Πάτρα: Το «Ελισάβετ» δείχνει τον δρόμο για το …λιμάνι και τη μαρίνα του ΟΛΠΑ ΦΩΤΟ
Μέγα γιοτ στο παλιό λιμάνι, στην Πάτρα προπομπός για τη μαρίνα. Στην «Πελοπόννησο» ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Αναστασόπουλος.

«Ερχεται σκάφος 47 μέτρων στο λιμάνι της Πάτρας!». Με το που έφτασε η είδηση στα γραφεία της «Πελοποννήσου» σπεύσαμε αμέσως στον Μόλο. Ο… στόχος μας ήταν το «Ελισάβετ», το οποίο μόλις είχε αγκυροβολήσει στον φυλασσόμενο χώρο του ΟΛΠΑ, εκεί όπου σε λίγο καιρό θα φιλοξενείται η mega yacht μαρίνα με την ονομασία «Patradise».
Οσο για τον ιδιοκτήτη του σκάφους, το όνομα δημιουργεί συνειρμούς, αλλά δεν έχει σχέση με το πριγκιπικό ζεύγος της Μεγάλης Βρετανίας, το οποίο απολαμβάνει αυτό το διάστημα τις καλοκαιρινές του διακοπές στο Ιόνιο. Το σκάφος ανήκει σε Ιταλό επιχειρηματία κι αφού διέσχισε την Αδριατική, έκανε μια στάση στην Πάτρα για ανεφοδιασμό, με επόμενο σταθμό τη Μύκονο κι άλλα κοσμοπολίτικα νησιά στο Αιγαίο.
Γιατί τα αναφέρουμε όλα αυτά; Επειδή δείχνουν τις δυνατότητες που μπορεί να αναπτύξει (μετά από πολλά χρόνια) το λιμάνι της Πάτρας ως ενδιάμεσος ή μόνιμος σταθμός θαλαμηγών και σκαφών κρουαζιέρας. Θυμίζουμε ότι ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, εξασφάλισε πρόσφατα χρηματοδότηση ύψους 12,4 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την «Patradise Mega Yacht Marina», η οποία θα έχει χωρητικότητα 212 σκάφη. Σε συνδυασμό, λοιπόν, με την κατασκευή ενός dry berth 85 θέσεων στο Νότιο Τμήμα του Νέου Λιμένα, αναβαθμίζεται το τουριστικό προϊόν της Πάτρας και εδραιώνεται η θέση της ως προορισμός υψηλού επιπέδου.

Ο Παναγιώτης Αναστασόπουλος
«Η μαρίνα αυτή δεν είναι απλώς ένας χώρος πρόσδεσης» δήλωσε για μια ακόμη φορά στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Αναστασόπουλος. «Είναι κόμβος ευκαιριών για νέες θέσεις εργασίας, για μικρομεσαίες επιχειρήσεις που θα δραστηριοποιηθούν στους τομείς του εφοδιασμού, της συντήρησης, της τροφοδοσίας, των υπηρεσιών πρακτόρευσης, αλλά και για τους ίδιους τους πολίτες, που θα δουν να αναδιαμορφώνεται η παραλιακή ζώνη με νέους ανοιχτούς χώρους περιπάτου, πολιτισμού και αναψυχής, που θα αναβαθμίσουν την καθημερινότητά τους».
Την ίδια ώρα ο ΟΛΠΑ περιμένει την έγκριση του Στρατηγικού Σχεδίου (Master Plan) για να προχωρήσει ένα σύνολο σημαντικών επενδύσεων που αφορούν την αναβάθμιση του λιμανιού της Πάτρας. «Η έγκριση του Master Plan, με Προεδρικό Διάταγμα, θα ανοίξει τον δρόμο για την υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής, που θα ενισχύσουν τον ρόλο του λιμανιού ως βασικού κόμβου μεταφορών και logistics, καθώς και ως σημείου αναφοράς για τον θαλάσσιο τουρισμό στη Μεσόγειο» τόνισε ο Π. Αναστασόπουλος και πρόσθεσε: «Το προς έγκριση Master Plan περιλαμβάνει επενδύσεις τόσο στον νέο Εμπορικό Λιμένα (Νότιο Λιμάνι), όσο και στον παλαιό λιμένα (Βόρειο Λιμάνι), με στόχο την αξιοποίηση της στρατηγικής θέσης της Πάτρας ως πύλης εμπορίου, μεταφορών και τουρισμού. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η κατασκευή εμπορευματικού κρηπιδώματος που θα εξυπηρετεί πλοία Ro-Ro, εμπορευματοκιβώτια και γενικά φορτία. Επιπλέον, δρομολογείται η επέκταση της χερσαίας λιμενικής ζώνης, με νέες αποθήκες και υποδομές logistics.
Παράλληλα, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών και των επισκεπτών, έχει αναπτυχθεί ολοκληρωμένο πλάνο για την αναβάθμιση του Επιβατικού Λιμένα. Στον τομέα της κρουαζιέρας είναι ήδη σε εξέλιξη διαγωνισμός του Υπερταμείου».
ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΑΣΤΑΚΟΥ
Κι αν κάποιοι αντιδρούν στη δημιουργία mega yacht μαρίνας στην Πάτρα, ας ρίξουν μια ματιά και στον Αστακό, με μια σχετική επένδυση ύψους 650 εκατ. με ορίζοντα 15ετίας, να μετατρέπει το λιμάνι της Αιτωλοακαρνανίας στη μεγαλύτερη μαρίνα mega yacht στη χώρα.
Μάλιστα, ο φορέας της επένδυσης, η Αστακός Τέρμιναλ, θα δημιουργήσει ένα πολυχώρο εμπορικών, αλλά και άλλων τουριστικών δραστηριοτήτων σε ένα ακίνητο περίπου 1.800 στρεμμάτων γύρω από το λιμάνι του Αστακού.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News