AirBnB το κτίριο των ΕΛΤΑ στην Πάτρα
Το επταώροφο κτίριο των ΕΛΤΑ στην Πάτρα. Σήμερα χρησιμοποιείται μόνο το ισόγειο
Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά το πλάνο του δομικού μετασχηματισμού των Ελληνικών Ταχυδρομείων, με έμφαση στην αναδιοργάνωση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου και των υπηρεσιών.
Μετά το κλείσιμο 140 καταστημάτων και γραφείων των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα, 17 εκ των οποίων στη Δυτική Ελλάδα, η διοίκηση της εταιρείας προχωρά στην εφαρμογή του επιχειρησιακού πλάνου εκσυγχρονισμού, το οποίο σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Γρηγόρη Σκλήκα, στοχεύει να αναβαθμίσει την εμπειρία και την εξυπηρέτηση των πελατών και να αυξήσει την αποτελεσματικότητα ως μια σύγχρονη και πλήρως ανταγωνιστική εταιρεία ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Στο πλαίσιο αυτό προχωρά και η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της εταιρείας. Σύμφωνα με τον κ. Σκλήκα, υπάρχουν ακίνητα με τεράστιο ενδιαφέρον, όπως το επταώροφο ακίνητο στην οδό Μαιζώνος στην Πάτρα, στο οποίο σήμερα χρησιμοποιείται μόνο το ισόγειο, ως κατάστημα των ΕΛΤΑ και θα μπορούσε να γίνει Airbnb.
Οι εργαζόμενοι δεν διαφωνούν με αυτή την προοπτική. Οπως δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ο πρόεδρος του συλλόγου εργαζομένων Χρήστος Διαμαντόπουλος, το πολυώροφο κτίριο της Μαιζώνος σήμερα είναι άδειο και αναξιοποίητο. Ακόμα και το ισόγειο δεν χρησιμοποιείται σε όλη του την έκταση, αλλά μόνο το μισό.
Ο κ. Διαμαντόπουλος διαφώνησε, ωστόσο, κάθετα με κάποιες αναφορές του διευθύνοντος συμβούλου, για τους λόγους που οδήγησαν στο κλείσιμο 140 γραφείων, κυρίως στην περιφέρεια, καλώντας την Ομοσπονδία των ταχυδρομικών να αντιδράσει και να καταγγείλει αυτές τις απαξιωτικές δηλώσεις.
Συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, είπε ότι αυτά τα καταστήματα ήταν «απομεινάρια μιας άλλης εποχής, της δεκαετίας του ΄90» και ενός σχεδίου λειτουργίας που έκτοτε δεν είχε επικαιροποιηθεί. Δικαιολόγησε την απόφαση του κλεισίματος, αναφέροντας ότι σε αρκετά εξ αυτών οι υπάλληλοι είχαν να πατήσουν… ακόμα και 10 χρόνια καθώς «ήταν στα χωράφια τους», όπως είπε, ενώ «πολλοί είχαν ζητήσει και είχαν καταφέρει κάποια καταστήματα να λειτουργούν με εργολαβικούς εργαζομένους».
Ο κ. Σκλήκας, ερωτηθείς σχετικά, είπε ακόμα ότι κάποια από τα ταχυδρομεία που έκλεισαν είχαν μετατραπεί σε «αποθετήριο βαριεστημένων συνεργατών» και είχαν τζίρο που δεν ξεπερνούσε τα 5.000 ευρώ και κόστη που μπορεί να έφταναν και τα 60.000. Με την αναστολή της λειτουργίας τους –ανέφερε- μειώθηκαν κατά 200 άτομα οι εργολαβικοί εργαζόμενοι, οι οποίοι κόστιζαν στον Οργανισμό ετησίως περίπου 20.000 ευρώ ο καθένας.
Παραδέχτηκε, ωστόσο, ότι η εθελουσία που έγινε την περίοδο της πανδημίας και κόστισε 137 εκατομμύρια ευρώ, οδήγησε στην έξοδο από τον Οργανισμό περί τα 2.000 άτομα και κατά συνέπεια μη μειουμένου του αριθμού των καταστημάτων, πολλά παρέμεναν υποστελεχωμένα με συνέπεια και τη στρέβλωση του παρεχόμενου έργου από τα ΕΛΤΑ.
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
«Δεν ξέρω σε τι αποσκοπούσαν αυτές οι δηλώσεις. Μπορεί να υπήρχαν και υπεράριθμα καταστήματα, αλλά αυτό που μας απασχολεί είναι ο κόσμος να μη χάνει την εργασία του και οι πελάτες μας να έχουν εύκολη πρόσβαση στα ΕΛΤΑ και να εξυπηρετούνται», τόνισε ο Χρήστος Διαμαντόπουλος.
Οσον αφορά στον σχεδιασμό του πλάνου αναδιοργάνωσης του δικτύου, ο κ. Σκλήκας είπε πως ενισχύθηκε η υπηρεσία αγροτικής διανομής, με σκοπό την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πελατών σε κάθε γωνιά της χώρας, ενισχύθηκαν οι ταχυδρόμοι της γειτονιάς με ψηφιακά εργαλεία, ώστε, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, να μπορούν να εισπράττουν αντικαταβολές με κάρτα, να διανέμουν συντάξεις και να εξοφλούν εκ μέρους των πελατών οποιοδήποτε λογαριασμό.
Ταυτόχρονα, σε έξι κεντρικά καταστήματα, μεταξύ των οποίων και αυτό της Πάτρας, εφαρμόζεται το διευρυμένο ωράριο και στελεχώθηκαν οι κενές θέσεις ενώ μέσα στον Νοέμβριο θα ενισχυθούν και άλλα οκτώ καταστήματα στην περιφέρεια.
Σε επόμενη φάση, εντός του 2024, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, στόχος είναι «να επεκτείνουμε την παρουσία μας πέραν του φυσικού δικτύου, δημιουργώντας νέα σημεία εξυπηρέτησης βάσει των αναγκών κάθε περιοχής, με καταστήματα franchise και εναλλακτικά δίκτυα, καθώς και περισσότερα σημεία παραλαβής αντικειμένων «ΕΛΤΑ PostBox».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News