Φόρμουλα -1: Όλα έτοιμα για την καρό σημαία, τι θα πρέπει να γνωρίζεται

Τέλος η αγωνία για τους χιλιάδες φίλους της φόρμουλα -1, καθώς σε λίγες ώρες ξεκινάει η 75η σεζόν του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 στο «Άλμπερτ Παρκ» της Μελβούρνης.
Οι 10 ομάδες και οι 20 οδηγοί τους θα αγωνιστούν για πρώτη φορά φέτος στο 100% των δυνατοτήτων τους με στόχο να κατακτήσουν την κορυφή, όμως το σίγουρο είναι ότι θα προσφέρουν πλούσιο θεαμα. Η επικαιρότητα είναι ήδη έντονη πριν την έναρξη του τριημέρου στο οποίο αναμένουμε και έντονες βροχοπτώσεις που ίσως ανατρέψουν τα προγνωστικά!
Από τη μία έχουμε την επέκταση συμβολαίου που έκανε ο Πιάστρι με την McLaren. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ο Αυστραλός θα κερδίζει περί τα 20 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος έως το 2028. Αυτό τον βάζει στην ίδια κατηγορία με τον teammate του, Λάντο Νόρις. Όλα δείχνουν ότι η McLaren ξεκινάει την σεζόν χωρίς να δίνει προτεραιότητα σε κάποιον από τους οδηγούς της.
Από την άλλη έχουμε το ερώτημα του κατά πόσον η Ferrari έκρυβε το πραγματικό της δυναμικό στις χειμερινές δοκιμές. Ο Νόρις πιστεύει ότι η Scuderia θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστική στην Μελβούρνη από ότι θα περίμεναν οι περισσότεροι.
Όσο για την Red Bull, η αυστριακή ομάδα έχει ανακινήσει ξανά το θέμα του mini-DRS. Σύμφωνα με την ομάδα του Κρίστιαν Χόρνερ, οι McLaren και Ferrari χρησιμοποίησαν το τρικ στο Μπαχρέιν. Υπενθυμίζουμε ότι οι έλεγχοι για τις πίσω πτέρυγες θα είναι πιο αυστηροί από τη Μελβούρνη ήδη. Ακόμη κι έτσι, πάντως, ο Φερστάπεν δηλώνει ότι οι ελπίδες νίκης στο Άλμπερτ Παρκ δεν είναι πολλές.
Και φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και την Mercedes. Η γερμανική ομάδα ίσως εκπλήξει ευχάριστα τους φίλους της στην Αυστραλία.
Το 5,278 χιλιομέτρων σιρκουί του Άλμπερτ Παρκ αποτελείται από δημόσιους δρόμους περιμετρικά της ομώνυμης λίμνης. Αντικατέστησε την περίφημη πίστα της Αδελαΐδας το 1996 ως τόπος διεξαγωγής του Αυστραλιανού Grand Prix φιλοξενώντας το έκτοτε ανελλιπώς.
Η πίστα μετά τις αλλαγές του 2022 στη διαδρομή της έχει γίνει αρκετά πιο γρήγορη από ότι στο παρελθόν. Τα set-up θα προσανατολίζονται περισσότερο προς την παραγωγή χαμηλού φορτίου κάθετης δύναμης. Οι ζώνες DRS στην Μελβούρνη είναι τέσσερις.
Η Pirelli φέρνει τις C3, C4 και C5 γόμες ως σκληρή, μέση και μαλακή αντίστοιχα. Η άσφαλτος είναι αρκετά λεία και η φθορά των ελαστικών μικρή. Παρά ταύτα οι περισσότεροι οδηγοί πέρσι είχαν βγάλει τον αγώνα με δύο στάσεις. Οι C3 και C4 γόμες θα είναι οι κρίσιμες για τον αγώνα της Κυριακής. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τα ελαστικά στην Μελβούρνη είναι η αντιμετώπιση του graining.
To 2022 στο GP είχε κυριαρχήσει ο Λεκλέρ με την Ferrari ενώ το 2023 Φερστάπεν θριάμβευσε σε έναν επεισοδιακό αγώνα. Τέλος, στον περσινό αγώνα ήταν ο Σάινθ που είχε φέρει την Ferrari του πρώτη στον τερματισμό, μπροστά από εκείνη του τότε teammate του, Σαρλ Λεκλέρ. Η καρό σημαία πέφτει έπειτα από 58 γύρους.
Τηλεοπτική κάλυψη
Το τριήμερο θα καλυφθεί ολόκληρο, ζωντανά από τον ANT1+ ενώ ο αγώνας της Κυριακής θα μεταδοθεί ζωντανά και από τον ANT1. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:
Παρασκευή 14/03
03:30: FP1
07:00: FP2
Σάββατο 15/03
03:30: FP3
07:00: Κατατακτήριες δοκιμές
Κυριακή 16/03
06:00: Αγώνας
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News