Πάτρα: Ο μονόδρομος του ταξιτζή – Κινητοποίηση για την “ακινητοποίηση”

Στην οδό των κινητοποιήσεων μπήκαν από χθες οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ταξί της Πάτρας, που προχώρησαν σε τρίωρη στάση εργασίας και εποχούμενη πορεία μέχρι την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, όπου παρέδωσαν ψήφισμα διαμαρτυρίας στον περιφερειάρχη Νεκτάριο Φαρμάκη.
Το διοικητικό συμβούλιο του Σωματείου Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί Πατρών & Περιχώρων, κατά τη συνεδρίασή του, την περασμένη Δευτέρα εξετάζοντας τα αδιέξοδα στα οποία έχει περιέλθει ο κλάδος, αποφάσισε ομόφωνα ότι οι κινητοποιήσεις, κρίνονται πλέον απαραίτητες και αποτελούν μονόδρομο, ούτως ώστε να ασκηθεί πίεση στην κυβέρνηση για να δώσει προσοχή και να δρομολογήσει λύσεις στα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί διαχρονικά και τα οποία έχουν οξυνθεί ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας Covid-19.

«Εχουμε φτάσει σε πλήρες αδιέξοδο, σε σημείο υπέρβασης των ορίων αντοχής μας και αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα στήριξης του κλάδου, θα οδηγηθούμε σε οριστική φτωχοποίηση και αφανισμό» αναφέρει ο πρόεδρος του σωματείου Παναγιώτης Σκέντζος.

Οι ιδιοκτήτες ταξί τονίζουν ότι, ο κλάδος είναι σε λειτουργία, ουσιαστικά μόνο για κοινωνικούς λόγους, καθώς μετακινούν πλέον μόνο ευπαθείς ομάδες. Πρακτικά δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας, λόγω των περιοριστικών μέτρων και της απαγόρευσης κυκλοφορίας των πολιτών.
Συνεπώς, οι επαγγελματίες φορτώνονται με έξοδα λειτουργίας αφού τα έσοδα είναι ανύπαρκτα και αντί να ενισχυθούν με επιδόματα ειδικού σκοπού, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, έχουν εγκαταλειφθεί με αποτέλεσμα να οδηγούνται σε αδιέξοδο και καταστροφή.

Παράλληλα, οι ιδιοκτήτες ταξί θεωρούν ότι ο κλάδος τους έχει ρατσιστική αντιμετώπιση, καθώς εξαιρείται από επιδόματα και ενισχύσεις που προβλέπονται βάσει του νόμου 4714/2020 για τις υπόλοιπες επιβατικές και χερσαίες μεταφορές, όπως ΚΤΕΛ, τουριστικά λεωφορεία, κ.τ.λ.
Επιπλέον, μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η δρομολόγηση αλλαγής του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας τους, χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση με τη συνδικαλιστική ηγεσία του κλάδου. Οπως υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες ταξί, κάτι τέτοιο θα έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση του έργου της ειδικής μεταφοράς προσώπων και την απόδοση του, σε πολυεθνικές εταιρείες διαμεσολάβησης, με το πρόσχημα της αυτορρύθμισης της αγοράς, αδιαφορώντας για τα καταστροφικά αποτελέσματα φτωχοποίησης του κλάδου.

Στο πλαίσιο της χθεσινής κινητοποίησης, έγιναν δύο προσυγκεντρώσεις των οχημάτων ταξί, στο Παμπελοποννησιακό Στάδιο και στον Σταθμό Υποδοχής ΚΤΕΛ. Οι πορείες είχαν τη μορφή φάλαγγας οχήματος, για να μην παρακωλύεται η κυκλοφορία, και δεκάδες οχήματα συναντήθηκαν στην Κορίνθου και Γούναρη και κατόπιν αφού ενώθηκαν, κατευθύνθηκαν δια μέσου της οδού Κορίνθου στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας όπου επιδόθηκε το ψήφισμα.