ΑΑΔΕ: Σχεδόν 3 στους 10 γλύτωσαν φόρους και πρόστιμα το πρώτο πεντάμηνο, πώς γίνονται οι προσφυγές, η διαδικασία
Aπορρίφθηκε από τη Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών το 66,13% των προσφυγών που έγιναν από φορολογούμενους και επιχειρήσεις, οι οποίοι αμφισβήτησαν φόρους που τους επιβλήθηκαν
Λίγοι περισσότεροι από τρεις στους δέκα φορολογούμενους που προσέφυγαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ το πρώτο πεντάμηνο του έτους αμφισβητώντας αποφάσεις επιβολής φόρων και προστίμων της φορολογικής διοίκησης, δικαιώθηκαν. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών αφού εξέτασε τις υποθέσεις ακύρωσε πρόστιμα, προσαυξήσεις και έξτρα φόρους που είχε επιβάλλει ο φοροελεγκτικός μηχανισμός για φορολογικές παραβάσεις.
Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ
Ειδικότερα, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΑΑΔΕ απορρίφθηκε από τη Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών το 66,13% των προσφυγών που έγιναν από φορολογούμενους και επιχειρήσεις, οι οποίοι αμφισβήτησαν φόρους που τους επιβλήθηκαν.
Συνολικά διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου υποβλήθηκαν 2.501 προσφυγές από φορολογούμενους και επιχειρήσεις. Από τις υποθέσεις που παραπέμφθηκαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών εξετάσθηκαν οι 2.320 και δεκτές έγιναν εν όλω ή εν μέρει 636 υποθέσεις.
Οι υπόλοιπες 1.654 απορρίφθηκαν, ενώ 23 υποθέσεις υποθέσεις απορρίφθηκαν καθώς εξέπνευσε η προθεσμία για να εξεταστούν ενώ επτά φορολογούμενοι παραιτήθηκαν της διαδικασίας. Από το σύνολο των υποθέσεων που απορρίφθηκαν,891 περιπτώσεις οδηγήθηκαν στα δικαστήρια.
Ειναι χαρακτηριστικό ότι από το 2013 εως σήμερα έχουν υποβληθεί 91.139 προσφυγές ενώ δεκτές έγιναν εν όλω ή εν μέρει οι 21.189 υποθέσεις.
Όπως προκύπτει το 24,4% των υποθέσεων είχαν θετική έκβαση τους φορολογούμενους και τις επιχειρήσεις.
Ποιοι προσφεύγουν στη ΔΕΔ
Σημειώνεται ότι κάθε φορολογούμενος, εφόσον αμφισβητεί πράξεις, ρητές ή σιωπηρές, που εκδίδονται ή συντελούνται σε βάρος του από τη Φορολογική Αρχή, οφείλει, πριν από την προσφυγή του στη Διοικητική Δικαιοσύνη, να ασκήσει ενδικοφανή προσφυγή ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ με αίτημα επανεξέτασης στο πλαίσιο διοικητικής διαδικασίας.
Η ενδικοφανής προσφυγή κατατίθεται στην αρμόδια φορολογική αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη πράξη.
Με την αίτηση για την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών δεν απαιτείται παράβολο.
Σύμφωνα με το νομοθετικό καθεστώς η απόφαση επί της ενδικοφανούς προσφυγής εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της ενδικοφανούς προσφυγής στην αρμόδια φορολογική αρχή.
Αν δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί σχετικά ο υπόχρεος ή δεν επιδοθεί η απόφαση, τότε θεωρείται ότι η ενδικοφανής προσφυγή έχει απορριφθεί από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών και ο υπόχρεος έχει λάβει γνώση αυτής της απόρριψης κατά την εκπνοή της ανωτέρω προθεσμίας.
Ψηφιακά οι προσφυγές
Από την 1η Φεβρουαρίου 2023 η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά. Η υποχρέωση υποβολής αποκλειστικά, μέσω διαδικτύου, της ενδικοφανούς προσφυγής δεν ισχύει για τους φορολογούμενους κατοίκους εξωτερικού, στους οποίους θα παρέχεται εναλλακτικά η δυνατότητα χειρόγραφης υποβολής.
Σε περίπτωση που υφίσταται αποδεδειγμένη αδυναμία ψηφιακής υποβολής, είναι δυνατή η χειρόγραφη υποβολή στην αρμόδια φορολογική αρχή.
Η ενδικοφανής προσφυγή πρέπει να αναφέρει:
- τα ακριβή στοιχεία του υπόχρεου,
- την προσβαλλόμενη πράξη,
- τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του,
- τη διεύθυνση στην οποία θα πραγματοποιούνται οι κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα εν γένει στοιχεία επικοινωνίας του υπόχρεου.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News