Άδωνις Γεωργιάδης: Το καλάθι του νοικοκυριού θα επεκταθεί και σε επώνυμα προϊόντα

Τι ανέφερε σε τηλεοπτική του εμφάνιση.

Άδωνις

Ο Άδωνις Γεωργιάδης μίλησε σήμερα (07.01.2023) στο MEGA για το καλάθι του νοικοκυριού και για το γεγονός ότι δεν εφαρμόσθηκε το μέτρο μηδένισης του ΦΠΑ που εφάρμοσαν Ιταλία και Ισπανία.

«Για την Ισπανία που γίνεται μεγάλος λόγος, μείωσε το ΦΠΑ που είχε 4%, και από το 10 το πήγε 5, δηλαδή έδωσε διαφορά max τιμή 5%. Εμείς δίνουμε το διπλάσιο, δηλαδή, 10%. Είναι προτιμότερο να γίνεις σε κάποιον 5 από το να δίνεις 10; Εμείς από τους Ισπανούς δίνουμε τα διπλάσια λεφτά και αν προσθέσεις και το καλάθι του νοικοκυριού, τα 5πλάσια», σχολίασε ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Για το νέο κύμα ανατιμήσεων που έρχεται υπογράμμισε πως, «στο καλάθι του νοικοκυριού δεν υπάρχουν ανατιμήσεις. Στα 833 προϊόντα έχουμε αυξήσεις στο 8% των προϊόντων, μειώσεις στο 7% ων προϊόντων και σταθερές στο υπόλοιπο ποσοστό. Αθροιστικά τα καλάθια φαίνεται μία αύξηση της τάξεως του μισού ευρώ, αυτό συμβαίνει γιατί έχουν αυξηθεί οι τιμές στα νωπά κρέατα κατά τη διάρκεια των εορτών, σε μία βδομάδα θα έχει ομαλοποιηθεί. Το καλάθι εξακολουθεί να έχει αποπληθωρισμό».

«Για να κάνουμε το καλάθι και στα υπόλοιπα πρέπει να συνεννοηθώ πρώτα με τους αρτοποιούς γιατί εάν τους επιβάλω το μέτρο, θα τους κάνω ζημιά. Δεν θέλω να κάνω ζημιά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις», επεσήμανε ο κ. Γεωργιάδης.

«Το καλάθι έχει “θερίσει”. Ο ένας στους 2 καταναλωτές ψωνίζει από το καλάθι. Έγινε σύσκεψη γιατί ήρθαν οι σύνδεσμοι επώνυμων βιομηχανιών τροφίμων, προκειμένου να μπουν και εκείνοι στο καλάθι, διότι μεγάλο μέρος των προϊόντων εκτός καλαθιού, προς το καλάθι. Αυτό σημαίνει ότι ο καταναλωτής εμπιστεύτηκε το καλάθι. Είμαστε σε μία συζήτηση για να φτάσουμε σε μία τελική απόφαση, για το πώς θα μπορέσουμε να προσθέσουμε επώνυμα προϊόντα στο καλάθι», είπε.

«Θα χρειαστεί να κάνουμε μία σύσκεψη με την επιτροπή Ανταγωνισμού για να πάρουμε επέκταση άδειας, ως προς αυτό που θέλουμε να κάνουμε. Δεύτερον, έχουμε δώσει μία βδομάδα περιθώριο και στη βιομηχανία και στα σούπερ μάρκετ να μιλήσουν μεταξύ τους οι προμηθευτές με τα σούπερ μάρκετ. Έχει νόημα να μπουν επώνυμα προϊόντα στο καλάθι μόνο εάν έχουν χαμηλή τιμή», κατέληξε.