Γεράσιμος Σοφιανός: Με χαμόγελο και καλή ενέργεια τα πράγματα θα πάνε εκεί που εμείς στοχεύουμε»
Ο αγαπημένος Πατρινός ηθοποιός Γεράσιμος Σοφιανός λίγο πριν μας παρουσιάσει τον «Αγαμέμνονα» στο Λιθογραφείον, μιλά στο pelop.gr για την περιπέτεια της παράστασης «Συνοικία το όνειρο», τα κινηματογραφικά του πλάνα κ.ά.
Ο αγαπητός Πατρινός ηθοποιός Γεράσιμος Σοφιανός επιστρέφει στην Πάτρα και μαζί με την Μαρίνα Παντελάκη ανεβαίνουν στην σκηνή του θεάτρου Λιθογραφείον για να μας παρουσιάσουν την παράσταση «Αγαμέμνων» του Γιάννη Ρίτσου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά. Μια παράσταση που είχαμε την ευκαιρία να δούμε και σε live streaming τον καιρό της καραντίνας και πλέον μπορούμε να την απολαύσουμε στην κανονική της συνθήκη, θεατρικά.
Το περασμένο διάστημα ήταν αρκετά περιπετειώδες για τον Γεράσιμο Σοφιανό, καθώς συμμετείχε στην παράσταση «Συνοικία το όνειρο» στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη η οποία κατέβηκε δέκα μέρες μετά το ανέβασμά της. Και σήμερα μας μιλά για αυτή του την περιπέτεια, την επιστροφή επί σκηνής του «Αγαμέμνονα» αλλά και τα κινηματογραφικά του πλάνα.
Μίλησέ μας λίγο για το τι συνέβη με την παράσταση «Συνοικία το όνειρο» στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο.
Ξεκινήσαμε στις 20 Οκτωβρίου, αφού είχαμε κάνει 1,5 μήνα πρόβες, καθώς υπήρξαν αντικαταστάσεις στον θίασο. Τέλη Οκτωβρίου προέκυψε ένα κρούσμα στο εσωτερικό του θιάσου οπότε αναγκαστήκαμε να σταματήσουμε. Ενημερωθήκαμε τότε από την επιχείρηση ότι θα ξεκινήσουμε πάλι στις 19 Νοεμβρίου. Το επόμενο κρούσμα ήμουν εγώ, μετά από 2 μέρες και μετά από άλλες 2 μέρες είχαμε άλλο ένα κρούσμα. Με όλο αυτό ήμασταν καλυμμένοι να ξεκινήσουμε στις 19 Νοεμβρίου αν δεν είχαμε άλλο κρούσμα και τελικά δεν είχαμε.
Νοσήσαμε, αναρρώσαμε και εκεί που ήμασταν στο τέλος της ανάρρωσης και έτοιμοι για την επανεκκίνηση, μας καλεί επιχείρηση και μας ενημερώνει ότι δεν θα συνεχιστεί γιατί δεν έχει τα οικονομικά δεδομένα που επιζητούσε. Βέβαια και η επιχείρηση δεν είχε διαφημίσει την παράσταση… Μέσα σε 10 παραστάσεις δεν μπορούμε να κρίνουμε αν μια παράσταση πάει καλά ή όχι. Μια παράσταση αν δεν παίξει τουλάχιστον 2 μήνες δεν μπορούμε να πούμε ποιο είναι το αντίκρισμά της. Και κάπως έτσι τελειώσαμε με ένα βίαιο τρόπο. Παρόλα αυτά ήμαστε σε συζητήσεις με παραγωγούς για την παράσταση, συζητήσεις που αφορούν το καλοκαίρι. Προς το παρόν έχει μπει μια άνω τελεία στην «Συνοικία το όνειρο» και θα δούμε αν τελικά μείνει όνειρο ή θα γίνει πράξη.
Και τώρα σε βλέπουμε στην Πάτρα στην παράσταση «Αγαμέμνων».
Υπήρξε ένα μικρό διάλειμμα με τα δεδομένα να αλλάζουν από τη μία στιγμή στην άλλη. Κάναμε μία συζήτηση με τον Δημήτρη Γεωργαλά για να παρουσιάσουμε δια ζώσης τον «Αγαμέμνονα». Υπήρξε διαθεσιμότητα από όλους μας και αποφασίσαμε να επανεκκινήσουμε την παράσταση. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε διαδικασία προβών ενώ η παράσταση θα ξεκινήσει από τις 17 Δεκεμβρίου και θα παρουσιαστεί για 15 παραστάσεις στο θέατρο Λιθογραφείον.
Είναι μια παράσταση που είχαμε δει και σε live streaming στη διάρκεια της καραντίνας. Υπήρξαν κάποιες αλλαγές;
Ναι, κάναμε κάποιες αλλαγές αυτό το διάστημα. Πρόκειται για κάποια πράγματα που ο χρόνος μας έκανε να τα δούμε διαφορετικά, όμως σε γενικές γραμμές είναι στο ίδιο κλίμα. Πρόκειται για μια παράσταση που μιλά για την ματαιότητα της προσπάθειας, την φθορά του χρόνου και του έρωτα. Η δική μας παράσταση είναι άχρονη, τοποθετείται σε ένα άχρονο περιβάλλον. Είναι ένας υπαρξιακός προβληματισμός για την αγωνία της ύπαρξης. Ο Αγαμέμνονας αφήνει κατά μέρος τον ηγέτη και συνομιλεί με τον άνθρωπο μέσα και απέναντί του. Είναι ένας απολογισμός της ζωής για το εφήμερο της ύπαρξης.
Μίλησες για την ματαιότητα της προσπάθειας. Δεν είναι λίγο ειρωνικό αυτό τη δεδομένη στιγμή;
Είναι πολύ ειρωνικό και λίγο σαν να σου κάνει πλάκα η ζωή για όλα αυτά που βιώνουμε όλοι μας. Όμως είμαστε αισιόδοξοι και παλεύουμε. Πιστεύω ότι με χαμόγελο και καλή ενέργεια τα πράγματα θα πάνε εκεί που εμείς στοχεύουμε.
Ο Δημήτρης Γεωργαλάς συνεχίζει τα γυρίσματα για τον «Σασμό». Πώς γίνονται οι πρόβες όταν πρέπει κάποιοι συντελεστές να «μοιράζονται» και σε άλλες δουλειές;
Μπορούμε να κάνουμε έναν προγραμματισμό, είναι ευέλικτο το πρόγραμμά μας. Κάποιες μέρες που ο Δημήτρης έχει γυρίσματα εμείς κάνουμε τα ρεπό μας. Οι πρόβες γίνονται στο Λιθογραφείον, ενώ παράλληλα κάνουμε και μόνοι μας κάποια προετοιμασία οπότε μόλις επιστρέφει ο Δημήτρης είμαστε έτοιμοι. Εγώ έχω δει το βίντεο της παράστασης, ξαναδιάβασα το κείμενο και συνεχίζουμε έτσι, γιατί η πρόβα τώρα πρέπει να ξεκινήσει από ένα επίπεδο και πάνω, δεν μπορούμε να πάμε πάλι από την αρχή. Άλλωστε, δεν έχουμε και το χρονικό περιθώριο. Ανεβάσαμε τον πήχη και φέτος είναι μια συνθήκη καθαρά θεατρική.
Είπες ότι είδες το βίντεο. Πώς σου φάνηκε η παράσταση;
Περνώντας ο χρόνος, έχοντας ένα έτος διαφορά και μελετώντας πάλι το κείμενο, αρχικά μου άρεσε η αγριότητα που έβγαινε μέσα από αυτό που έβλεπα. Μου άρεσε η ενέργεια που υπήρχε μεταξύ μας, η ατμόσφαιρα που είχε δημιουργηθεί παρόλο που είναι αρκετά σκοτεινό. Από εκεί και πέρα θεώρησα ότι σε κάποιες στιγμές κάποια πράγματα έπρεπε να είναι αλλιώς, κάτι άλλο έπρεπε να γίνει ή να είχαμε κάποιες άλλες ποιότητες και καταστάσεις. Πέρυσι, επειδή η παράσταση δεν είχε παιχθεί σε ζωντανό κοινό, δεν είχε γίνει η απαραίτητη ζύμωση με αυτό. Φέτος θα υπάρξει η αλληλεπίδραση αυτή και σίγουρα έχει ωριμάσει και μέσα μας, όπως και η μεταξύ μας επικοινωνία. Πάνω σε αυτό δουλεύουμε αρκετά φέτος.
Πώς ήταν να βλέπεις μια παράσταση μέσα από μία κάμερα;
Είναι λίγο πρωτόγνωρο μπορώ να πω. Όμως βοηθάει πολύ στο να καταλάβεις τι πρέπει να κρατήσεις και τι να πετάξεις. Σου δίνει κάποια σαφέστατα όρια, τι δεν πρέπει να ξεπερνάς. Είναι ένα εργαλείο.
Ήταν λίγο άβολο να βλέπεις τον εαυτό σου θεατρικά μέσα από ένα βίντεο;
Ήταν λίγο άβολο… Και νιώθεις κάτι οξύμωρο, κάτι πολύ ξένο και κάτι πολύ οικείο. Αντιλαμβάνεσαι διαφορετικά τον εαυτό σου. Μία παράσταση την γράφεις και γίνεται, ενώ στον κινηματογράφο γυρνάς την ίδια σκηνή συνεχώς μέχρι να βγει σωστά. Είναι άλλη η συνθήκη. Πέρυσι υπήρχε ένα σύστημα καταγραφής, άλλος ο φωτισμός για κάμερα και άλλος για το θέατρο.
Μιας και μίλησες για κινηματογράφο, υπάρχουν κάποια κινηματογραφικά πλάνα στον ορίζοντα;
Ναι, θα είμαι στη νέα ταινία του Κώστα Χαραλάμπους, «Καπετάν Μιχάλης» βασισμένη στο έργο του Νίκου Καζαντζάκη. Ξεκινάμε τα γυρίσματα στις αρχές Μαρτίου στην Κρήτη όπου και θα βρίσκομαι για δύο μήνες. Είμαι πολύ χαρούμενος για την συνεργασία με τον Κώστα καθώς εκτιμώ πολύ τη δουλειά του. Περιμένω αυτή τη συνεργασία πώς και πώς!
Info
Ταυτότητα της παράστασης:
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Γεωργαλάς.
Ερμηνείες: Γεράσιμος Σοφιανός, Μαρίνα Παντελάκη.
Βοηθός σκηνοθέτη: Nίκος Τσιμάρας.
Σκηνικά – Κοστούμια: Δημήτρης Ντάσιος.
Σχεδιασμός Φωτισμών: Ευσταθία Δρακονταειδή.
Επιμέλεια Κίνησης: Θεμιστοκλής Παυλής.
Φωτογραφίες : Γιώργος Στυλιανός.
Δημιουργικό: Αναστάσης Σωτηρίου.
Παραγωγή: Βιομηχανική.
Πρόγραμμα παραστάσεων:
17,18,19/ 12 Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή 21.15
25,26,27/12 Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα 21.15
1,2,3/1 Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα 21.15
7,8,9/1 Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή 21.15
14,15,16/1 Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή 21.15
Θέατρο «Λιθογραφείον»
(Οι φωτογραφίες που δημοσιεύουμε είναι των: Γεώργιου Στυλιανού, Λεωνίδα Βασιλόπουλου)
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News