Υψηλό το τίμημα από τα τροχαία ατυχήματα στη Δυτική Ελλάδα: Δεν φτάνουν μόνο οι αυτοκινητόδρομοι
Ο ανθρώπινος παράγοντας και η οδηγική συμπεριφορά κύριες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πάρα πολλά σε επίπεδο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με νέους οδικούς άξονες, με παρεμβάσεις στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, με δράσεις ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης.
Παρόλα αυτά, το 2023 σημειώθηκαν 398 τροχαία ατυχήματα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 40 άτομα και τραυματίστηκαν σοβαρά ή ελαφρά 480.
Αυτός ο αιματηρός απολογισμός έρχεται να μας υπενθυμίσει ότι βασικός παράγοντας σε αυτή την τραγική εξίσωση παραμένει ο άνθρωπος και η οδηγική συμπεριφορά, γι’ αυτό και δεν πρέπει να σταματήσουμε να προσπαθούμε μέχρι τα τροχαία να μειωθούν στο ελάχιστο.
Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο αναπληρωτής περιφερειάρχης Χαράλαμπος Μπονάνος, σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε χθες για την παρουσίαση των δράσεων ευαισθητοποίησης της 17ης Πανελλαδικής Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας ΙΟΑΣ «Π. Μυλωνάς».
Αποδίδουμε ύψιστη σημασία στα ζητήματα ασφαλούς προσβασιμότητας, ανέφερε στην τοποθέτησή του ο κ. Μπονάνος, τονίζοντας ότι η περιφερειακή αρχή, κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας της, διέθεσε πάνω από 150 εκ. ευρώ σε έργα οδικής ασφάλειας και παράλληλα υλοποιεί εκτεταμένο πρόγραμμα σήμανσης και ηλεκτροφωτισμού σε όλη την περιφέρεια, καθώς επίσης, πρόγραμμα κατασκευής Έξυπνων Διαβάσεων σε κόμβους της Δυτικής Ελλάδας, με προϋπολογισμό 18 εκ. ευρώ, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Στη συνέντευξη, παρούσα ήταν και η Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, πρόεδρος του ΙΟΑΣ «Π. Μυλωνάς». Σαν χθες 20 χρόνια πριν, η κυρία Δανέλλη-Μυλωνά έχασε αναπάντεχα τον γιο της, Πάνο Μυλωνά, στην τότε καρμανιόλα της Πατρών-Κορίνθου. Από τότε έβαλε σκοπό της ζωής της να κάνει έναν τιτάνιο αγώνα για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και με τη στήριξη φορέων έχει καταφέρει πάρα πολλά.
Η κυρία Μυλωνά, μόλις είχε επιστρέψει από τον ΟΗΕ στη Γενεύη, όπου παρουσίασε το πλούσιο έργο του φορέα του οποίου ηγείται, με εκστρατείες ενημέρωσης, προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής σε παιδιά, σεμινάρια οδηγικής συμπεριφοράς, συμμαχίες με φορείς, ερευνητικές δράσεις κ.ά.
Δυστυχώς διαχρονικά στην Ελλάδα υπάρχει έλλειμμα οδηγικής παιδείας, είπε η κυρία Μυλωνά. Παρά την ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών έργων, υπάρχουν ακόμα πολλοί παράγοντες που επιτείνουν το πρόβλημα, όπως ο γερασμένος στόλος των οχημάτων επιβατικών και φορτηγών, η επιθετικότητα που διακρίνει τους Έλληνες οδηγούς, σε συνδυασμό με την ελλιπή αστυνόμευση που οδηγεί σε επικίνδυνες συμπεριφορές, με τη μη τήρηση των κανόνων Οδικής Ασφάλειας.
«Για τον λόγο αυτό δεν επαναπαυόμαστε στο Ινστιτούτο και συνεχίζουμε το έργο μας όσο συνάνθρωποί μας χάνονται έξω στον δρόμο» είπε η κυρία Μυλωνά.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Ολυμπίας Οδού» και μέλος ΔΣ του ΙΟΑΣ Παναγιώτης Παπανικόλας πρόσθεσε από την πλευρά του ότι, από την έναρξη της Παραχώρησης τον Αύγουστο του 2008 μέχρι σήμερα, καταγράφεται 96% μείωση των δυστυχημάτων στην Κορίνθου-Πατρών και 82% σε όλο το δίκτυο. Απτό παράδειγμα ήταν το τελευταίο τριήμερο της Αποκριάς, όπου οι άνθρωποί μας διαχειρίστηκαν 272 συμβάντα, εκ των οποίων τα 23 ατυχήματα με υλικές ζημιές και κανένα από αυτά δυστύχημα, με απώλεια ανθρώπινης ζωής.
Ο κ. Παπανικόλας παρουσίασε όλες τις δράσεις της Ολυμπίας Οδού, τονίζοντας ότι στο πλαίσιο ο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, μέχρι σήμερα έχουν εκπαιδευτεί μαζί με το ΙΟΑΣ 15.000 μαθητές από σχολεία, έχουν γίνει καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στα social media κ.ά.
Διαβάστε επίσης:
Ο Ευρωβουλευτής της ΝΔ Μ. Κεφαλογιάννης στην «Π»: «Ανησυχώ για την Ευρώπη»
Πατρών – Πύργου: Τροχαίο ατύχημα με δύο τραυματίες – Η μία έγκυος ΦΩΤΟ
Πάτρα: Έκρυθμη η συγκατοίκηση στον Άγιο Βασίλειο – Εφτασαν μέχρι τον Εισαγγελέα!
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News