Αίγιο: «Ψαρεύει» την κρουαζιέρα και κάνει σχέδια ανάπτυξης

Στα 4 έφτασαν συνολικά τα επιβατηγά πλοία, τα οποία έχουν δέσει στον όρμο του Αιγίου, μέχρι να ξαναβγούν στις ελληνικές αλλά και στις θάλασσες του εξωτερικού, εκτελώντας δρομολόγια και κρουαζιέρες, κάτι που θα’ ναι συνάρτηση των υγειονομικών δεδομένων.
Μόλις την Παρασκευή, αποτέλεσε ευχάριστο θέαμα για τους κατοίκους της πόλης, η άφιξη στο νέο λιμάνι ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου, του «Aegean Majesty» με σημαία Βερμούδων, ολικού μήκους 219 μέτρων, της ίδιας εταιρείας με το κρουαζερόπλοιο που ήδη έχει ελλιμενιστεί στο Αίγιο μήνες πριν, αλλά κι ενός ακόμα μεγαλύτερου στο παλιό λιμάνι της Πάτρας.

Το νέο κρουαζερόπλοιο, ενώ επρόκειτο να έρθει καιρό πριν στο Αίγιο επέλεξε το λιμάνι της Κορίνθου, στο οποίο όμως λόγω προβλημάτων μπαινοέβγαινε και τελικά μετέφερε την χειμερινή του βάση στην Αιγιάλεια, καθότι η ιδιοκτήτρια εταιρεία ήταν πολύ ευχαριστημένη με τη συνεργασία που είχε για το πρώτο κρουαζερόπλοιο, με το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, αλλά και με επαγγελματίες της αγοράς στη συνεργασία μαζί τους για προμήθειες.
Προηγήθηκε διαβούλευση επί 1 μήνα και απαιτήθηκε μάλιστα ειδική μελέτη ναυπηγού για να δέσει το ένα κρουαζερόπλοιο δίπλα στο άλλο, για πρώτη φορά, παράλληλα με μέτρα ασφαλείας ώστε να μην δημιουργηθεί, κατά την παραμονή του, κανένα πρόβλημα.

Το ΔΛΤΑ, σε μία περίοδο που ακόμα δεν έχει καταστεί δυνατή η λειτουργία του νέου λιμανιού, με επιβατική ή εμπορική δραστηριότητα, εκμεταλλεύεται τις ανάγκες πλοιοκτητών και προσφέροντας ασφάλεια αλλά και νέες λιμενικές υποδομές, γεμίζει το ταμείο του με έσοδα, για παρεμφερείς σκοπούς.

Ο πρόεδρος του ΔΛΤΑ Βασίλης Χριστόπουλος, εξηγεί στην «ΠτΔ» ότι μέσα από αυτή τη λειτουργία, η περιοχή επιχειρεί να προσεγγίσει την κρουαζιέρα, σε κανονική λειτουργία, με προοπτική για την πόλη, που κατέχει κομβική θέση, στο κέντρο τουριστικών προορισμών, όπως οι Δελφοί, η Αρχαία Ολυμπία, τα Καλάβρυτα κ.ά.
«Συνεργαζόμαστε, είμαστε άμεσοι σ’ αυτά που μας ζητάνε και δείχνουμε και ανοίγουμε δρόμο, σε μία περίοδο με ανενεργό το λιμάνι μας. Παράλληλα μπορούμε να κάνουμε σχέδια για τη λιμενική μας ζώνη» τονίζει.

Οδική σύνδεση, φέρι, ηλεκτρικό πλοίο
Στα προσεχή σχέδια του ΔΛΤΑ είναι να προχωρήσει η οδική σύνδεση του νέου λιμανιού με την «Ολυμπία οδό» για απευθείας πρόσβαση οχημάτων, έργων 4 εκατ. ευρώ περίπου από την Περιφέρεια, που όμως έχει κολλήσει στη δικαιοσύνη, μετά από προσφυγές ιδιοκτητών ακινήτων στη συνοικία της Μυρτιάς, ως προς τις τιμές απαλλοτριώσεων. Καθοριστικό δικαστήριο που επρόκειτο να γίνει προ ημερών, λόγω πανδημίας, πήρε 3μηνη αναβολή. Το έργο αναμένεται να δώσει προστιθέμενη αξία στο λιμάνι.
Ενδιαφέρον πάντως για επιβατική γραμμή Αίγιο – Μπρίντεζι Ιταλίας ή εμπορικής φύσεως, όπως είχε εκφραστεί κατά το παρελθόν, τώρα δεν υπάρχει.
Σε ότι αφορά στην επαναλειτουργία της Πορθμειακής Γραμμής Αιγίου – Αγίου Νικολάου Φωκίδας, από το ΔΛΤΑ δεν ανοίγεται πάλι θέμα, αν και προ ημερών οι δήμαρχοι Αιγιάλειας και Δωρίδος κ.κ. Καλογερόπουλος και Καπετζώνης συναντήθηκαν και συζήτησαν πάλι το κοινό αίτημα, άγνωστο όμως προς ποια κατεύθυνση.
Αυτό που θα κάνει το ΔΛΤΑ είναι να χρηματοδοτήσει, με κονδύλι 8.000 ευρώ, μελέτη που ζητά το υπουργείο Ναυτιλίας για το πρώτο ηλεκτρικό πλοίο της χώρας, σχεδιασμένο από ομάδα του Πανεπιστημίου Πειραιά, για το δρομολόγιο Αίγιο – Φωκίδα.
Τα σχέδια για Μαρίνα, ηλεκτροφωτισμό και Φάρο
Τα έσοδα, μηνιαίως, από τον ελλιμενισμό των μεγάλων πλοίων δεν είναι και λίγα, αλλά αρκετά για να μπορέσει το Λιμενικό Ταμείο του Δήμου Αιγιάλειας να τοποθετήσει νέο φωτισμό στη λιμενική ζώνη, αλλά και να χρηματοδοτήσει μελέτες για μικρά και μεγάλα έργα εκεί.
Αυτές τις μέρες, αναμένεται να παραλάβει μια βυθομετρική μελέτη μεταξύ νέου και παλιού λιμένα, αλλά στην ίδια μελέτη και την αποτύπωση όλης της χερσαίας ζώνης, χρήσιμη για την Περιφέρεια. Στη σκέψη του περιφερειάρχη Ν. Φαρμάκη είναι να χρηματοδοτήσει τον λιμενοβραχίονα κοντά στο Λιμεναχείο, όπου ήταν να γίνει μια πολύ μιρή Μαρίνα, αλλά δεν έγινε με την κατασκευή του νέου λιμανιού (επί περιφερειάρχη Παν. Καβαδά) λόγω έλλειψης κονδυλίων.
Μόνιμος στόχος για το ΔΛΤΑ είναι η κατασκευή Μαρίνας ευρωπαϊκών προδιαγραφών στο χωροθετημένο, από το υπουργείο Τουρισμού (2009), καταφύγιο του Ιστιοπλοϊκού Ναυτικού Ομίλου Αιγίου, είτε μέσω προγράμματος είτε μέσω ιδιώτη επενδυτή.
Επίσης, σχεδιάζεται νέος ηλεκτροφωτισμός στη χερσαία λιμενική ζώνη, από το παλιό Λιμεναρχείο μέχρι τον ΙΝΟΑ και από το παλιό λιμάνι μέχρι το τέρμα της παραλίας «Ανθη» στις εγκαταστάσεις του Ναυταθλητικού Ομίλου Αιγίου (ΝΟΑ).
Στα σχέδια συγκαταλέγεται και η εκπόνηση μελέτης στον προβλήτα του Φάρου που έχει υποστεί σοβαρή καθίζηση από τον σεισμό του 1995.
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ
triadafilop@pelop.gr