Πάτρα: «Μνηστήρες» για έργα στην Μαρίνα – Ενδιαφέρον εξειδικευμένων εταιρειών

Μέχρι την άνοιξη του 2024 αναμένεται να έχουν εκτελεστεί οι εργασίες ανακατασκευής στα τρία «μπαστούνια» της Μαρίνας

Μαρίνα

Μέχρι τις 31 Αυγούστου είχαν δικαίωμα να καταθέσουν τους φακέλους με τις προσφορές τους οι περίπου 20 εταιρείες που είχαν κληθεί από τον Δήμο Πατρέων και ειδικεύονται στις υποθαλάσσιες κατασκευές μαρίνων. Μετά από την πρώτη «αποτυχημένη» απόπειρα στα μέσα καλοκαιριού, οι υπηρεσίες του Δήμου έτρεξαν τις διαδικασίες για να κάνουν ορισμένες μετατροπές στο έργο.

Πάτρα: Νέες προσπάθειες αποκατάστασης της Μαρίνας από το 2021 – Οι τροποποιήσεις στη μελέτη

Παράλληλα, η δημοτική αρχή αύξησε το διαθέσιμο ποσό για την προμήθεια των υλικών και των εργασιών και αποδεικνύεται ότι έτσι έγινε πιο θελκτική η διαγωνιστική διαδικασία σε εξειδικευμένες εταιρείες κατασκευής μαρίνων.

Ο αντιδήμαρχος Εργων Χρήστος Κορδάς επιβεβαίωσε στην «Π» ότι αυτή τη φορά κατατέθηκαν προσφορές και πλέον προχωρούν οι διαδικασίες ώστε να ξεπεραστούν οι γραφειοκρατικές δυσκαμψίες και σύντομα να δούμε έργα. Βέβαια, ο κόσμος χρειάζεται να γνωρίζει πως όταν αναφερόμαστε σε δημόσια έργα, το «σύντομα» μπορεί να μεταφραστεί ακόμα και σε 4-5 μήνες για την εκκίνηση των εργασιών, αφού η γραφειοκρατία είναι αρκετή.

Τα τρία «μπαστούνια» που δένουν τα σκάφη στη μαρίνα της Πάτρας έχουν καταστραφεί από την κακοκαιρία του Νοεμβρίου 2021. Εκτοτε, οι υποδομές ελλιμενισμού της περιοχής παραμένουν σε «μαύρο χάλι», αφού δεν είχε εκταμιευθεί μέχρι πρόσφατα η έκτακτη χρηματοδότηση από το αρμόδιο υπουργείο. Συγκεκριμένα, αν και το αίτημα είχε γίνει έγκαιρα από τον Δήμο, μόλις πριν μερικούς μήνες προχώρησε το υπουργείο στη χρηματοδότηση.

Τότε, ο Δήμος ανακοίνωσε τον διαγωνισμό, αλλά η πρώτη διαγωνιστική διαδικασία που έγινε στις αρχές καλοκαιριού, απέτυχε. Στη συνέχεια, ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης πραγματοποίησε συναντήσεις με παράγοντες του κατασκευαστικού κλάδου που έχουν την τεχνογνωσία τέτοιων έργων και πήρε συμβουλές για τις τροποποιήσεις που θα έπρεπε να γίνουν στη μελέτη.

Σε λιγότερο από ένα μήνα, οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου έκαναν τις απαραίτητες τροποποιήσεις και από τη μελέτη αφαιρέθηκαν οι εργασίες απομάκρυνσης των σημερινών υποδομών αλλά και αυξήθηκε ο προϋπολογισμός στις 780.000 ευρώ, δηλαδή προστέθηκαν επιπλέον 80.000 ευρώ για την εκτέλεση του έργου.

Οι εργασίες που προβλέπει η μελέτη αναφέρονται μόνο στις τρεις αποβάθρες που έχουν καταστεί ακατάλληλες εδώ και 19 μήνες. Εκεί δένουν σκάφη 8 έως 12 μέτρων.

Με βάση τη μελέτη, θα πρέπει να γίνει η προμήθεια, πόντιση/εγκατάσταση συστημάτων πλωτών προβλητών στη μαρίνα Πατρών, συνολικού μήκους 180 μέτρων (3Χ60μ) και πλάτους 2,4 μέτρων. Οι νέες προβλήτες θα πρέπει να έχουν τις απαραίτητες δέστρες, αναμονές για τις ηλεκτρομηχανολογικές παροχές, σύστημα αγκίστρωσης των πλωτών προβλητών, σύστημα αγκυροβολίας σκαφών, πυργίσκους ρεύματος και νερού, πυρόσβεσης και άλλων εργαλείων.

Εφόσον οι φάκελοι των προτάσεων που κατέθεσαν οι ενδιαφερόμενοι είναι πλήρεις, τότε θα προχωρήσει ομαλά ο διαγωνισμός και εντός φθινοπώρου θα υπογράψει ο ανάδοχος τη σύμβαση για να ξεκινήσει τις εργασίες αποκατάστασης, ώστε μέσα σε λιγότερο από τρεις μήνες να έχει παραδώσει το έργο.