υπουργείο “πατάει” πάνω στην πρόταση του Δήμου με την μερική υπογειοποίηση. Η ουσία όμως είναι ότι το έργο πρέπει να έρθει γρήγορα χωρίς να διαταραχθεί η ζωή της πόλης. Εδώ δυσκολευόμαστε με έναν ποδηλατόδρομο, τι θα κάνουμε όταν θα πρέπει να κλείσει για χρόνια η Οθωνος Αμαλίας και ταυτόχρονα θα έχει χαθεί και ο Προαστιακός;».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News