Πάτρα: Νηπιαγωγεία σε ισόγεια πολυκατοικιών – Καλύτεροι οιωνοί για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Προβληματική στεγαστικά η προσχολική αγωγή στην Πάτρα, με συνθήκες απαράδεκτες. Σε εξέλιξη η τοποθέτηση χιλιάδων εκπαιδευτικών στα δημοτικά της Αχαΐας. Γυμνάσια – Λύκεια σε καλό στάδιο.

Πάτρα

Ο φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης παραμένει η προσχολική αγωγή και ειδικότερα το νηπιαγωγείο. Στην Πάτρα περίπου 25 νηπιαγωγεία συνεχίζουν να στεγάζονται σε ισόγεια πολυκατοικιών που προορίζονταν είτε για καταστήματα είτε για γκαράζ.

Οι συνθήκες που επικρατούν σε αυτά τα «νηπιαγωγεία» είναι απαράδεκτες. Αν υπάρχει προαύλιος χώρος, τα παιδιά κάνουν διάλειμμα κάτω από τις απλωμένες μπουγάδες των κατοίκων της πολυκατοικίας.

Αυτό συνεχίζει να είναι το μεγάλο αγκάθι που έρχεται στην επιφάνεια, στο πλαίσιο της προετοιμασίας έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. «Η σχολική στέγη αφορά αμιγώς την τοπική αυτοδιοίκηση. Εμείς, επικουρικά, όπου μας ζητείται παρέχουμε την όποια βοήθεια εμπίπτει στην αρμοδιότητά μας» μας είπε ο διευθυντής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Νικόλαος Κλάδης.

Ο ίδιος προσθέτει: «Το θετικό είναι ότι η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, όπως εκφράστηκε στην τελευταία μας συνάντηση, έχει ενεργοποιηθεί περισσότερο στο θέμα αυτό και σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών θα επιταχύνει τις διαδικασίες εξεύρεσης νέων προγραμμάτων για την ανέγερση σχολικών συγκροτημάτων που θα καλύψουν και τις ανάγκες των νηπιαγωγείων.

Σε ό,τι αφορά την προετοιμασία της νέας σχολική χρονιάς την περίοδο αυτή οι διευθύνσεις εκπαίδευσης εργάζονται πυρετωδώς, ώστε την 11η Σεπτεμβρίου να χτυπήσει ανεμπόδιστα το κουδούνι έναρξής.

Με εξαίρεση το παραπάνω, που αποτελεί χρόνιο πρόβλημα και για τις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, όλα δείχνουν ότι η έναρξη θα είναι ομαλή.

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Συγκεκριμένα η Διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας έχει σε εξέλιξη όλο το οργανωτικό πλάνο για την τοποθέτηση 3.200 εκπαιδευτικών που θα καλύψουν τις διδακτικές ανάγκες 21.000 μαθητών που φοιτούν στα δημοτικά σχολεία του νομού.

Πάτρα

Νίκος Κλάδης

«Είμαστε σε διαδικασία τακτοποίησης των υπηρεσιακών μεταβολών που προκύπτουν από τους λειτουργικά υπεράριθμους, τις αποσπάσεις, τις μακροχρόνιες άδειες κ.ά. Αναμένεται η διαδικασία αυτή να ολοκληρωθεί μετά τον δεκαπενταύγουστο».

Στο ερώτημά μας εάν θα υπάρξουν κενά εκπαιδευτικών ο κ. Κλάδης παρατηρεί: «Εχουν γίνει αρκετοί διορισμοί κι αυτό μας επιτρέπει να είμαστε αισιόδοξοι. Προσπαθούμε να κάνουμε την κατανομή του διδακτικού μας προσωπικού τηρώντας όλες τις παιδαγωγικές αρχές και τη νομοθεσία. Για παράδειγμα, δεν παραβιάζεται ο προβλεπόμενος αριθμός μαθητών ανά τάξη. Είμαστε ψύχραιμοι, με εντατική προσπάθεια και σε συνεργασία με το Υπηρεσιακό Συμβούλιο όλος ο μηχανισμός της εκπαίδευσης καταβάλει πολύ σημαντικές προσπάθειες, ώστε να είμαστε έγκαιρα έτοιμοι».

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Με αντίστοιχους ρυθμούς εργάζεται και ο μηχανισμός του έτερου εκπαιδευτικού πεδίου της Δευτεροβάθμιας, με επικεφαλής τη διευθύντρια, Ευγενία Πιερρή.

Πάτρα

Ευγενία Πιερρή

Η Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αριθμεί 2.500 εκπαιδευτικούς και 20.000 μαθητές. «Το σχολείο είναι μία δυναμική κατάσταση που σημαίνει συνεχώς προκύπτουν νέα δεδομένα» αναφέρει η κ. Πιερρή και εξηγεί:

«Είμαστε σε πολύ καλό στάδιο. Μπορώ να πω ότι έχουμε μία ξεκάθαρη εικόνα σε ότι αφορά τα τμήματα των μαθητών μας, καθώς μόλις το 4% δεν έχει εγγραφεί. Αυτό μας επέτρεψε να οργανωθούμε έγκαιρα και να μετρήσουμε τις ανάγκες μας. Εντός του μήνα ολοκληρώνονται όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές. Είναι σημαντικό ότι η ηγεσία του υπουργείου αποφάσισε να γίνουν οι τοποθετήσεις πιο αργά φέτος, στις 8 Σεπτεμβρίου, κι έτσι θα έχουμε πιο αξιόπιστα δεδομένα για τα κενά. Και το λέω αυτό διότι τα σχολεία ανοίγουν την 1η Σεπτεμβρίου, επομένως θα συνεδριάσουν οι Σύλλογοι καθηγητών θα γίνουν αναθέσεις μαθημάτων κι έτσι θα γνωρίζουμε εάν και πόσοι διδάσκοντες λείπουν, ώστε στη συνέχεια εμείς να τοποθετήσουμε τους αναπληρωτές».

Η κ. Πιερρή δεν κρύβει ότι «υπάρχει μία πολυπλοκότητα στην όλη οργάνωση, καθώς η μία ενέργεια επηρεάζει την άλλη. Παρ’ όλα αυτά, έχοντας οργάνωση και φυσικά με τη βοήθεια των στατιστικών δεδομένων και ηλεκτρονικών εργαλείων τα καταφέρνουμε. Κενά δεν θα έχουμε όπως όλα δείχνουν μέχρι τώρα».